Intense Skrivet 21 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2011 (redigerat) Jo jag skulle öppna mina portar på min router idag. Så jag tog min Standard-gateway och försökte att logga in. Den krävde ett användarnamn och lösenord. Jag provade med "admin, *blank*" "admin, password" "admin, admin" men inget funkade. Jag vet att mina föräldrar inte har ändrat på lösenordet, för dom kan inget om datorer. Och jag har inte ändrat det heller. Jag har också testat att återställa routern till fabriksinställningar, men får samma problem. Nån som vet hur jag kan göra? Redigerat 21 Januari 2011 av WiipoD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 21 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2011 Vad är det för router då? Blir ju lättast så, då kan man ta reda på ip'n man behöver för att gå in där och orginal-användarnamn och lösenord. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Intense Skrivet 21 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2011 (redigerat) Router: Tele2Gateway DC3C. Och för att kunna logga in på den så tar man ju sin Standard-gateway från CMD->ipconfig. Men orginal-login funkar inte. Förlåt om jag förklarade dåligt i mitt inlägg. Redigerat 21 Januari 2011 av WiipoD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 21 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2011 Kolla manualen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Intense Skrivet 21 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2011 Okej, så jag kom in på routern. Men nu kan jag inte öppna portar? Jag har kollat på portforward.com, men Netgear EVG2000 finns inte där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 21 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2011 Tele2Gateway DC3C Netgear EVG2000 Vilken är det du menar av dem två :)? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Intense Skrivet 21 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2011 Netgear EVG2000. Jag tänkte fel första gången. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.