Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Anledning till varför man ska sätta den i elementet? Jo för att andra påstår att de är jordade(vilken inte spelar en roll i detta scenario (ingenting jag påstår ,Vill, eller kommer göra alltså)

Det finns huuuuur mycket teorier om det där som helst, vissa säger att du ska jorda dig i något jordat (typ ett element) andra säger att du ska jorda dig i datorn för att få så lite skillnad emellan dig och datorn som möjligt. Samt vissa säger att du absolut inte ska jorda dig i elementen därför det går läckström igenom dom.

Jag har alltid kört utan ESD-armband och jordat mig i chassit och har fått även dom billigaste budgetprylarna i datorer jag pillat med att hålla i många år (och än idag). Min egen dator jag byggde fungerar också perfekt så det verkar fungera bra.

• Svar 27
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Skrivet

Det finns huuuuur mycket teorier om det där som helst, vissa säger att du ska jorda dig i något jordat (typ ett element) andra säger att du ska jorda dig i datorn för att få så lite skillnad emellan dig och datorn som möjligt. Samt vissa säger att du absolut inte ska jorda dig i elementen därför det går läckström igenom dom.

Jag har alltid kört utan ESD-armband och jordat mig i chassit och har fått även dom billigaste budgetprylarna i datorer jag pillat med att hålla i många år (och än idag). Min egen dator jag byggde fungerar också perfekt så det verkar fungera bra.

Okej, men man kan inte vara nog försiktig :P

Skrivet

Har aldrig använt ESD band, kommer nog aldrig göra så länge jag inte monterar någon annans dator.

Du ska tänka på att inte sätta datorn ovanpå en matta, där är det laddat med statiskt.

Annars brukar jag ta på chassit då och då för att ladda ut mig.

Skrivet

Har aldrig använt ESD band, kommer nog aldrig göra så länge jag inte monterar någon annans dator.

Du ska tänka på att inte sätta datorn ovanpå en matta, där är det laddat med statiskt.

Annars brukar jag ta på chassit då och då för att ladda ut mig.

näh men att stå på golvet och arbeta på ett bord gjort utav trä borde gå.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...