Hoppa till innehåll

Vilken Mobil Rekommenderar Ni?

guangze

Rekommendera inlägg

Tjena!

Nu är det så att jag tänkt köpa en ny mobiltelefon. Har funderat på Nokia N8 eller en HTC Desire. Dock har jag hört att symbian ^3 som N8an har inte uppskattas då det segar ner telefonen en del. Vissa gillar den och en del inte. HTC Desire'n har jag nästan bara hört positivt om. Men är den svår och förstå sig på? Eller lär man sig den snabbt?

Jag såg den här i vårt forum igår

Vad sägs om det?

http://www.davismicro.com/products/product_21201.htm

Iphone vill jag inte ha så ingen idé att ni skriver det

Som sagt, kom med lite förslag =)

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 38
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Htc Desire, helt klart. Min farsa köpte en Desire HD och han lärde sig att använda telefonen riktigt snabbt, såklart så ringde han fel och sånt i början då det är riktigt enkelt att ringa. Dock så installerade han appen Call Confirm som gör att det poppar upp en ruta innan man ringer där man får bekräfta att man ska ringa. Rekomenderas!

Redigerat av xXHomerXx
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nokia N8 har idag i särklass bästa hårdvaran ute just nu på mobilmarknaden, snabb är den då processorn på 680 mhz räcker för Symbian 3. Dock kan du bli uttråkad med telefonen inom någon tid då applikationsutvecklarna inte är så engagerade med Symbian 3 och väntar hellre på Nokias MeEgo operativsystem.

Men Spotify osv finns med N8, gillar du att fota och filma är det en bra mobil.

Annars tycker jag du går in på nya Windows Phone 7, operativsystemet är helt otrolig.

Gick över ifrån Google Nexus One som bygger på Android och är i princip samma telefon som desire, snabbare operativsystem och snyggare gränssnitt finns inte. Windows Phone 7 erbjuds i flera varianter av mobiler, Samsung, HTC och LG har sina modeller i Sverige.

Jag valde LG'n då den har en exklusiv applikationsmarknad.

Men i princip så är alla Windows Phone 7 lika, då Microsoft har ställt hårdvarukrav på tillverkarna.

I Sverige finns det LG Optimus 7 E900, HTC Trophy, HTC Mozart, Samsung Omnia 7.

HTC 7 Pro med fysiskt tangentbord är på väg.

Liten introduktion för operativsystemet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle inte ge råd om HTC Desire, kommer vara en väldigt slö telefon om man tänker på telefonerna som släpps nu i 2011. Mobiler med två kärniga processorer kommer börja rulla ut snart, t.ex kommer LG Optimus 2X som är Android baserad. Blixtsnabb är den och det kan du kolla på youtube.

HTC Desire är en utgående vara och förvänta inte många fler Android uppdateringar, skulle gissa på att 2.4 är den sista uppdateringen för HTC Desire.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

HTC Desire är inget dumt val men mobilen ligger efter lite i utvecklingen nu om du jämför den med alla dom nya som har kommit.

Gör dig själv en tjänst och köp ingen jävla LG eller Samsung för det är rena skiten när gäller mobiler.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

HTC Desire är inget dumt val men mobilen ligger efter lite i utvecklingen nu om du jämför den med alla dom nya som har kommit.

Gör dig själv en tjänst och köp ingen jävla LG eller Samsung för det är rena skiten när gäller mobiler.

Den typiska Svensson säger det, när den själv vet att LG och Samsung är i särklass bäst när det kommer till kvalitesvaror. När det kommer till skärmar t.ex.

HTC är inte heller Googles keldjur längre när det kommer till att tillverka Android mobiler, nu är det Samsung som

har tagit över. Du ska veta att mobilbranschen vet att i Skandinavien är alla Apple och HTC hjärntvättade sen 2010, så

det är ingen ide att övertyga en befolkning med 9 miljoner människor som t.ex i Sverige.

Snälla, sluta läsa nyheterna på Macworld, dags att kolla på LG's och Samsung's stora steg som dem åstadkommit med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle inte ge råd om HTC Desire, kommer vara en väldigt slö telefon om man tänker på telefonerna som släpps nu i 2011. Mobiler med två kärniga processorer kommer börja rulla ut snart, t.ex kommer LG Optimus 2X som är Android baserad. Blixtsnabb är den och det kan du kolla på youtube.

HTC Desire är en utgående vara och förvänta inte många fler Android uppdateringar, skulle gissa på att 2.4 är den sista uppdateringen för HTC Desire.

Det tror jag inte! HTC Desire kommer inte dö ut på ett tag. Och om det gör så finns det fortfarande en massa privata developers som släpper uppdateringar till telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...