5FJSKFJSKGJES Skrivet 18 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2011 Jag har fått några mail som jag vet är "spam". Men är det farligt att öppna dessa mail? Bör jag radera dem omgående eller kan jag låta dem vara? Så.. 1: Kan jag få virus/annat om jag öppnar mailet? 2: Kan jag få virus/annat om jag låter mailet vara kvar? 3: Bör jag radera dem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst KawaiiNeko Skrivet 18 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2011 1. Ibland ja, men om du har ett dugligt antivirus ska det inte vara några problem. 2. Eftersom du inte öppnat dom bör det inte vara någon fara, du har ju inte ens sett innehållet.3 3. Ja, om du inte orkar vänta på att dom tas bort automatiskt så finns det ingen anledning till att låta dom ligga kvar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 18 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2011 (redigerat) 1. Ibland ja, men om du har ett dugligt antivirus ska det inte vara några problem.2. Eftersom du inte öppnat dom bör det inte vara någon fara, du har ju inte ens sett innehållet.33. Ja, om du inte orkar vänta på att dom tas bort automatiskt så finns det ingen anledning till att låta dom ligga kvar?1: Låter fint.2: Jo, okej.3: Nej, dem kommer inte till skräpkorgen, möjligen pga den som skickat dessa har jag på MSN? Så det blir en "säker" person, eller något. Det värsta är ju vad jag vill veta vad det står i det, jag hatar nyfikenhet ibland ^^. Redigerat 18 Januari 2011 av 3FJSKFJSKGJES Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 18 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2011 Öppna då, lär inte vara farligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 18 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2011 Öppnade, det var inte nå intressant. Inget anti-virusprogram som varnade så antar att det var ingenting. Det var förövrigt om bara tjäna pengar, skitmail :P. Men det jag är rädd över hur denna person börjat skickat på dessa mail, tryckt på mailet? xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 18 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2011 (redigerat) Öppnade, det var inte nå intressant. Inget anti-virusprogram som varnade så antar att det var ingenting. Det var förövrigt om bara tjäna pengar, skitmail :P. Men det jag är rädd över hur denna person börjat skickat på dessa mail, tryckt på mailet? xDOm du inte gillar dem eller helt enkel inte vill ha något med dem, så markera som skräppost och de kommer börjar samlas i Skräppostsmappen, sedan är det bara att markera alla i den mappen och radera :D. Redigerat 18 Januari 2011 av alexanderice Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 18 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2011 Då hamnar väl alla mail denna person skickar, i skräpposten? Vill inte att alla meddelanden ska komma dit, kan ju komma ett seriöst epost-meddelande också :D. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.