HausboY Skrivet 29 November 2010 Rapport Dela Skrivet 29 November 2010 Det är nu så att när jag spelar spel som L4D2 och CSS och andra spel, precis i mitten av något när jag har spelat ungefär 35min så slocknar bilden o blir helt svart ( fast datan är på ) det liksom blir hackande ljud som tex Fire in the hole '' hole '' hole '' hole'' osv och bilden släcks?! VARFÖRRRR!? Om ni undrar över min data så äre; AMD Athlon 64 dual core 3.01GHz 3GB ram 512 MB Ati Radeon 2600XT 500GB hdd ( kanske ni inte behöver veta men skriver ändå för säkerhetskull ) Windows 7 Ultimate snäääääälllaa hjälp Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 29 November 2010 Rapport Dela Skrivet 29 November 2010 Händer det bara i spel och dessutom i många olika spel så kan överhettning vara problemet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HausboY Skrivet 29 November 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 29 November 2010 (redigerat) Händer det bara i spel och dessutom i många olika spel så kan överhettning vara problemet.Det händer bara i spel ja, Css o L4D är väll inte så krävande? Varför ska de då överhettas :(? Och hur löser man överhättning? Redigerat 29 November 2010 av HausboY Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamesDean Skrivet 29 November 2010 Rapport Dela Skrivet 29 November 2010 Rengör med tryckluft om det är mycket damm i fläktarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HausboY Skrivet 29 November 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 29 November 2010 Rengör med tryckluft om det är mycket damm i fläktarna.är ej det Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 29 November 2010 Rapport Dela Skrivet 29 November 2010 Händer det bara i spel och dessutom i många olika spel så kan överhettning vara problemet.Det händer bara i spel ja, Css o L4D är väll inte så krävande? Varför ska de då överhettas :(? Och hur löser man överhättning? För ditt system är spelet någorlunda krävande, kolla kylarna i datorn. Är dom fulla med damm så är det bara att rengöra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 29 November 2010 Rapport Dela Skrivet 29 November 2010 Hur gammal är datorn. Byte av kylpasta mellan kylflänsen och processorn kan behövas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HausboY Skrivet 29 November 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 29 November 2010 Hur gammal är datorn. Byte av kylpasta mellan kylflänsen och processorn kan behövas.datorn är knappt ett år gammal Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 30 November 2010 Rapport Dela Skrivet 30 November 2010 Vad är det för dator? Hemmabyggd? Köpt ifrån ett företag som HP eller något? Låter som om det är ostabilt, har du försökt överklocka systemet? Sen är det så att HD 2xxx serien består av väldigt varma kort, det är en serie AMD floppa med när det gäller strömförbrukning och värme. Om den är knappt ett år gammal och du inte byggt datorn själv utan köpt ifrån butik så har du förmodligen garantin. Du ska absolut inte felsöka datorn genom att öppna lådan t.ex, då rycker garantin. Jag tycker att du om du har möjlighet att lämna in för gratis felsökning och reparation ska du göra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HausboY Skrivet 30 November 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 30 November 2010 Vad är det för dator? Hemmabyggd? Köpt ifrån ett företag som HP eller något? Låter som om det är ostabilt, har du försökt överklocka systemet? Sen är det så att HD 2xxx serien består av väldigt varma kort, det är en serie AMD floppa med när det gäller strömförbrukning och värme. Om den är knappt ett år gammal och du inte byggt datorn själv utan köpt ifrån butik så har du förmodligen garantin. Du ska absolut inte felsöka datorn genom att öppna lådan t.ex, då rycker garantin. Jag tycker att du om du har möjlighet att lämna in för gratis felsökning och reparation ska du göra det. Det är en hemma byggd, Den låter inte ostabil. Hur löser jag så att kortet eller processorn blir kall? om det är nu dom. Tack för hjälpen Ryssfemma Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamesDean Skrivet 30 November 2010 Rapport Dela Skrivet 30 November 2010 Det är en hemma byggd, Den låter inte ostabil. Hur löser jag så att kortet eller processorn blir kall? om det är nu dom. Tack för hjälpen Ryssfemma Där har vi problemet, du har nog snålat med kylpasta eller något sådant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 30 November 2010 Rapport Dela Skrivet 30 November 2010 Erfarenheter av överhettningar brukar gå till att texturer blir missfärgade och att pixlar inte sorteras rätt på skärmen, eller att datorn stängs av automatiskt pga processorn. Första du vill göra är att felsöka första tänkbara komponenterna som kan ha tagit skada: Har du ett backup grafikkort ifrån en gammal dator? Prova att byta och prova hur stabilt det är när du spelar i några timmar. Annars går vi över till processorn: Ta bort den gamla kylpastan ifrån kylaren och det som är klibbat på processorn. Det du kan ta bort med är aceton (OBS utan oljetillsater)! Finns att köpa på apotek. Applicera en skvätt ny kylpasta på processorn, när du fäster processorn igen så ska du tänka på att första steget med att sätta på processorn är det sista steget, du sätter på den och spänner fast den beroende på vad det är för kylare. Glider den iväg eller att du lyfter upp den kan det bildas luftbubblor med kylpastan vilket inte leder till önskade konsekvenser. Funkar det inte? Då skulle jag veta vad du har för övriga datorspecifikationer, så som moderkort samt nätdelen. Som sagt, HD 2600 är ett strömhungrigt kort och du kan ha köpt helt fel nätdel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.