Hoppa till innehåll

Behöver Lite Råd

Red_fox2

Rekommendera inlägg

Halloj, har precis införskaffat mig en 42" tv under mellandags rean, och har suttit i några dagar och funderat på om man skulle ta och koppla min dator ihop med den, men eftersom burken jag har nu är enormt stor o klumpig med sitt bigtower o vätskekylningssystem så avstår jag, vill inte ha en kabelhärva i vardagsrummet. Så efter lite tänkande så har jag kommit fram till att det blir att bygga in en liten burk i tv bänken.

Så därför undrar jag om någon kan slänga ihop ett itx eller matx paket åt mig som skulle fungerande för nedanstående syften:

*Kika på Filmer och serier

*Youtube klipp på nätet

* hade varit fint om det funkar att spela lite wow oxå (dock inget måste)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska du bara göra det som du har skrivit som behöver du inte en data för mer än 6k, man behöver inte ha WoW på högsta grafik och en medelmåttig dator klarar wow utan några som helst problem.

Skulle jag vara du så skulle jag antingen köpt en märkesdator, tex HP, dell eller acer. Att plocka ihop en dator för något så lite behövs inte.

Exempel på en som skulle vara bra;

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=610996

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bättre garanti på en märkesdator? Pff! Tar mitt länkade paket här som exempel. Som du ser så har majoriteten av delarna med än 3 års garanti. En märkesdator har väl nästan alltid 1 års garanti på hela datorn?

Moderkortet: 3 år

Hårddisken: 3 år

Processorn: 3 år

Minnena: 100 år / livstid

Grafikkortet: 1 år

Chassit: 1 år

Nätdelen 3 år

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst KawaiiNeko

Bättre garanti på en märkesdator? Pff! Tar mitt länkade paket här som exempel. Som du ser så har majoriteten av delarna med än 3 års garanti. En märkesdator har väl nästan alltid 1 års garanti på hela datorn?

Moderkortet: 3 år

Hårddisken: 3 år

Processorn: 3 år

Minnena: 100 år / livstid

Grafikkortet: 1 år

Chassit: 1 år

Nätdelen 3 år

Precis, och direkt bara man öppnar märkes dator så ryker garantin...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

glömde tillägga att det ska helst vara ett bygg projekt, då jag ska bygga in det i min nuvarande tvbänk ,så inget chassie behövs då jag har ett på lager som kommer skrotas bara för att få ut skenorna moderkortet,hårddisken o läsaren vilar på för att få till bygget.

Har inte hunnit kika ännu på något av förslagen då jag nyligen kommit hem från jobbet o ska upp om 4 h igen så nu blire raka vägen till sängs.

Återkommer senare under dagen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som sagt, kör på KalphiteQ's paket, du har utrymme att satsa på en sex kärnig processor eller en SSD, eller ett OS.

SSD och sex kärniga processorer kan sitta fint för dig som säkerligen vill att allt ska flyta på bra under en lång tid med det du planerat att använda.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...