Red_fox2 Skrivet 19 Januari 2011 Rapport Skrivet 19 Januari 2011 Tänkte att vi kan starta en tråd enbart för dom alla möjliga snabbkommandon man kan använda sig av via tangentbordet i Windows för att underlätta vardagen vid datorn etc. , och sedan göra en summering av det hela. jaja, ni förstår säkert vad jag menar. Så fyll bara på dom ni har upptäckt och har i era huvuden. Mina personliga favoriter måste ju vara: Ctrl+A = Markera allt Ctrl+C = Kopiera, tex. en markerad text eller bild Ctrl+V = Klistra in, tex en markerad text eller bild Citera
5FJSKFJSKGJES Skrivet 19 Januari 2011 Rapport Skrivet 19 Januari 2011 (redigerat) Start+D = Gå till skrivbordet Ctrl+F = Sök (Även G) Annars så skrev du väl de tre mest använda jag använder också ^^. Redigerat 19 Januari 2011 av 3FJSKFJSKGJES Citera
CeZ Skrivet 19 Januari 2011 Rapport Skrivet 19 Januari 2011 (redigerat) Start + L = Växla användare, så gör jag direkt när jag går ifrån datorn. Rekommenderas speciellt på lan så slipper du ha meatspin som startsida när du kommer tillbaks :) Redigerat 19 Januari 2011 av Collez Citera
Intense Skrivet 19 Januari 2011 Rapport Skrivet 19 Januari 2011 (redigerat) Start + D = Öppna skrivbordet/minimera alla program EDIT: Såg att 3FJSKFJSKGJES va före.. Redigerat 19 Januari 2011 av WiipoD Citera
GamesDean Skrivet 19 Januari 2011 Rapport Skrivet 19 Januari 2011 (redigerat) Windows+R, öppna program, filer mm snabbt. Bra tråd btw! Redigerat 19 Januari 2011 av xXHomerXx Citera
pontaxxr Skrivet 20 Januari 2011 Rapport Skrivet 20 Januari 2011 (redigerat) windows+w stänger flikar windows+e den här datorn windows+r kör windows+tabb växlar mellan öppna föster (snygg design) alt+tabb växlar mellan öppna fönster ctrl+x clipp ut ctrl+s spara ctrl+shift+s spara som ctrl+shift+n ny mapp ctrl+n öppna fönser igen Redigerat 20 Januari 2011 av pontaxxr Citera
CeZ Skrivet 20 Januari 2011 Rapport Skrivet 20 Januari 2011 windows+e den här datornDen visste jag inte, tack :D Men ny mapp kommandot funkar inte på xp :c Citera
Red_fox2 Skrivet 20 Januari 2011 Författare Rapport Skrivet 20 Januari 2011 start+L och ctrl F var ruskigt fina, kände inte till dom,, jäkla vad de underlättar när man söker ngt på google och sedan får upp en sida med miljoner raders text o inte orkar läsa igenom allt. Låter de gå en vecka innan sammanfattning kommer med alla förslag =) Citera
pontaxxr Skrivet 20 Januari 2011 Rapport Skrivet 20 Januari 2011 Den visste jag inte, tack :D Men ny mapp kommandot funkar inte på xp :cför windows xp så e det ctrl+alt+n Citera
KuroKaktus Skrivet 20 Januari 2011 Rapport Skrivet 20 Januari 2011 Ctrl+shift+escför aktivitetshanteraren. (Vista och Windows 7) Så slipper man välja det i lisan från Ctrl+alt+delete sen Citera
MisterX Skrivet 20 Januari 2011 Rapport Skrivet 20 Januari 2011 (redigerat) Alt+Shift+PrintScreen edit: använd på egen risk Redigerat 21 Januari 2011 av MisterX Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.