pontaxxr Skrivet 28 Januari 2011 Rapport Skrivet 28 Januari 2011 Hejsan Jag hade tänkt att bygga en ny dator fast jag vet inte riktigt vad jag ska ha... det ska kosta runt 18000:- det ska vara en riktigt superbra speldator som klara alla spelen men hälst dom högsta grafikinstälningar! Jag vill ha intel vet inte om jag verkeligen behöver i7 men iaf i5! den ska klara 64 bitars W7 tacksam för snabba svar :) Citera
Distinction Skrivet 28 Januari 2011 Rapport Skrivet 28 Januari 2011 (redigerat) Hejsan Jag hade tänkt att bygga en ny dator fast jag vet inte riktigt vad jag ska ha...det ska kosta runt 18000:-det ska vara en riktigt superbra speldator som klara alla spelen men hälst dom högsta grafikinstälningar! Jag vill ha intel vet inte om jag verkeligen behöver i7 men iaf i5!den ska klara 64 bitars W7 tacksam för snabba svar :)Hoppas denna blir bra, den använder SLI så du vet med ''KFA2 GeForce GTX 460 Razor Edition 1GB''http://www.inet.se/kundvagn/visa/158873/2011-01-28 Redigerat 28 Januari 2011 av alexanderice Citera
pontaxxr Skrivet 28 Januari 2011 Författare Rapport Skrivet 28 Januari 2011 Hoppas denna blir bra, den använder SLI så du vet med ''KFA2 GeForce GTX 460 Razor Edition 1GB''http://www.inet.se/kundvagn/visa/158873/2011-01-28okej tackar jättemycket :) Citera
Distinction Skrivet 28 Januari 2011 Rapport Skrivet 28 Januari 2011 okej tackar jättemycket :)btw, se till att colez eller någon annan kollar på mitt paket, vet inte om det är utnytjat för pengarna, men jag tycker det ser bra ut. Citera
CeZ Skrivet 28 Januari 2011 Rapport Skrivet 28 Januari 2011 (redigerat) btw, se till att colez eller någon annan kollar på mitt paket, vet inte om det är utnytjat för pengarna, men jag tycker det ser bra ut.Nej det är inte särskilt prisvärt. 8GB Ram är total waste, 4 GB räcker gott och väl. Skruvar ingår redan med datorn. Vad ska du med 5 sata kablar till? 2 ingår med moderkortet. Sen så är 2 SSD's också ganska waste, speciellt eftersom du inte har raidkort och SSD'n redan nu är lagom stor. Angående grafikkortet så är gigabytes gtx 460 bättre, tystare (antar jag) och billigare (800kr mindre). Sen så antar jag att det är bättre att man köper ett monsterkort i hans klass så han kan köpa ett till senare om det behövs. Nätaggregatet passar inte ens i hans chassi, ta ett modulärt från corsair istället. Redigerat 28 Januari 2011 av Collez Citera
Distinction Skrivet 28 Januari 2011 Rapport Skrivet 28 Januari 2011 (redigerat) Nej det är inte särskilt prisvärt. 8GB Ram är total waste, 4 GB räcker gott och väl. Skruvar ingår redan med datorn. Vad ska du med 5 sata kablar till? 2 ingår med moderkortet. Sen så är 2 SSD's också ganska waste, speciellt eftersom du inte har raidkort och SSD'n redan nu är lagom stor. Angående grafikkortet så är gigabytes gtx 460 bättre, tystare (antar jag) och billigare (800kr mindre). Sen så antar jag att det är bättre att man köper ett monsterkort i hans klass så han kan köpa ett till senare om det behövs. Nätaggregatet passar inte ens i hans chassi, ta ett modulärt från corsair istället. Som sagt.. låt Collez hantera detta, (lär mig fortfarande...) Ändrat lite, gick ner i runt 12k, vet inte vad man ska lägga till för att få det prisvärt(18k) Rate:a denna då :/http://www.inet.se/kundvagn/visa/158884/2011-01-28 Redigerat 28 Januari 2011 av alexanderice Citera
KalphiteQ Skrivet 28 Januari 2011 Rapport Skrivet 28 Januari 2011 (redigerat) Skulle definitivt inte lägge ut fullt så mycket pengar på en ny dator, de sista tusenlapparna är i princip bortkastade. Bättre att lägga dem på en framtida uppgradering. Prisvärdare än såhär blir det inte i den här prisklassen. http://www.inet.se/kundvagn/visa/159110/2011-01-28 Redigerat 28 Januari 2011 av KalphiteQ Citera
CeZ Skrivet 28 Januari 2011 Rapport Skrivet 28 Januari 2011 Skulle definitivt inte lägge ut fullt så mycket pengar på en ny dator, de sista tusenlapparna är i princip bortkastade. Bättre att lägga dem på en framtida uppgradering. Prisvärdare än såhär blir det inte i den här prisklassen.http://www.inet.se/kundvagn/visa/159110/2011-01-28Precis, skulle bara bytt ut minnena mot ett par corsair och moderkortet till ett ASRock. Vet inte hur bra Noctua NH-D14 är men du kan ju faktiskt få en Eco ALC nu för bara 590 på inet. Citera
KalphiteQ Skrivet 28 Januari 2011 Rapport Skrivet 28 Januari 2011 Precis, skulle bara bytt ut minnena mot ett par corsair och moderkortet till ett ASRock. Vet inte hur bra Noctua NH-D14 är men du kan ju faktiskt få en Eco ALC nu för bara 590 på inet.Fast Noctua NH-D14 är faktiskt bättre än en Corsair H50 kylare och med rätt luftflöde i chassit ökar bara marginalerna. Man sparar även en av 120mm platserna som kan vara värt att ha en chassifläkt i. Att byta ut båda moderkortet och minnena låter enligt mig inte som är särskilt bra idé. ASRock har jag bara dåliga erfarenheter av och det känns som att de endast hör hemma i lågbudget projekt. Med minnena spelar det inte riktigt någon större roll mer än att Corsair minnena kostar mera. Citera
CeZ Skrivet 28 Januari 2011 Rapport Skrivet 28 Januari 2011 Fast Noctua NH-D14 är faktiskt bättre än en Corsair H50 kylare och med rätt luftflöde i chassit ökar bara marginalerna. Man sparar även en av 120mm platserna som kan vara värt att ha en chassifläkt i. Att byta ut båda moderkortet och minnena låter enligt mig inte som är särskilt bra idé. ASRock har jag bara dåliga erfarenheter av och det känns som att de endast hör hemma i lågbudget projekt. Med minnena spelar det inte riktigt någon större roll mer än att Corsair minnena kostar mera.Ok, nämnvärt kan vara att ECO ALC kyler bättre än H50. Vad du har emot ASRock förstår jag inte, erbjuder i stort sett samma funktioner och kvalité som ASUS kort fast till ett mycket lägre pris. Tror inte det finns några budgetkort som klockar bättre för kronan än ASRocks vad man ser på recensioner. Citera
pontaxxr Skrivet 28 Januari 2011 Författare Rapport Skrivet 28 Januari 2011 Fast Noctua NH-D14 är faktiskt bättre än en Corsair H50 kylare och med rätt luftflöde i chassit ökar bara marginalerna. Man sparar även en av 120mm platserna som kan vara värt att ha en chassifläkt i. Att byta ut båda moderkortet och minnena låter enligt mig inte som är särskilt bra idé. ASRock har jag bara dåliga erfarenheter av och det känns som att de endast hör hemma i lågbudget projekt. Med minnena spelar det inte riktigt någon större roll mer än att Corsair minnena kostar mera.okej tackar tror jag kör på det en fråga bara kan man köra SLI på det grafikkortet?vill verkeligen att den ska klara alla spelen :)väldigt tacksam för alla hjälp Citera
CeZ Skrivet 28 Januari 2011 Rapport Skrivet 28 Januari 2011 Ja, dom två korten i kundvagnen kommer sammankopplas. Heter dock Crossfire när det rör AMD grafikkort. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.