Fjeddo Skrivet 3 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2011 Tjena! Nu i januari ska vi skaffa "nytt" bredband via Lunet. Vi får välja mellan Alltele, Bahnhof, Bredband2 eller T3, alla kommer erbjuda tjänsten 10+ mbit/s. Detta betyder att vi får ut som minst 10mbit/s, men min kompis har 10mbit/s via lunet och får ut ca 90 mbit/s. Min fråga är vilken internetleverantör vi ska välja. Alltele, Bahnhof, Bredband2, eller T3? Bor i luleå om det skulle spela någon roll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 3 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2011 Har bara haft bredband2 av dom och jag var nöjd med dom i alla fall, vi fick nästan hela utlovade hastigheten och tror aldrig vi hade problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst KawaiiNeko Skrivet 3 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2011 Bredband2, en kompis har det och han har alldrig haft problem med det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 3 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2011 Tror ni att jag kan få ut 90mbit/s som min kompis får? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 3 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2011 (redigerat) Hur bor du respektive din kompis? I lägenheter kan man få en hel del extra vad jag vet eftersom byggnaden ofta är fiberansluten. Annars fråga, möjligt att dom har siffror. Redigerat 3 Januari 2011 av Collez Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 4 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Januari 2011 Hur bor du respektive din kompis? I lägenheter kan man få en hel del extra vad jag vet eftersom byggnaden ofta är fiberansluten. Annars fråga, möjligt att dom har siffror.Vi bor ungefär likadant. Inte mitt i centrum, men ändå mitt i ett villaområde. Vi kommer också att fiberanslutning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 4 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 4 Januari 2011 (redigerat) Inom 5år kommer villaägare, kedjehusägare osv slopa sin ADSL anslutning säkert, det är för gammalt och leverantörerna brukar få problem. Jag bor på radhus och jag kan förvänta mig fiberanslutning på början av 2012, dem måste ju dra in kablar till varje hus. Om det är bredband via telejacket ni kommer få kommer ni max kunna ladda ner på 24mbit/s och ladda upp 1mbit/s. Kallas ADSL anslutning. Redigerat 4 Januari 2011 av Ryssfemma Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 4 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 4 Januari 2011 Hur vet man om man har fiberanslutning?fråga dina päron Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 4 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Januari 2011 Inom 5år kommer villaägare, kedjehusägare osv slopa sin ADSL anslutning säkert, det är för gammalt och leverantörerna brukar få problem. Jag bor på radhus och jag kan förvänta mig fiberanslutning på början av 2012, dem måste ju dra in kablar till varje hus. Om det är bredband via telejacket ni kommer få kommer ni max kunna ladda ner på 24mbit/s och ladda upp 1mbit/s.Kallas ADSL anslutning.Jag skrev inlägget innan att jag kommer få fiber. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.