Encoder Skrivet 26 December 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 26 December 2010 So, this is it? http://www.inet.se/kundvagn/visa/64376 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 26 December 2010 Rapport Dela Skrivet 26 December 2010 Förstår inte varför du ska trilskas med Intel och Nvidia i den där prisklassen, som AMD faktiskt är bättre än Nvidia och Intel i. Du behöver heller inte köpa med något skruvkit då allting som behövs följer med komponenterna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 26 December 2010 Rapport Dela Skrivet 26 December 2010 (redigerat) Sant i vad KalphiteQ säger, i7 stödjer heller inte dual channel, utan triple channel. Så du måste ha 3x2gb. Men som Kalphi säger, i en prisklass upp mot 13 000 fungerar AMD bäst. Redigerat 26 December 2010 av Ryssfemma Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 26 December 2010 Rapport Dela Skrivet 26 December 2010 Men ska du köra på Nvidia paket bör du ta ett chassi med bättre luftflöde och utrymme, det är ettlångt kort och väldigt varmt.6970 är varmare, och säkert minst lika långt också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 27 December 2010 Rapport Dela Skrivet 27 December 2010 Men ska du köra på Nvidia paket bör du ta ett chassi med bättre luftflöde och utrymme, det är ettlångt kort och väldigt varmt.6970 är varmare, och säkert minst lika långt också. Nej, 570 och 6970 ligger på samma temp vid load, 570 utvecklar dock mer värme då det drar 25W mer.6970 skalar dock bättre än 570 vid multiGPU. Ser därför ingen anledning att köpa ett 570 då de kostar lika mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
c0d4rn Skrivet 30 December 2010 Rapport Dela Skrivet 30 December 2010 Okej :S, jag är sämst på att sätta ihop datorpaket, så. Finns det någon som skulle kunna lägga ihop ett datorpack åt mig? Budgeten ligger på 9-10kmåste du sätta ihåp sj? ;P köp en färdig ;) ska det va hardcore gaming elr lättspel dator ;P? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 30 December 2010 Rapport Dela Skrivet 30 December 2010 Okej :S, jag är sämst på att sätta ihop datorpaket, så. Finns det någon som skulle kunna lägga ihop ett datorpack åt mig? Budgeten ligger på 9-10kmåste du sätta ihåp sj? ;P köp en färdig ;) ska det va hardcore gaming elr lättspel dator ;P? Sluta skriva att folk ska köpa färdiga i exakt alla trådar. Har dom bestämt sig så har dom. Det är bättre att bygga själv, inse. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
c0d4rn Skrivet 30 December 2010 Rapport Dela Skrivet 30 December 2010 Okej :S, jag är sämst på att sätta ihop datorpaket, så. Finns det någon som skulle kunna lägga ihop ett datorpack åt mig? Budgeten ligger på 9-10kmåste du sätta ihåp sj? ;P köp en färdig ;) ska det va hardcore gaming elr lättspel dator ;P? Sluta skriva att folk ska köpa färdiga i exakt alla trådar. Har dom bestämt sig så har dom. Det är bättre att bygga själv, inse. mjoo men om man plockar ihåp så där ska man inte bygga egen -.- !!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Viruz256 Skrivet 30 December 2010 Rapport Dela Skrivet 30 December 2010 Okej :S, jag är sämst på att sätta ihop datorpaket, så. Finns det någon som skulle kunna lägga ihop ett datorpack åt mig? Budgeten ligger på 9-10kmåste du sätta ihåp sj? ;P köp en färdig ;) ska det va hardcore gaming elr lättspel dator ;P?Sluta skriva att folk ska köpa färdiga i exakt alla trådar. Har dom bestämt sig så har dom. Det är bättre att bygga själv, inse. mjoo men om man plockar ihåp så där ska man inte bygga egen -.- !!! Men nu har han ju fått hjälp att bygga en, så vadfan är problemet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 30 December 2010 Rapport Dela Skrivet 30 December 2010 Okej :S, jag är sämst på att sätta ihop datorpaket, så. Finns det någon som skulle kunna lägga ihop ett datorpack åt mig? Budgeten ligger på 9-10kmåste du sätta ihåp sj? ;P köp en färdig ;) ska det va hardcore gaming elr lättspel dator ;P?Sluta skriva att folk ska köpa färdiga i exakt alla trådar. Har dom bestämt sig så har dom. Det är bättre att bygga själv, inse. mjoo men om man plockar ihåp så där ska man inte bygga egen -.- !!! Vad fan snackar du om? Läs på lite om datorkomponenter och du kommer aldrig mer vilja köpa en märkesdator. Tänker på budgetnätagg, Hitachihårddiskar, slöaste möjliga DDR3 minnen och väldigt begränsade moderkort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 30 December 2010 Rapport Dela Skrivet 30 December 2010 Okej :S, jag är sämst på att sätta ihop datorpaket, så. Finns det någon som skulle kunna lägga ihop ett datorpack åt mig? Budgeten ligger på 9-10kmåste du sätta ihåp sj? ;P köp en färdig ;) ska det va hardcore gaming elr lättspel dator ;P? Var det inte du som hade problem med din fujitsu scaleo dator? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.