Hoppa till innehåll

Operation Clickerstorm [whatpulse]


Raeven
 Dela

Rekommendera inlägg

Operation Clickstorm

 

Eftersom jag inte har något annat för mig just nu, så tänkte jag göra en liten rolig grej! Allt det här handlar om programmet Whatpulse, som är ett program som kollar hur många gånger du klickar eller trycker på en tangent. Allting skickas sedan in till deras hemsida där statsen loggas och man kan se hur mycket clicks man har osv.

 

Sedan kan man skapa teams, vilket jag har gjort, som en kul grej, som heter fuska.se. Allt det här har ingen speciell mening men det är bara kul för att se hur mycket man kan komma upp till på några dagar, veckor, månader osv.

Och så kan man jämföra sina stats med andra på fuska :)

 

Hur fungerar det?

 

WhatPulse opens a so-called "keyhook" when it's booted, which listens to incoming Windows messages about the keyboard, the keyhook sends these messages to the program itself, and the program first determines if the key pressed is a proper key (Every standard keyboards' keys are counted) and then simply does PreviousKeyCount + 1.

 

Pulsing: When you "pulse", you're actually sending your keycounts in the program to the server along with other information about your Account, so the server can decide where to put the keycount. If the pulse goes according to plan, the server sends back an "OK", and the client's keycount is reset to 0 (zero), and your previous keys are added to your profile in the server database! :)

 

And for all you people who are thinking "oeh mi god a keylogger, no way!", well, exactly, No way. WhatPulse is not and never will be any sort of keylogger, it does not collect the keys you type, but only how many keys you type. (see our Privacy Policy).

 

Hur gör jag för att joina teamet FUSKA.SE?

 

1. Gå in på whatpulse.org.

2. Ladda ner klienten som är på förstasidan (Finns för linux och Mac också.)

3. Installera programmet.

4. Kör igång programmet och tryck "Register a new account/user".

5. Nu borde programmet vara igång och körs utan problem, borde se det i nedre högra hörnet om du har WIN7.

6. Gå in på hemsidan igen (whatpulse.org)

7. Logga in med din user.

8. Till vänster fick du nu upp en liten ytterliggare flik, står tex "My stats". Under det borde det vara en rad som heter "Teams", tryck på den.

9. Tryck "Join Team", skriv in Fuska.se och sedan join.

 

Alla steg borde vara färdiga nu!

Om jag inte missat något, säg gärna till om jag ändra något.

 

Och för att uppdatera dina stats till sidan så dubbelklickar du på ikonen nere till höger i windows menyfält!

 

Link till teamet; http://whatpulse.org/stats/teams/18702/

 

ze

Redigerat av Raeven
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Raeven...Bara undrar, kör du med autoclicker? ^_^

 

Nej, faktiskt inte.

 

Det är när jag spelar Heroes of Newerth, har ca 180 klick per minut när jag spelar det.

Och sen så funkar inte autoclicker med whatpulse, prova själva! :D

 

Någon som vet hur längdräknaren räknar? Alltså längden muspekaren rör sig eller bara musen, vilket fall så måste den vara väldigt slarvig. Den har knappast pixeltätheten osv på min skärm med i beräkningarna.

Jag har ingen aning, kanske står något på deras hemsida?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...