Hoppa till innehåll

"gangster"


NightMaker
 Dela

Rekommendera inlägg

Håller med, men jag tror också att många är väldigt snälla i grund och botten, men de vill bara impa på sina kompisar när de börjar komma upp i 13-årsåldern...

Jo, och det tråkiga är ju att de framstår som coolt bland många att förstöra och göra andra helt idiotiska saker.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 50
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Hmm, jag håller verkligen med dig om det där, att de tror att det är coola för att de är wannabe gangsters.

Anledningen är väl attv de vill vara anorrlunda och bevisa att de är "modiga" när de "vågar" vara kriminella.

dom vill inte bevisa något, dom vill få andra att tro det, då dom i självaverket är skit rädda, men dom vågar inte visa det.

Såg en precis sån "gangster": Mjukisbyxor nere vid knäväcken, en keps på sned och kläderna var XL när han är smal som en pinne.

EDIT: Glömde också att han var min kompis från förskolan till tvåan innan jag lämnade honom pga att han ljög om allting, och försökte spela cool redan då, synd för han var en schyst kompis :(

 

Laserturk: Denna killen jag föklarar här har det raka motsaten, hans familj är skilda och dom tjänar inte specielt mycket, och dom har inte råd med mer än att betala räkningar och maten, och det som blir över är väldigt lite.

Jag säger inte att du har fel, men jag säger att alla inte har det så :/

 

Chilla: Frågar du mig så anser jag att en cool kille ska kunna flyta med strömmen, eller att "bygga upp strömmen" på ett förnuftit sett, och lämna strömmen om det inte passar. Han ska kunna lyssna på andra och lösa problem så att alla blir så nöjda som möjligt. Han ska vara en som är rakryggad och står upp för sin sak, men endå kan visa att han har blivit överbivisad.

 

Detta är en personlig åsikt, men det tycker jag

Redigerat av Majvor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

dom vill inte bevisa något, dom vill få andra att tro det, då dom i självaverket är skit rädda, men dom vågar inte visa det.

Aa, dte var dte jag menade att de vill bevisa det genom att få andar att tro att de coola, det var så jag menade ;)

Jag såg en liten kille som var mer än ett huvud kortare än mig och han stod och rökte, va cool han var då. Då gick jag förbi och låtsashostade överdrivet :P

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är en del av uppväxten, så fort grabbarna växer upp och inser att man kanske skulle satsat mer på skolan när man står där utan jobb en dag o får leva på socialbidrag så kanske dom får sig en tankeställare.

Kan inte påstå att man var så mycket bättre själv, men iaf så sumpade man inte skolan som så många andra gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Många "wangsters" verkar vara väldigt osäkra i sig själv. De vill att andra ska vara rädd för dem. Förra året var det en kille i min klass som försökte spela tuff, och tyvärr lyckades han. Alla blev typ rädda för honom och han gick runt och kunde "slå ner" folk helt utan anledning.

 

Det hela förändrades direkt när jag och några kompisar bestämde oss för att säga ifrån och inte visa att vi var rädd för honom. Han kunde komma fram till oss och fråga typ "vafan drygar du för, ska jag slå ihjäl dig!?". Om man visade sig vara rädd så gick han på en, men om man bara sa ifrån och inte visade att man var rädd så sa han alltid "Haha, jag skojar ju bara!".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gick förbi några "coolingar" i 11-åldern häromdan och jag råkade stöta till en av dem.

"se upp varu går annars får du stryk" sa en av dem han var ungefär fem centimeter kortare

"oj, förlåt, du var så liten, jag såg dig inte." sa jag

(Killarna blev tysta)

 

Där blev dem lite ägda (!)

De är visst inte så coola, då. Kanske om det hade varit stora grabbar kunde det ha varit lite läskigt men dem var ju liksom yngre än mig...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gick förbi några "coolingar" i 11-åldern häromdan och jag råkade stöta till en av dem.

"se upp varu går annars får du stryk" sa en av dem han var ungefär fem centimeter kortare

"oj, förlåt, du var så liten, jag såg dig inte." sa jag

(Killarna blev tysta)

 

Där blev dem lite ägda (!)

De är visst inte så coola, då. Kanske om det hade varit stora grabbar kunde det ha varit lite läskigt men dem var ju liksom yngre än mig...

Precis vad jag menar. De kan verka "tuffa" (de är inte tuffa, men i brist på annat ord), men de är ofta väldigt svaga både psykiskt och även ibland fysiskt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja exakt, du har rätt rememberme. De tror ju bara att de är coola om de hade varit "coola" på riktigt hade de inte brytt sig om vad jag sa till dem utan spöat ner mig istället. Men jag antar att de var för svaga för det, de var alla ganska korta och magra. (nu säger jag inte att jag skulle kunna klara att spöa upp fem killar samtidigt).

Men när de blev ägda bevisar det att det inte alls var coola

 

Ps: Om det hade varit femtonårigakillar som var 10 centimeter längre och biffiga och som spöat ner om mig och jag käftat emot, hade de inte heller varit coola. Men då var det väl dem stora killarna som smågangstrarna vill vara som.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...