Svampen2 Skrivet 23 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2011 (redigerat) Nu vet inte jag hur mycket detta har med det nya systemet att göra men... Min mamma jobbar som trafiklärare och kommer få behålla still jobb tills höstterminen 11 är slut. Det är för att "Enligt dom från Regeringsrätten är körkortsutbildning inte längre ett uppdrag för gymnasieskolor." Så min mamma letar efter ett nytt jobb vilket är jobbigt för henne då ingen vill ha henne för hon snart ska gå i pension iaf :/ . Jag tycker att detta är skit för jag vill ju såklart ta körkort och det är väll lättare om allt är på samma ställe :P Redigerat 23 Februari 2011 av Svampen2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Johnossi Skrivet 6 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 6 Mars 2011 Varför betygen blir A - F är för nuvarande system är MVG 20p, VG 15p, G 10p och IG är väl 5 eller något sånt. De vill att B t.ex blir VG+ och ger poängen 17,5, D blir ett mellanting för G-VG och blir G+/VG- och ger poängen 12,5. och så vidare. Så har jag förstått det när en lärare pratade om det. Min linje, Samhäll-språk tas bort och ersätts av den gamla linjen som fanns för 20 år sedan (då det fanns i princip natur, samhäll, ekonomiska samt praktiska linjer) Humanistiska linjen. Den är lite annorlunda än just SP-Språk då Latin blir obligatoriskt, kulturhistoria, man läser ännu mer språk än jag gör (i timmar, inte antal språk. Jag läser 6 stycken nu dock) osv. Jag tycker det känns som en okej reform faktiskt :) Krångligt dock att de behåller det gamla systemet för oss blivande 2or och 3or. Kanske mest jobbigt för lärarna tho? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apakalsong Skrivet 20 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2011 (redigerat) Varför betygen blir A - F är för nuvarande system är MVG 20p, VG 15p, G 10p och IG är väl 5 eller något sånt. De vill att B t.ex blir VG+ och ger poängen 17,5, D blir ett mellanting för G-VG och blir G+/VG- och ger poängen 12,5. och så vidare. Så har jag förstått det när en lärare pratade om det. Min linje, Samhäll-språk tas bort och ersätts av den gamla linjen som fanns för 20 år sedan (då det fanns i princip natur, samhäll, ekonomiska samt praktiska linjer) Humanistiska linjen. Den är lite annorlunda än just SP-Språk då Latin blir obligatoriskt, kulturhistoria, man läser ännu mer språk än jag gör (i timmar, inte antal språk. Jag läser 6 stycken nu dock) osv. Jag tycker det känns som en okej reform faktiskt :) Krångligt dock att de behåller det gamla systemet för oss blivande 2or och 3or. Kanske mest jobbigt för lärarna tho?IG är väl 0 poäng? Men exakt:A=MVGB=VG+C=VGD=G+E=GF=IG Redigerat 20 Mars 2011 av Infinite Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 20 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2011 IG är väl 0 poäng? Men exakt:A=MVGB=VG+C=VGD=G+E=GF=IGIG är inte 0 poäng eftersom det är ett betyg. Får du inget betyg så är det 0 poäng. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 20 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2011 IG ger 0 poäng. Ett streck är inget betyg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 21 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 21 Mars 2011 Dom på min skola (lärarna) säger att IG inte är ett betyg, alltså är det 0 poäng. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 21 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 21 Mars 2011 De säger fel. Ett IG är ett betyg, du kan inte tillräckligt för att få ett G. Ger noll poäng. Ett streck är inte ett betyg, det säger att de har ingen aning om vad du gjort eller kan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Johnossi Skrivet 31 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 31 Mars 2011 Ah , var inte helt säker på 5/0 för olika personer har alltid sagt olika. Lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.