Hoppa till innehåll

Skärmen Blinkar Svart Ibland


zkAro
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej fuska.

 

Har nyligen hänt något med datorn eller skärmen, eller whatever felet är på. Skärmen blinkar i vanliga fall alltid när jag startar upp datorn i ungefär 1 min med jämna mellanrum efter varje blink. Men nu har den börjat blinka random när datorn vart igång ett tag. Kanske ett blink i 2-3 sek som kommer var 3-4 timme. Det är inget jobbigt så men kan ju ibland spela stor roll om man spelar något särskilt. Men jag är bara orolig att skärmen eller grafikkortet börjat gå sönder eller något. Inte så haj på sånt här så jag vet inte vad som kan ha hänt. Kanske damm eller något? Så, vad kan ha hänt med datorn?

 

tack på förhand.

Redigerat av RestInSleaze
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Testa med ett annat grafikkort om du har det tillgängligt.

Tyvärr har jag inget annat tillgängligt. Isåfall kanske brorsans ATI kort, men då blir jag tvungen att ta bort drivrutiner, installera nya osv. Sen vet jag inte om han heller kommer vilja låna ut det.

Säkert att det är grafikkortet då? Skärmen är hyfsat gammal, 4-6 år skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vid uppstart blinkar även min skärm, det är dock en strömsparningsfunktion då skärmen är helt svart, den stänger då av sig istället. Det som får den att blinka är ( _ ) strecket uppe i vänstra hörnet som blinkar vid boot. Testa Drivesweeper och ta bort dina drivrutiner, installera sedan de nyaste du kan hitta, det är olika för olika grafikkort.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...