Hoppa till innehåll

Hur Var Situationen I Palestina Då Jesus Levde?


D48

Rekommendera inlägg

För det första så trodde jag aldrig att jag skulle fråga någon sån här fråga här på fuska.se men jag måste. Jag hittar inget och jag är allt för trött för att hålla på att leta efter svaret på den frågan.

 

Men jag behöver verkligen hjälp med den frågan just nu. Hur var situationen i Palestina då Jesus levde?

Har frågat en präst men fick inte direkt något faktamässigt svar ifrån honom..

Palestina var på Jesus tid en stad i det romerska riket, där det judiska folket styrdes utav romarna.

 

Tackar för svar om det blir några..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror det var rätt hårt. Det var ju han, den där Herodes som var en dålig kung, dödade ju massa barn för att en var en ny kung.

Kvinnor hade det inte så bra. Tror att Jesus var en av de första som respekterade dem. Måste vara hemskt, när Jesus, Maria och Josef var tvugna att rymma till egypten från Palestina.

Är inte säker, men eftersom du inte fått några svar så ville jag hjälpa dig :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För det första så trodde jag aldrig att jag skulle fråga någon sån här fråga här på fuska.se men jag måste. Jag hittar inget och jag är allt för trött för att hålla på att leta efter svaret på den frågan.

 

Men jag behöver verkligen hjälp med den frågan just nu. Hur var situationen i Palestina då Jesus levde?

Har frågat en präst men fick inte direkt något faktamässigt svar ifrån honom..

Palestina var på Jesus tid en stad i det romerska riket, där det judiska folket styrdes utav romarna.

 

Tackar för svar om det blir några..

 

Romarna som då var judar förtryckte Jesus och Maria.. Särskilt för att Maria födde ett barn utanför ett äktenskap.

Romarna uppfattade Jesus som en bluff, då han påstod sig vara Messia's.

 

Jesus blev korsfäst, domen gick över att döma antingen Jesus eller en tjuv till döden, men det romerska folket valde Jesus som skulle korsfästas. Det är minnet jag har från 6-7an i grundskolan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...