Hoppa till innehåll

Dator Stänger Av Sig


ponberg
 Dela

Rekommendera inlägg

Min dator stänger av sig helt själv när jag spelar black ops och modern warfare (call of duty) efter typ en halvtimme. Det har inte varit några problem förut innan black ops installerades. Det började typ en månad efter det installerades. Det har aldrig hänt när inte sladden är i men det kan vara en slump. Jag har en laptop som är köpt i september 2010. En emachines E730G. Ska skicka en länk:

 

http://www.emachines.se/em/product.do?Lang...;rcond57l.c2att

 

 

Intel Core i3-350M

15.6" HD LCD

ATI Mobility Radeon HD 5470

3 GB DDR3 Memory

500 GB HDD

DVD-Super Multi DL drive

802.11b/g/n

6-cell Li-ion battery

 

Står det på den. Inte för att jag vet vad det betyder.

 

Någon som vet vad felet är eller kanske en lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min dator stänger av sig helt själv när jag spelar black ops och modern warfare (call of duty) efter typ en halvtimme. Det har inte varit några problem förut innan black ops installerades. Det började typ en månad efter det installerades. Det har aldrig hänt när inte sladden är i men det kan vara en slump. Jag har en laptop som är köpt i september 2010. En emachines E730G. Ska skicka en länk:

 

http://www.emachines.se/em/product.do?Lang...;rcond57l.c2att

Intel Core i3-350M

15.6" HD LCD

ATI Mobility Radeon HD 5470

3 GB DDR3 Memory

500 GB HDD

DVD-Super Multi DL drive

802.11b/g/n

6-cell Li-ion battery

 

Står det på den. Inte för att jag vet vad det betyder.

 

Någon som vet vad felet är eller kanske en lösning?

Helt klart överhettning, fixa en kylplatta till den.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror det kan vara Cd-läsaren.

Cd-läsaren brukar inte stängas av visst du har i kabeln till datorn så anledningen till att spelet stängs av kan vara att du inte har kabeln i så att CD.läsaren slutar fungera.

Det har hänt samma sak för mig så därför tror jag att det kan vara så för dig med,

/Layton

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror det kan vara Cd-läsaren.

Cd-läsaren brukar inte stängas av visst du har i kabeln till datorn så anledningen till att spelet stängs av kan vara att du inte har kabeln i så att CD.läsaren slutar fungera.

Det har hänt samma sak för mig så därför tror jag att det kan vara så för dig med,

/Layton

Black ops spelar man utan skiva. Alltså är det inte cd läsaren, din dator som är kass då den måste ha kabel i för att läsa skivor.

 

Helt klart överhettning! Köp en "platta" till den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Black ops spelar man utan skiva. Alltså är det inte cd läsaren, din dator som är kass då den måste ha kabel i för att läsa skivor.

 

Helt klart överhettning! Köp en "platta" till den.

Jaha, jag visste inte.

Min dator är inte alls kass, och sluta förolämpa min dator, för den behöver kabel för att den är pytteliten <_<

Okej, om vissa säger att det är överhettning så är det väl det, då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Överhettning ja, antingen köper du en kylplatta som många säger eller åtminstone höjer den där bak så den får in mer luft. En annan grej du kan göra om du har lite kunskap är att öppna datorn och byta ut kylpastan, känade många grader på det i min laptop när jag gjorde det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...