ponberg Skrivet 25 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2011 Min dator stänger av sig helt själv när jag spelar black ops och modern warfare (call of duty) efter typ en halvtimme. Det har inte varit några problem förut innan black ops installerades. Det började typ en månad efter det installerades. Det har aldrig hänt när inte sladden är i men det kan vara en slump. Jag har en laptop som är köpt i september 2010. En emachines E730G. Ska skicka en länk: http://www.emachines.se/em/product.do?Lang...;rcond57l.c2att Intel Core i3-350M 15.6" HD LCD ATI Mobility Radeon HD 5470 3 GB DDR3 Memory 500 GB HDD DVD-Super Multi DL drive 802.11b/g/n 6-cell Li-ion battery Står det på den. Inte för att jag vet vad det betyder. Någon som vet vad felet är eller kanske en lösning? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FreakyStyley Skrivet 25 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2011 Är det bara cod som stänger av den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ponberg Skrivet 25 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2011 Är det bara cod som stänger av den?tror det Är det bara cod som stänger av den?den har inte stängt av sig i annat tillfälle. kan vara en slump Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eXtremE Skrivet 25 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2011 Kan vara att en av fläktarna på datorn e sönder, så datorn blir överhettad och stängs av. Detta händer på min dator då och då Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ponberg Skrivet 25 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2011 Kan vara att en av fläktarna på datorn e sönder, så datorn blir överhettad och stängs av. Detta händer på min dator då och dåhur vet man om det är det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eXtremE Skrivet 25 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2011 hur vet man om det är det?öppna datorn och kolla? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 25 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2011 Min dator stänger av sig helt själv när jag spelar black ops och modern warfare (call of duty) efter typ en halvtimme. Det har inte varit några problem förut innan black ops installerades. Det började typ en månad efter det installerades. Det har aldrig hänt när inte sladden är i men det kan vara en slump. Jag har en laptop som är köpt i september 2010. En emachines E730G. Ska skicka en länk: http://www.emachines.se/em/product.do?Lang...;rcond57l.c2attIntel Core i3-350M15.6" HD LCDATI Mobility Radeon HD 54703 GB DDR3 Memory500 GB HDDDVD-Super Multi DL drive802.11b/g/n6-cell Li-ion battery Står det på den. Inte för att jag vet vad det betyder. Någon som vet vad felet är eller kanske en lösning?Helt klart överhettning, fixa en kylplatta till den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 25 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2011 Tror det kan vara Cd-läsaren. Cd-läsaren brukar inte stängas av visst du har i kabeln till datorn så anledningen till att spelet stängs av kan vara att du inte har kabeln i så att CD.läsaren slutar fungera. Det har hänt samma sak för mig så därför tror jag att det kan vara så för dig med, /Layton Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamesDean Skrivet 25 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2011 Tror det kan vara Cd-läsaren.Cd-läsaren brukar inte stängas av visst du har i kabeln till datorn så anledningen till att spelet stängs av kan vara att du inte har kabeln i så att CD.läsaren slutar fungera.Det har hänt samma sak för mig så därför tror jag att det kan vara så för dig med,/LaytonBlack ops spelar man utan skiva. Alltså är det inte cd läsaren, din dator som är kass då den måste ha kabel i för att läsa skivor. Helt klart överhettning! Köp en "platta" till den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 25 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2011 Black ops spelar man utan skiva. Alltså är det inte cd läsaren, din dator som är kass då den måste ha kabel i för att läsa skivor. Helt klart överhettning! Köp en "platta" till den.Jaha, jag visste inte.Min dator är inte alls kass, och sluta förolämpa min dator, för den behöver kabel för att den är pytteliten <_< Okej, om vissa säger att det är överhettning så är det väl det, då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 25 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2011 Överhettning ja, antingen köper du en kylplatta som många säger eller åtminstone höjer den där bak så den får in mer luft. En annan grej du kan göra om du har lite kunskap är att öppna datorn och byta ut kylpastan, känade många grader på det i min laptop när jag gjorde det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ponberg Skrivet 25 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2011 ps. den går att starta direkt efter den stängt av sig.knäppt va? :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.