Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Gäst KawaiiNeko
Skrivet

Dom är troligen i .jar format (vad dom flesta mobiler har), android funkar inte med .jar (java) och måste vara i nåt annat format jag inte kommer ihåg.

Sitter själv med en X8 och har googlat sönder utan att få de o funka med program från brorsan :/

Skrivet

Ofc så fungerar inte spel från ett annat operativsystem. Det är som att köra ett 360 spel på en PS2! Isåfall så skulle man få använda en emulator av nått slag, tror inte det finns dock.

Och appar/spel för android går i .apk format!

Skrivet (redigerat)

Dom är troligen i .jar format (vad dom flesta mobiler har), android funkar inte med .jar (java) och måste vara i nåt annat format jag inte kommer ihåg.

Sitter själv med en X8 och har googlat sönder utan att få de o funka med program från brorsan :/

För att få .jar-filer att fungera så måste man självklart ha en sorts Java-motor som kan hantera spelet och detta har inte X10 Minin. Hade den haft en sorts java-motor, hade jag inte rekommenderat att installera .jar-spel, då kvalitén oftast är kass. I många fall är dock .jar-spel bättre än .apk-spel

Eftersom du säger applikationer, så antar jag då att spelen är i .apk-format, vilket är det rätta formatet för android-telefoner. Hur du ska göra nu är att du kopplar först mobilen till datorn och monterar minneskortet. Sen lägger du alla .apk-filer i en och samma mapp där du vet att du hittar dem. Nu kopplar du loss mobilen och startar igång Wifi, eller kör via 3G-nätet. Gå in i Market och ladda ner en App Installer som installerar .apk-filer åt dig. Du måste också gå in i inställningar och kryssa i "Okända källor". Starta nu upp din App Installer och navigera dig fram till mappen där du har dina .apk-filer och klicka på den du vill installera. Nu installeras den och du är färdig.

Ibland kan det stå att det är ett analysfel i paketet, och då menas det att .apk-filen inte överförts riktigt. En .apk-fil är ingen "hel" fil, så att säga. Det är en arkivfil som består av många smådelar. Skickas alla inte över så blir .apk-filen korrupt.

Ursäkta om jag var otydlig någonstans.

Redigerat av Laserturk

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...