Link1 Skrivet 28 December 2010 Författare Rapport Skrivet 28 December 2010 (redigerat) hmm. inte tänkt ligga högre än vad jag gör nu. det har inte kommit över 59c, men ska se vad jag kan göra åt volten där och se om jag kan få ner den några grader :) EDIT. ser att det finns en flik i programmet som heter ''Volt värden'' CPU kärna 1,360V kan det stämma? :) Redigerat 28 December 2010 av Link1 Citera
CeZ Skrivet 28 December 2010 Rapport Skrivet 28 December 2010 (redigerat) Ja, gör som jag sa och kolla inne i bios vad volten ligger på då och ställ efter ett av dom lägre siffrorna den visar. Gjorde så själv en gång när jag inte hade någon aning om vad för volt processorn skulle ha, funkade perfekt. ;) EDIT. ser att det finns en flik i programmet som heter ''Volt värden'' CPU kärna 1,360V kan det stämma? :) Det gör det nog, men kolla inne i BIOS istället. Där får du mer exakta siffror. Och som KalphiteQ sa, sätt också volten på nordbryggan och Ram-minnena (kallas ibland VDIMM i bios). Du vill ha så lite på auto som möjligt. ;) Redigerat 28 December 2010 av Collez Citera
Link1 Skrivet 28 December 2010 Författare Rapport Skrivet 28 December 2010 hittade inget sånt som vad cpun ligger på :/ är inte sådär jätte haj på att va i bios och greja :) Citera
KalphiteQ Skrivet 28 December 2010 Rapport Skrivet 28 December 2010 Det här ger din en fingervisning om hur hög spänning processorn vill ha. 1,25V är antagligen spänningen du borde utgå ifrån. http://products.amd.com/en-na/DesktopCPUDetail.aspx?id=59 Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.