Zendre Skrivet 20 Januari 2011 Rapport Skrivet 20 Januari 2011 Dem delarna passar ja som du länkade, men du kanske inte ens kommer klara medium, endast low och kan uppstå lagg vid tillfällen datorn måste arbeta extra mycket när du spelar. Tycker du ska välja att spara ihop en tusen lapp extra, kommer göra en enorm skillnad med upplevelsen av datorn.http://www.inet.se/kundvagn/visa/131249/2011-01-18 Du kommer maxa COD på den och många spel i dagsläget för tusen kronor extra. Mvh Ryssfemmabygger dem ihop datorn om man köper den,kan bli lite problem annars :P Citera
CeZ Skrivet 20 Januari 2011 Rapport Skrivet 20 Januari 2011 Passa denna http://www.inet.se/artikel/6909507/fsp-400-60apn-bulk-400w med denna? http://www.inet.se/artikel/1901910/msi-770-c45-am3 Jag kanske e otroligt dum nu men alla nätagg bör väl passa i alla Moderkort va?Passar, ja alla nätaggregat passar egentligen till alla moderkort. bygger dem ihop datorn om man köper den,kan bli lite problem annars :PDu kan lägga till så att dom bygger den åt dig för 800 kr, men mer värt att bygga själv. Citera
Distinction Skrivet 20 Januari 2011 Författare Rapport Skrivet 20 Januari 2011 Passar, ja alla nätaggregat passar egentligen till alla moderkort.Du kan lägga till så att dom bygger den åt dig för 800 kr, men mer värt att bygga själv.Kan man få en online Guide eller någonting? Citera
CeZ Skrivet 20 Januari 2011 Rapport Skrivet 20 Januari 2011 Finns massor med hjälp om det, svenska nordichardware har en bra guide: länk annars finns massor av filmer på youtube. Citera
KalphiteQ Skrivet 20 Januari 2011 Rapport Skrivet 20 Januari 2011 Egentligen står allting i komponenternas egna manualer, läs dem så förstår du allt. Citera
Ryssfemma Skrivet 20 Januari 2011 Rapport Skrivet 20 Januari 2011 Kan man få en online Guide eller någonting? Följ alla klipp, bra grundläggande lära om var enda komponent, och hur du bygger. Finns cirka 22 delar. Citera
Kevve Skrivet 20 Januari 2011 Rapport Skrivet 20 Januari 2011 Följ alla klipp, bra grundläggande lära om var enda komponent, och hur du bygger. Finns cirka 22 delar.Jo. Dessa guiderna är bra. I vilket fall så rekommenderar jag inte att göra som mig. Jag tryckte i alla sladdar där jag trodde att dom passade, och undrade sen varför datorn inte startade. Det tog mig 6 timmar att komma på att jag hade satt in en 6+2 pin connector istället för en 4x2 pin connector från nätagget till moderkortet. Citera
Distinction Skrivet 21 Januari 2011 Författare Rapport Skrivet 21 Januari 2011 Jo. Dessa guiderna är bra. I vilket fall så rekommenderar jag inte att göra som mig. Jag tryckte i alla sladdar där jag trodde att dom passade, och undrade sen varför datorn inte startade. Det tog mig 6 timmar att komma på att jag hade satt in en 6+2 pin connector istället för en 4x2 pin connector från nätagget till moderkortet.Lol. OnTopic: Näh, jag e bara lite orolig för att en kompis till mig hade perecis förstört en processor för att han tryckt på piggarna på undersidan, vill bara va säker på att det inte händer mig. Citera
CeZ Skrivet 21 Januari 2011 Rapport Skrivet 21 Januari 2011 Lol. OnTopic: Näh, jag e bara lite orolig för att en kompis till mig hade perecis förstört en processor för att han tryckt på piggarna på undersidan, vill bara va säker på att det inte händer mig.*facepalm* Skyddar man sig bara mot statisk elektricitet, läser infon som följer med och använder hjärnan brukar allt gå bra. Citera
Distinction Skrivet 21 Januari 2011 Författare Rapport Skrivet 21 Januari 2011 *facepalm* Skyddar man sig bara mot statisk elektricitet, läser infon som följer med och använder hjärnan brukar allt gå bra.Ja jag vet, därför inkluderade jag ett ESD handledsband, bara en fråga, jag vet att man för säkerhets skull INTE ska använda den på elementet(ESD hand...) utan på själv chassiset, = True? Citera
KalphiteQ Skrivet 21 Januari 2011 Rapport Skrivet 21 Januari 2011 Varför skulle du sätta den i elementet? Datorn kan fortfarande ha statiska spänningar. Alltså första rörelsen på datorn skulle kunna vara tillräckligt för att skada något. Du ska sätta klämman mot chassit. Citera
Distinction Skrivet 21 Januari 2011 Författare Rapport Skrivet 21 Januari 2011 Varför skulle du sätta den i elementet? Datorn kan fortfarande ha statiska spänningar. Alltså första rörelsen på datorn skulle kunna vara tillräckligt för att skada något. Du ska sätta klämman mot chassit.Anledning till varför man ska sätta den i elementet? Jo för att andra påstår att de är jordade(vilken inte spelar en roll i detta scenario (ingenting jag påstår ,Vill, eller kommer göra alltså) Klämma mot chassi, Ja. Det var nog alla frågor just nu :) // Någon som vill kolla på mitt nuvarande paket och ändra ytterligare något? (ändrat lite själv också.) https://www.inet.se/kundvagn/visa/136401/2011-01-20 Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.