5FJSKFJSKGJES Skrivet 19 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2011 Jag letar efter något program som man kanske kan spela in ljud ifrån datorn på direkt. Alltså inte genom någon mick, utan spelar in direkt från ljudet på datorn eller hur man nu än säger det. Letar ju självklart efter någon gratis-sak, gärna lättanvänt ^^. Tack på förhand. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Intense Skrivet 19 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2011 Sitter du på Win7? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 19 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2011 (redigerat) Inte nu just. Men om det finns något program speciellt för Win7 (eller inbyggd?) så skulle jag vilja det, ja. :). Du kan ju berätta vad det är för något, men isf letar jag fortfarande efter ett program med XP. Redigerat 19 Januari 2011 av 3FJSKFJSKGJES Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 19 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2011 Går egentligen med vilket inspelningsprogram som helst, välj bara stereo mix som ljudingång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Intense Skrivet 19 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2011 Jag har Win7, då funkar det om man väljer "Sterio Mix" som standard inspelningsenhet, och sen spelar in med Audacity. Men har för mig att det inte funkar på XP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 19 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2011 Jo det funkar bra det med. Däremot ifall ditt ljudkort inte stödjer Stereo Mix så har Win7 och Vista det "inbyggt". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 19 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2011 Jag har Win7, då funkar det om man väljer "Sterio Mix" som standard inspelningsenhet, och sen spelar in med Audacity. Men har för mig att det inte funkar på XP.Fungerar audacity på pc, eller?Det är väl ett program man kan ladda ner gratis, lagligt från någonstans ^^? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 19 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2011 Det är freeware om jag inte minns fel, googla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 10 Juli 2011 Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2011 (redigerat) ehh jag har ett program som man kan spela in med Recordpad Sound Recorder det är litet och bra funkar finfint. om de inte blir ljud så kan man ändra i ljud kortet stereo mix så ska de nog funka ! ;) man får höjjaaa lite för att få bra ljudvolyymm ladda ned programet: http://download.cnet.com/RecordPad-Sound-R...;contentBody;1d de är litet är : (570.09K) :) Redigerat 10 Juli 2011 av nimrood98 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.