Hoppa till innehåll

X360 Vs Ps3


xeliaz
 Dela

Rekommendera inlägg

Vem köper PS3 för Singstar?, visste inte ens att det var ett exklusivt spel.

 

Vad är bättre med Achievements? Bara så ni vet så är det samma sak med olika namn.

 

Folk som skapar såna här trådar är osäkra eller inte nöjda med konsolen man har själv och vill ha en övertygelse, IMO.

Btw: Varför postar ingen sådana trådar som den här i "Debatt"? Alla postar i Xbox360 forumet eller PS3 forumet beroende på vilken spelkonsol man föredrar själv.

jag startade tråden och har xbox och det är jag siolt över

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 52
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Tycker PS3 är ganska ok när jag testa i Clas Ohlson och det var bättre nu faktisgt. Men jag tycker fortfarande 360 är bättre än PS3. Varför? Många anledningar... Säger vissa nu då.

 

* Inte riktiga pengar för att köpa saker i Marketplace som PS3

* Många mods t ex. Internet så att du kan in på t ex. Fuska.se, YouTube.com osv.

* Kinect. För det behöver man ingen dildo i handen och visa för kameran.

* Exklusiva spel som Halo, Limbo, Trials HD osv

* Bättre "Dashboard".

 

Och så några till. Men pallar inte säga alla nu. Det var några av mina anledningar i allafall.

Men som jag tycker det så borde alla få tycka som dem tycker. :)

Finns Internet på 360 numera också? isåfall är det en bra uppdatering. Man känner tyvärr att ps3ans webbläsare är ifrån 2006, IE klass på den ^^.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fable 2 och 3, Mass Effect 1 och 2, Gears of War 1, 2 och 3, Halo 3, ODST och Reach, Crackdown 1 och 2, Dead Rising osv.

 

Som sagt är det smaksak om vilka spel som är "bäst".

Sen så ska vi minnas att ME 2 & 3 kommer till PS3, båda med ME3 motorn :D.

Måste nämna spel jag gillar isåfall

 

LittleBigPlanet 1

LittleBigPlanet 2

Gran Turismo 5

Ratchet & Clank (3 spel, ett nytt kommande = 4)

Uncharted 1

Uncharted 2

Uncharted 3 (kommande)

 

Det är riktigt bra spel faktiskt, älskar dem alla, och kommer nog gilla de två som jag listat upp som kommer snart också!.

Men sen vilken konsol tycker ni har bäst spel om man ska köra fler än bara en då kanske?

 

Som sagt så gillar jag ps3 bättre, antagligen för det är den konsollen jag har, det är ju oftast (alltid?) så. Men kom på en negativ sak till ps3an, att man kan jailbreaka den numera. Det kan göra så en massa fusk kommer till olika spel, inte bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fable 2 och 3, Mass Effect 1 och 2, Gears of War 1, 2 och 3, Halo 3, ODST och Reach, Crackdown 1 och 2, Dead Rising osv.

 

Som sagt är det smaksak om vilka spel som är "bäst".

Fet text finns/kommer finnas till pc

 

LittleBigPlanet 1

LittleBigPlanet 2

Gran Turismo 5

Ratchet & Clank (3 spel, ett nytt kommande = 4)

Uncharted 1

Uncharted 2

Uncharted 3 (kommande)

Dessa + MGS4, Valkyria Chronicles, Demon's Souls, Infamous, Killzone 1, 2 och 3, Resistance 1 och 2, God of War 3, Heavy Rain, The Last Guardian. 360 må vara bättre i några kategorier, men oavsätt smak har PS3 ett bredare och större utbud av bra recenserade exklusiva spel Redigerat av Hivee
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker klart att Xbox kontrollen är 10 gånger bättre än PS3-kontrollen.

Tycker även att xbox har sladd på GH-gitarren (kanske dom äldre spelen) så man kunde inte hur långt bort som helst

Har också hört att det är fler hackers och cheaters på xbox, och så tycker jag att det är sämre grafik på xbox

 

Så jag föredrar PS3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fet text finns/kommer finnas till pc

Dessa + MGS4, Valkyria Chronicles, Demon's Souls, Infamous, Killzone 1, 2 och 3, Resistance 1 och 2, God of War 3, Heavy Rain, The Last Guardian. 360 må vara bättre i några kategorier, men oavsätt smak har PS3 ett bredare och större utbud av bra recenserade exklusiva spel

 

Att jag kunde glömma Heavy Rain, misstag av mig. Sen MAG självklart.

 

 

Tycker klart att Xbox kontrollen är 10 gånger bättre än PS3-kontrollen.

Tycker även att xbox har sladd på GH-gitarren (kanske dom äldre spelen) så man kunde inte hur långt bort som helst

Har också hört att det är fler hackers och cheaters på xbox, och så tycker jag att det är sämre grafik på xbox

 

Så jag föredrar PS3

Jo, det finns nog fler hackers på 360, då man kunnat hacka 360 i flera år. Sen om grafiken så brukar det vara jämt då det är multiplattformspel, men att ps3an har lite snyggare exklusiva spel, känns det som.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att jag kunde glömma Heavy Rain, misstag av mig. Sen MAG självklart.

Jo, det finns nog fler hackers på 360, då man kunnat hacka 360 i flera år. Sen om grafiken så brukar det vara jämt då det är multiplattformspel, men att ps3an har lite snyggare exklusiva spel, känns det som.

Sony använder sig ju tydligen av Blu-ray skivor på sina spel, så det föklarar nog grafiken :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, jag läste någonstans att en Ps3 blu-ray skiva innehåller 50gb, och Killzone 3 tar upp typ 45gb av det. Det är rätt så bra.

 

Sen så är Pixeljunk Monsters ett bra spel också, lätt värt att skaffa. Finns till PSP och Ps3, ett spel som man kan använda om man vill välja mellan en 360 och ps3. Billigt spel, men otroligt kul. Speciellt om man kör två!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...