Hoppa till innehåll

Vilken Mobil Rekommenderar Ni?


guangze
 Dela

Rekommendera inlägg

Visst går det att sideloada uppdateringar, men optimerat blir det inte.

Sen är HD filmning t.ex en standard idag när det kommer till smartphones, jag tror säkert

Desire dör ut. Det gör i princip nästan alla telefoner ifrån 2010 snart, har funkat så länge med

mobiltelefoner under 2000 talet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

HTC Desire är ruskigt fin, tänkte själv ta en sådan innan jag blev övertalad att köpa en ip 4a istället.

 

Det är jäkligt hett inom mobil branschen just nu, nya modeller var och varannan dag, och den ena ska vara bättre än den andra, vissa har så mycket bättre kamera, vissa bättre skärpa på skärmen, vissa snabb cpu, sen den eviga frågan om android eller smartphone.

Men sedan om man tänker efter lite, hur ofta använder man egentligen alla dessa finesser?, kan ju själv säga att min kamera är ju knappt använd, så jäkla dålig zoom förmåga i mobiler så jag föredrar riktiga kameror, cpu'n behöver inte vara så jäkla snabb för min del, kan gott och väl vänta några sekunder för att spotify ska starta tex.(föredrar att ha en snabb o fin dator istället, skönare framför trippla skärmar än en som är några cm). Och vad beträffar smartphone eller android, tycker det hela har blivit en mac vs windows fråga av det hela, båda sakerna funkar helt utmärkt.

 

vill bara komma med det, att de spelar ingen roll vad du väljer, utan ta bara den som du själv vill ha,,, och inse sanningen, om några år är den gammal och omodern, och förmodligen trasig ( kan nästan lova att mobiltillverkar apar efter biltillverkarna och skapar medvetet felande länkar som är gjorda för att gå sönder så fort garantin är slut så man vill ha en nyare modell)

 

 

Kommer ihåg när färgdisplayen var hett, man tävlade om vem som hade mest färger i den lilla lilla skärmen, och gräver jag lite djupare i minnet så kommer jag ihåg när jag gick i 3an i grundskolan, endag på bamba, min kompis på den tiden satt och skämtade om att "snart kanske det kommer mobiler med färger i skärmen" och alla vi skrattade sedan gott åt de, jäkla mycket som har hänt inom teknikens värld sedan dess :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den typiska Svensson säger det, när den själv vet att LG och Samsung är i särklass bäst när det kommer till kvalitesvaror. När det kommer till skärmar t.ex.

 

HTC är inte heller Googles keldjur längre när det kommer till att tillverka Android mobiler, nu är det Samsung som

har tagit över. Du ska veta att mobilbranschen vet att i Skandinavien är alla Apple och HTC hjärntvättade sen 2010, så

det är ingen ide att övertyga en befolkning med 9 miljoner människor som t.ex i Sverige.

 

Snälla, sluta läsa nyheterna på Macworld, dags att kolla på LG's och Samsung's stora steg som dem åstadkommit med.

Haha..hahahaha. ha. haha. ha.

SÅ LG OCH SAMSUNG ÄR VÄRLDSBÄST PÅ SKÄRMAR??

Vad för skärmar snackar du om, lillen, tv-skärmar? Jo, deras tv-apparater kanske är bra, men det är inte deras mobiler.

 

Nu orkade jag inte titta på den sidan du tipsade om riktigt. Men när jag surfade runt så var iPhone som nämndes mest.

Frågan är ju hur hjärntvättad du är om du hänger på en sån sida där det bara nämns saker om iPhone.

 

Det roligaste var när du skrev att LG och Samsung gör kvalitetsmobiler :lol: :bah: :student: :gitarr:

Ärligt talat så tror jag att alla dom 9 miljoner människor som(du påpekade detta) är hjärntvättade av iPhone och HTC har ganska rätt när det kommer till bra mobiler.

 

Vi vill inte ha massa koreanska skitmobiler i Skandinavien, så det så! :angry:

Redigerat av Progressive
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ta en Desire eller en Desire HD om du har lust att betala lite mer, varför? Jo, iPhone kostar 6990 på dustin medans Desire kostar 4090. Är det värt nästan 3000 för det där äpplet på baksidan? NEJ!

 

Till er iPhone fanboys, iPhone 4 har 97 i alascore och HTC Desire har 98 medans Desire HD har 100. Enligt experterna så är Desire en bättre mobil och kostar 3000 mindre, förklara varför iPhone är bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha..hahahaha. ha. haha. ha.

SÅ LG OCH SAMSUNG ÄR VÄRLDSBÄST PÅ SKÄRMAR??

Vad för skärmar snackar du om, lillen, tv-skärmar? Jo, deras tv-apparater kanske är bra, men det är inte deras mobiler.

 

Nu orkade jag inte titta på den sidan du tipsade om riktigt. Men när jag surfade runt så var iPhone som nämndes mest.

Frågan är ju hur hjärntvättad du är om du hänger på en sån sida där det bara nämns saker om iPhone.

 

Det roligaste var när du skrev att LG och Samsung gör kvalitetsmobiler :lol: :bah: :student: :gitarr:

Ärligt talat så tror jag att alla dom 9 miljoner människor som(du påpekade detta) är hjärntvättade av iPhone och HTC har ganska rätt när det kommer till bra mobiler.

 

Vi vill inte ha massa koreanska skitmobiler i Skandinavien, så det så! :angry:

LG och Samsung är bäst overall på skärmar, jag tipsade inte om macworld, jag sa att du inte bör surfa där för mycket.

Samsung var först med Super AMOLED skärmarna, LG har snabbaste processorn i sin mobil idag.

HTC snålar så otroligt mycket med batterierna dem sätter in i sina mobiler, HTC har sämsta smaken när det kommer

till design på mobilerna (i princip alla ser likadana ut). Vad jag försöker komma fram till är att du följer vad dessa tekniksajter säger här i Sverige, och alla källor kommer ifrån USA. Och USA skriver aldrig något bra om Samsung, LG och Nokia.

 

Samsung Galaxy S t.ex spöar varje HTC som finns ute på marknaden just nu med Android.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nä nu tycker jag vi ger upp här, allt handlar om vad som är estetisk tilltalande i åskådarens ögon och vad man är ute efter. Omöjligt att säga att en viss mobil är bäst, , varje modell är utvecklad för en viss kund grupp, annars skulle det bara finnas ett mobilmärke och en enda modell.

 

Och till xXHOMERXx, för mig så spelare inte dom där poängen någon som helst roll, för mig vinner min iphone 4 helt överlägset, blev ju som sagt övertalad att välja 4an ist för en htc av en kompis (han påminde mig om detta:), och det är bara på grund utav en enkel liten bagatell sak, anslutningen, och deras samarbete med Alpine, så jag betalade gladeligen ut dom där extra tusenlapparna bara för att kunna ha möjlighet att ladda mobilen i bilen och samtidigt ha tillgång till spotify samt handsfree,så det är bara småsaker samt användningsområde som räknades,, hade jag inte råkat ha min alpine i bilen skulle det säkert blivit en HTC

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

LG och Samsung är bäst overall på skärmar, jag tipsade inte om macworld, jag sa att du inte bör surfa där för mycket.

Samsung var först med Super AMOLED skärmarna, LG har snabbaste processorn i sin mobil idag.

HTC snålar så otroligt mycket med batterierna dem sätter in i sina mobiler, HTC har sämsta smaken när det kommer

till design på mobilerna (i princip alla ser likadana ut). Vad jag försöker komma fram till är att du följer vad dessa tekniksajter säger här i Sverige, och alla källor kommer ifrån USA. Och USA skriver aldrig något bra om Samsung, LG och Nokia.

 

Samsung Galaxy S t.ex spöar varje HTC som finns ute på marknaden just nu med Android.

Du snackar dynga.

 

Men själv skulle jag vänta ett litet tag, kommer ut massa olika mobiler snart det här året.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Köp Samsung tillverkade Google telefonen Google Nexus S. Eller LG Optimus 2X med dubbelkärning processor.

 

Jag har själv en Samsung Galaxy S och den är okej, men allvarligt hade det varit nu hade jag köpt en Google Nexus S eller Iphone 4. Vad är det du gillar hos Iphonen? Den är inte alls dålig. Det är grym och jag skulle nog hellre valt den nu. Android laggar trots allt mycket mer än I OS gör.

 

Båda är bra mobiler, och jag tror nog inte att du kommer ångra dig speciellt mycket vilken du nu än väljer. Sen är väl HTC Desire HD rätt mycket större än dem andra? Eller?

Nej, den är inte större än en 4" skärm. Den har bara mindre yta vid sidan om skärmen.

 

Ta en Desire eller en Desire HD om du har lust att betala lite mer, varför? Jo, iPhone kostar 6990 på dustin medans Desire kostar 4090. Är det värt nästan 3000 för det där äpplet på baksidan? NEJ!

 

Till er iPhone fanboys, iPhone 4 har 97 i alascore och HTC Desire har 98 medans Desire HD har 100. Enligt experterna så är Desire en bättre mobil och kostar 3000 mindre, förklara varför iPhone är bättre.

Applikationerna, betydligt mycket bättre marknad på I OS än i Androiden. Finns bara kvalitetprogram/spel i IOS medan Android har mycket skit och mycket skit som inte funkar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Applikationerna, betydligt mycket bättre marknad på I OS än i Androiden. Finns bara kvalitetprogram/spel i IOS medan Android har mycket skit och mycket skit som inte funkar.

Driver du med mig? Finns inte alls bara kvalitetsprogram på App Store, 90 % av allt på App Store är rent skit. De tilåter ju inte ens alla appar. På market kan du hitta en app som i värsta fall kan blåsa hela din telefon om du inte följer dess instruktioner. En sådan app skulle ALDRIG App Store tillåta.

 

OnT: Köp en Android! Kolla på de olika tillverkarnas gränssnitt och se vilket som passar dig bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

LG och Samsung är bäst overall på skärmar, jag tipsade inte om macworld, jag sa att du inte bör surfa där för mycket.

Samsung var först med Super AMOLED skärmarna, LG har snabbaste processorn i sin mobil idag.

HTC snålar så otroligt mycket med batterierna dem sätter in i sina mobiler, HTC har sämsta smaken när det kommer

till design på mobilerna (i princip alla ser likadana ut). Vad jag försöker komma fram till är att du följer vad dessa tekniksajter säger här i Sverige, och alla källor kommer ifrån USA. Och USA skriver aldrig något bra om Samsung, LG och Nokia.

 

Samsung Galaxy S t.ex spöar varje HTC som finns ute på marknaden just nu med Android.

Okej jag medger att jag läste ditt inlägg lite snabbt förra gången.

 

Bara för att Samsung och LG var först med det och det så gör det dom inte bäst bara för det. Grejen är att det måste fungera och hålla ett tag(vilket deras mobiler inte gör.. :rolleyes:)

 

Vem bryr sig om mobilerna från HTC har ett lite rena stuk än vad te.x. LG har på sina billiga supercoola mobiler som är så flashiga?

Det finns faktiskt människor som inte bryr sig så värst om hur många olika färger det finns på mobilens skal.

Går du och köper skor som har inbyggda röda dioder i sulorna som blinkar för varje gång du tar ett steg också?

Ungefär lika löjligt.

 

Whatever. Köp dig bara en mobil som passar dig, för du kommer ändå ångra ditt köp efter ett tag.

Men folk som har lite känsla för kvalité köper en HTC MED INBYGGD GPS SOM ÄR SUPERBRA OM MAN SKA KÖRA BIL!..

Redigerat av Progressive
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...