Red_fox2 Skrivet 6 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2011 Halloj, har precis införskaffat mig en 42" tv under mellandags rean, och har suttit i några dagar och funderat på om man skulle ta och koppla min dator ihop med den, men eftersom burken jag har nu är enormt stor o klumpig med sitt bigtower o vätskekylningssystem så avstår jag, vill inte ha en kabelhärva i vardagsrummet. Så efter lite tänkande så har jag kommit fram till att det blir att bygga in en liten burk i tv bänken. Så därför undrar jag om någon kan slänga ihop ett itx eller matx paket åt mig som skulle fungerande för nedanstående syften: *Kika på Filmer och serier *Youtube klipp på nätet * hade varit fint om det funkar att spela lite wow oxå (dock inget måste) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 6 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2011 Vad har du för budget? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 6 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2011 Här är ett alternativ om du ska spela en del också, lite dyrt dock, ska du bara spela WOW går det att pressa priset mer. http://www.inet.se/kundvagn/visa/91801/2011-01-06 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raeven Skrivet 6 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2011 Ska du bara göra det som du har skrivit som behöver du inte en data för mer än 6k, man behöver inte ha WoW på högsta grafik och en medelmåttig dator klarar wow utan några som helst problem. Skulle jag vara du så skulle jag antingen köpt en märkesdator, tex HP, dell eller acer. Att plocka ihop en dator för något så lite behövs inte. Exempel på en som skulle vara bra; http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=610996 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 6 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2011 Han sa att han vill kunna spela wow om det är möjligt, wow går inte alls bra med integrerat grafikkort, sen ogillar jag verkligen hur dem beskriver innehållet av datorn på komplett. Nej, gå på KalphiteQ's, datorn ovanför är bara skräp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lolkfezt Skrivet 6 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2011 Raeven: Nej nej nej. En märkesdator är aldrig bättre. Varför slösa 6k på en dator som du kan bygga ihop för en eller två tusenlappar mindre? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raeven Skrivet 6 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2011 Raeven: Nej nej nej. En märkesdator är aldrig bättre. Varför slösa 6k på en dator som du kan bygga ihop för en eller två tusenlappar mindre?För att slippa besväret med att bygga ihop den? Samt att du säkert har mycket bättre garanti på en sådan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lolkfezt Skrivet 6 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2011 Bygger hellre ihop den själv och sparar tusenlappar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 6 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2011 Bättre garanti på en märkesdator? Pff! Tar mitt länkade paket här som exempel. Som du ser så har majoriteten av delarna med än 3 års garanti. En märkesdator har väl nästan alltid 1 års garanti på hela datorn? Moderkortet: 3 år Hårddisken: 3 år Processorn: 3 år Minnena: 100 år / livstid Grafikkortet: 1 år Chassit: 1 år Nätdelen 3 år Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst KawaiiNeko Skrivet 6 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2011 Bättre garanti på en märkesdator? Pff! Tar mitt länkade paket här som exempel. Som du ser så har majoriteten av delarna med än 3 års garanti. En märkesdator har väl nästan alltid 1 års garanti på hela datorn?Moderkortet: 3 årHårddisken: 3 årProcessorn: 3 årMinnena: 100 år / livstidGrafikkortet: 1 årChassit: 1 årNätdelen 3 årPrecis, och direkt bara man öppnar märkes dator så ryker garantin... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Red_fox2 Skrivet 7 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Januari 2011 glömde tillägga att det ska helst vara ett bygg projekt, då jag ska bygga in det i min nuvarande tvbänk ,så inget chassie behövs då jag har ett på lager som kommer skrotas bara för att få ut skenorna moderkortet,hårddisken o läsaren vilar på för att få till bygget. Har inte hunnit kika ännu på något av förslagen då jag nyligen kommit hem från jobbet o ska upp om 4 h igen så nu blire raka vägen till sängs. Återkommer senare under dagen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 7 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 7 Januari 2011 Som sagt, kör på KalphiteQ's paket, du har utrymme att satsa på en sex kärnig processor eller en SSD, eller ett OS. SSD och sex kärniga processorer kan sitta fint för dig som säkerligen vill att allt ska flyta på bra under en lång tid med det du planerat att använda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.