Proccito Skrivet 28 November 2010 Rapport Dela Skrivet 28 November 2010 Tjenare Nu är det så att jag är i behov av att pilla med små grejer och jag kom på en idé: Jag har en katt som jag skulle vilja göra en elektrisk leksaksmus till. Den ska kunna köra med motor och allt, men jag ska kunna ha en handkontroll eller liknande så jag kan styra den själv. Jag skulle gärna vilja ha en liten filmkamera (ungeför lika stor som en inbygd webbcam) på den så jag ser var den är ;) Jag undrar nu om ni skulle ge mig tips vad jag behöver och vad jag kan hitta dom. Vill helst att ni postar så små grejer som möjligt så det blir en så liten mus som möjligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 28 November 2010 Rapport Dela Skrivet 28 November 2010 (redigerat) 1. Ta en relativt liten leksaksbil med relativt stark motor. 2. Strippa bilen på all utsmyckning så du har hjul och motor kvar. 3. Köp någon liten spycam med skärm. 4. Voila. kan vara nått? Redigerat 28 November 2010 av Lynott Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 28 November 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 28 November 2010 1. Ta en relativt liten leksaksbil med relativt stark motor. 2. Strippa bilen på all utsmyckning så du har hjul och motor kvar. 3. Köp någon liten spycam med skärm. 4. Voila. kan vara nått? den var nästan perfekt Jag skulle helst vilja göra så att jag kan styra musen utan sladd om man säger så, som en liten radiobil. Men annars var det precis sån jag var ute efter. Se om det finns att köpa :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 28 November 2010 Rapport Dela Skrivet 28 November 2010 (redigerat) ska du tjuvkika ;| köp en liten radiobil utav större modell och ett batteri som driver spycamen Redigerat 28 November 2010 av majskolv Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 29 November 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 29 November 2010 ska du tjuvkika ;| köp en liten radiobil utav större modell och ett batteri som driver spycamen nja den tiden är redan förbi :P nämen seriösa svar nu, någon som vet hur jag skulle kunna göra den med en handkontroll Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apakalsong Skrivet 29 November 2010 Rapport Dela Skrivet 29 November 2010 Bygg en elektrisk leksaksmus åt dig själv istället ;| Neh, Du kan ju köpa en liten, låg radiostyrd bil. Sedan ta bort själva bilen och spara motorn, däcken osv. och sen sy en mus med nån stoppning i och dra över. Då skulle du kunna styra och köra den själv, fast vet inte om det skulle funka eller om det skulle bli för krångligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 29 November 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 29 November 2010 (redigerat) Bygg en elektrisk leksaksmus åt dig själv istället ;| Neh, Du kan ju köpa en liten, låg radiostyrd bil. Sedan ta bort själva bilen och spara motorn, däcken osv. och sen sy en mus med nån stoppning i och dra över. Då skulle du kunna styra och köra den själv, fast vet inte om det skulle funka eller om det skulle bli för krångligt. jag har funderat på det. Vet dock inte var det finnsm jag har ju lite grejer här hemma som jag skulle kunna lägga på lite extra grejer men som sagt så är det film grejen som är det största problemet, så finns det något sett som jag skulle kunna göra så att jag kan se var jag är på handkontrollen eller vad man kallar det? Redigerat 29 November 2010 av Majvor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 30 November 2010 Rapport Dela Skrivet 30 November 2010 Som sagt så kan man köpa en leksaksbil, och göra om den till en mus. Sen, om den inte redan har en motor, kan man sätta in en motor, och någon styrkrets med PIC, t.ex. Sen skulle man som fjärrkontroll kunna ha en PIC med några knappar/potentiometrar med en radiosändare. Till filmdelen skulle man kunna köpa en "spycam" som har en mottagardisplay med batteriförsörjning. http://www.google.se/search?q=battery+spycam+display Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 30 November 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 30 November 2010 Som sagt så kan man köpa en leksaksbil, och göra om den till en mus. Sen, om den inte redan har en motor, kan man sätta in en motor, och någon styrkrets med PIC, t.ex. Sen skulle man som fjärrkontroll kunna ha en PIC med några knappar/potentiometrar med en radiosändare. Till filmdelen skulle man kunna köpa en "spycam" som har en mottagardisplay med batteriförsörjning. http://www.google.se/search?q=battery+spycam+display får nog leta runt lite tack för svaren :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Red_fox2 Skrivet 30 November 2010 Rapport Dela Skrivet 30 November 2010 Tjabba, har en liknande ide' som Lynott, Men skulle nog föredra en relativt snabb liten micro radiostyrd leksaksbil med lågt vridmoment på motorn (så att ifall katten skulle hinna ifatt den inte kan skadar sig eller dylikt) Sedan så äre bara att lossa plastchassit från bilen, köpa en leksaks råtta/mus,>skära upp underdelen samt hål vid ögonen>montera in kameran och bilen (skulle även funka att fylla med fogskum eller sillikon så man slipper grisa med lim plus att den blir stabilare) Kan även tipsa om övervaknings kameran lillebror på hobbex, den är liten samt relativt billig ( har en själv, och bilden samt räckvidden är ganska hyfsad) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 30 November 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 30 November 2010 Tjabba, har en liknande ide' som Lynott, Men skulle nog föredra en relativt snabb liten micro radiostyrd leksaksbil med lågt vridmoment på motorn (så att ifall katten skulle hinna ifatt den inte kan skadar sig eller dylikt) Sedan så äre bara att lossa plastchassit från bilen, köpa en leksaks råtta/mus,>skära upp underdelen samt hål vid ögonen>montera in kameran och bilen (skulle även funka att fylla med fogskum eller sillikon så man slipper grisa med lim plus att den blir stabilare) Kan även tipsa om övervaknings kameran lillebror på hobbex, den är liten samt relativt billig ( har en själv, och bilden samt räckvidden är ganska hyfsad) jo jag hittade en bil som gick i 8km/h http://www.nikko.se/nikko/show_product.asp...mp;language=sve kan den vara bra att ha? tänkte ta bort allting som fanns på den och sätta dit tyg eller nått, men vill inte att katten river upp tyget, så finsn det något sett att göra så att tyget skyddar Tänkte ha någon stålbur eller nått, eller är det rekomenderat eller är det svårt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Red_fox2 Skrivet 1 December 2010 Rapport Dela Skrivet 1 December 2010 hmm, annars finns det ju dom där billiga små bilarna som är bara ngn cm lång som man laddar upp i fjärrkontrollen, sedan kan du ju köpa en leksaksmus på ngn djuraffär. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.