Red_fox2 Skrivet 19 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2011 Tänkte att vi kan starta en tråd enbart för dom alla möjliga snabbkommandon man kan använda sig av via tangentbordet i Windows för att underlätta vardagen vid datorn etc. , och sedan göra en summering av det hela. jaja, ni förstår säkert vad jag menar. Så fyll bara på dom ni har upptäckt och har i era huvuden. Mina personliga favoriter måste ju vara: Ctrl+A = Markera allt Ctrl+C = Kopiera, tex. en markerad text eller bild Ctrl+V = Klistra in, tex en markerad text eller bild Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 19 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2011 (redigerat) Start+D = Gå till skrivbordet Ctrl+F = Sök (Även G) Annars så skrev du väl de tre mest använda jag använder också ^^. Redigerat 19 Januari 2011 av 3FJSKFJSKGJES Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 19 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2011 (redigerat) Start + L = Växla användare, så gör jag direkt när jag går ifrån datorn. Rekommenderas speciellt på lan så slipper du ha meatspin som startsida när du kommer tillbaks :) Redigerat 19 Januari 2011 av Collez Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Intense Skrivet 19 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2011 (redigerat) Start + D = Öppna skrivbordet/minimera alla program EDIT: Såg att 3FJSKFJSKGJES va före.. Redigerat 19 Januari 2011 av WiipoD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamesDean Skrivet 19 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2011 (redigerat) Windows+R, öppna program, filer mm snabbt. Bra tråd btw! Redigerat 19 Januari 2011 av xXHomerXx Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eXtremE Skrivet 19 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2011 ctrl+p skriva ut Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pontaxxr Skrivet 20 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2011 (redigerat) windows+w stänger flikar windows+e den här datorn windows+r kör windows+tabb växlar mellan öppna föster (snygg design) alt+tabb växlar mellan öppna fönster ctrl+x clipp ut ctrl+s spara ctrl+shift+s spara som ctrl+shift+n ny mapp ctrl+n öppna fönser igen Redigerat 20 Januari 2011 av pontaxxr Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 20 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2011 windows+e den här datornDen visste jag inte, tack :D Men ny mapp kommandot funkar inte på xp :c Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Red_fox2 Skrivet 20 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2011 start+L och ctrl F var ruskigt fina, kände inte till dom,, jäkla vad de underlättar när man söker ngt på google och sedan får upp en sida med miljoner raders text o inte orkar läsa igenom allt. Låter de gå en vecka innan sammanfattning kommer med alla förslag =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pontaxxr Skrivet 20 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2011 Den visste jag inte, tack :D Men ny mapp kommandot funkar inte på xp :cför windows xp så e det ctrl+alt+n Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 20 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2011 Ctrl+shift+escför aktivitetshanteraren. (Vista och Windows 7) Så slipper man välja det i lisan från Ctrl+alt+delete sen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MisterX Skrivet 20 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2011 (redigerat) Alt+Shift+PrintScreen edit: använd på egen risk Redigerat 21 Januari 2011 av MisterX Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.