Hoppa till innehåll

Ceeglo Webhosting


timi3
 Dela

Rekommendera inlägg

Ruttet att man bara kan betala med PayPal.

 

Vad är det för servrar som hostar?

Antar att det är hans eget webbhotell som han hostar på, eftersom de inte erbjuder att sälja domäner. Varför all dessa random nummer på allting? Vad är det som ger en gräns på 7 st ftp konton på Lite hosting? Varför just 13gb utrymme på maxi hosting? Känns väldigt oseriöst, vilket kan vara att vänta såklart.

 

Det finns ingen information alls, vad är det som säger oss att man faktiskt får vad man betalar för? För mig känns det som om ni sätter upp lite random tal på utrymme och låter oss betala, men när vi sedan kommer upp i en viss mängd så stryper ni kontot eftersom ni inte kan tillhandahålla så mycket utrymme som ni har utlovat.

 

Jag kan hänvisa till http://www.iis.se/domaner/bli-registrar men det kräver att ceeglo är ett registrerat företag. Varför skulle någon köpa plats hos er när man kan få webhosting som är mycket bättre, med support osv, välja er istället?

 

Hur mycket support skulle ni kunna ge till exempel? Du är 14 år, kan du precis allt som en kund kan tänkas fråga? Kan du windows server, apache och ubuntu? Just nu ser inte ens sidan tillförlitlig ut, och jag kan säga direkt att jag inte skulle vilja betala något för era tjänster.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du motivering till varför man ska välja just ditt webbhotell?

Varför ska man välja ditt Maxi Konto för 60kr/mån istället för till exempel bineros privatpaket för 69kr/mån?

Man får ganska mycket mer där för bara 9kr/mån.

 

Gör ni någon slags backup på servrarna? Eller om en server skulle krascha eller dylikt så är plötsligt all data borta?

Redigerat av Banish
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ruttet att man bara kan betala med PayPal.

 

Vad är det för servrar som hostar?

Antar att det är hans eget webbhotell som han hostar på, eftersom de inte erbjuder att sälja domäner. Varför all dessa random nummer på allting? Vad är det som ger en gräns på 7 st ftp konton på Lite hosting? Varför just 13gb utrymme på maxi hosting? Känns väldigt oseriöst, vilket kan vara att vänta såklart.

 

Det finns ingen information alls, vad är det som säger oss att man faktiskt får vad man betalar för? För mig känns det som om ni sätter upp lite random tal på utrymme och låter oss betala, men när vi sedan kommer upp i en viss mängd så stryper ni kontot eftersom ni inte kan tillhandahålla så mycket utrymme som ni har utlovat.

 

Jag kan hänvisa till http://www.iis.se/domaner/bli-registrar men det kräver att ceeglo är ett registrerat företag. Varför skulle någon köpa plats hos er när man kan få webhosting som är mycket bättre, med support osv, välja er istället?

 

Hur mycket support skulle ni kunna ge till exempel? Du är 14 år, kan du precis allt som en kund kan tänkas fråga? Kan du windows server, apache och ubuntu? Just nu ser inte ens sidan tillförlitlig ut, och jag kan säga direkt att jag inte skulle vilja betala något för era tjänster.

 

Så du tycker att vi ska köra med jämna nummer överallt och att vi ska skriva varför vi erbjuder x antal utrymme osv?

Vi försöker så gått vi kan, vi har ett par kunder redan. Det är ditt val att köpa.

 

Själv tycker jag personligen att ni ska välja oss för våra extremt låga priser och bra support. Användningen är enkel och du får hjälp med cPanel osv, om du inte förstår.

 

Vi erbjuder via sms & Paypal, vi kommer snart erbjuda Payson & Banköverföring.

 

Vi betalar ganska mycket per månad för att ha ceeglo webhost uppe. Om ni inte tror på ceeglo så behöver ni det, kan inte övertala er att göra det.

Vi tar en backup på allt 2 gånger per dag, morgon & kväll.

 

Servrarna ligger tyvärr i USA, men det funkar väldigt bra iallafall.

 

Hos binero, one osv så måste du alltid beställa domän om du inte redan har. Hos oss kan du få underdomän helt gratis.

 

Woody: Du får totalt 25 st subdomän som du kan använda.

 

Vi har obegränsat med utrymme & Trafik.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...