SEriksson Skrivet 19 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2011 Hejsan, jag har en iPhone så jag vet ingenting om android och hur man rootar sådana telefoner. Min kompis har fått en ZTE blade gratis och han har en X10 (stor) och vill inte ha en ny android så jag har fått den av honom så jag kommer antagligen ge den till min mamma eftersom jag redan har en bra touch mobil. :P Den kör ju Android 2.1 och tydligen går det att på andra sätt att få 2.2 på den och det vill jag verkligen så jag kan ha flash i webbläsaren. Jag antar att det inte är någon skillnad mellan olika android mobiler men måste man roota den för att kunna installera 2.2 i den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamesDean Skrivet 20 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2011 Hejsan, jag har en iPhone så jag vet ingenting om android och hur man rootar sådana telefoner. Min kompis har fått en ZTE blade gratis och han har en X10 (stor) och vill inte ha en ny android så jag har fått den av honom så jag kommer antagligen ge den till min mamma eftersom jag redan har en bra touch mobil. :P Den kör ju Android 2.1 och tydligen går det att på andra sätt att få 2.2 på den och det vill jag verkligen så jag kan ha flash i webbläsaren. Jag antar att det inte är någon skillnad mellan olika android mobiler men måste man roota den för att kunna installera 2.2 i den?Ja det måste man då det inte finns någon officiell uppdatering än. När du rootar din android så får du tillgång till HELA mobilen dvs, alla systemfiler mm vilket också gör att du kan flasha en annan rom (operativsystem). Jag rekomenderar att du kollar på Swedroids forum där det finns många bra guider hur du rootar, flashar custom rom mm. Lycka Till! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 30 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2011 (redigerat) Flyttar till rätt forum.. Skämtade bara, nu bör den ligga i rätt forum... :P Redigerat 30 Januari 2011 av Raptomex Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.