Hoppa till innehåll

Välja Internetleverantör

Fjeddo

Rekommendera inlägg

Tjena!

Nu i januari ska vi skaffa "nytt" bredband via Lunet. Vi får välja mellan Alltele, Bahnhof, Bredband2 eller T3, alla kommer erbjuda tjänsten 10+ mbit/s. Detta betyder att vi får ut som minst 10mbit/s, men min kompis har 10mbit/s via lunet och får ut ca 90 mbit/s.

Min fråga är vilken internetleverantör vi ska välja. Alltele, Bahnhof, Bredband2, eller T3? Bor i luleå om det skulle spela någon roll.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur bor du respektive din kompis? I lägenheter kan man få en hel del extra vad jag vet eftersom byggnaden ofta är fiberansluten. Annars fråga, möjligt att dom har siffror.

Redigerat av Collez
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur bor du respektive din kompis? I lägenheter kan man få en hel del extra vad jag vet eftersom byggnaden ofta är fiberansluten. Annars fråga, möjligt att dom har siffror.

Vi bor ungefär likadant. Inte mitt i centrum, men ändå mitt i ett villaområde. Vi kommer också att fiberanslutning.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inom 5år kommer villaägare, kedjehusägare osv slopa sin ADSL anslutning säkert, det är för gammalt och leverantörerna brukar få problem. Jag bor på radhus och jag kan förvänta mig fiberanslutning på början av 2012, dem måste ju dra in kablar till varje hus.

Om det är bredband via telejacket ni kommer få kommer ni max kunna ladda ner på 24mbit/s och ladda upp 1mbit/s.

Kallas ADSL anslutning.

Redigerat av Ryssfemma
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inom 5år kommer villaägare, kedjehusägare osv slopa sin ADSL anslutning säkert, det är för gammalt och leverantörerna brukar få problem. Jag bor på radhus och jag kan förvänta mig fiberanslutning på början av 2012, dem måste ju dra in kablar till varje hus.

Om det är bredband via telejacket ni kommer få kommer ni max kunna ladda ner på 24mbit/s och ladda upp 1mbit/s.

Kallas ADSL anslutning.

Jag skrev inlägget innan att jag kommer få fiber. =)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...