Hoppa till innehåll

Hund Kommandon

jimmynorlen

Rekommendera inlägg

Hej,

Jag undrar om någon kan ge ett tips på någon bra hemsida där det står hur man lär sin hund kommandon, T ex där det står hur man lär dom att sitta, komma, ligga, vacker tass och hur man får dom att hämta saker som man kastar iväg, helst till Chihuahua. Jag har sökt på google men jag hittade ingen sida som jag tyckte var bra. Tack på förhand mvh Jimmy

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett annat sätt att lära din hund tass, är att ta lite hundgodis, ta hennes/hans tass i handen och säg "tass" och sen ge henne/honom godisen. Om man fortsätter att göra detta, sen lägger fram handen och säger "tass" så kommer h*n förstå vad du menar. Det kan ta lite tid, beror på från hund till hund.

Förlåt om detta är slarvigt skrivet.

Redigerat av WiipoD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet inga hemsidor, men jag har själv en hund och jag har själv lärt honom några saker. T.ex om du vill lära honom/hon att sitta tar du en hand hundgodis och säger: Sitt (Tydligt och ingenting annat, annars kan det hända att hunden blir förvirrad och inte vet vad han ska göra) medans du trycker ner hundens bak till golvet, och sen säger du: Duktig och ger honom från 2-3 godis bitar. Detta kan ta veckor, dock tog det för mig två dagar... Med tiden ger du hunbden mindre och mindre godis. (Men först lär du hunden att "Duktig" etyder bra, detta gör du så här: Ta en hand hundgodis och säg "Duktig" när du har gjort det ger du hunden några bitar. Om du vill t.ex att din hund gör ögonkontakt med dig när du säger duktig, gör du så här: Där gör du samma sak fast nu ska hunden reagera när du säger duktig, att hunden tittar på dig, och detta gör du så här: Du tittar på din hund när hunden inte har ögonkontakt med dig, och när han väl tittar säger du "Duktig" och ger honom godis. Du ska inte göra något tecken till hunden att den ska titta, utan bara sitter där och väntar) Hoppas detta hjälpte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...