Hoppa till innehåll

Vad Har Du För Mobil?


swagzter
 Dela

Rekommendera inlägg

  • 2 veckor senare...

Jag har en Motorola Defy, tror de är en ny modell för allt laggar, jag och min bror har en. Bådas laggar :s

 

Jag har en Motorola Defy, tror de är en ny modell för allt laggar, jag och min bror har en. Bådas laggar :s

En stryktålig telefon som Defy kommer reflektera på produktionskostnaderna.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har en Motorola Defy, tror de är en ny modell för allt laggar, jag och min bror har en. Bådas laggar :s

 

Jag har en Motorola Defy, tror de är en ny modell för allt laggar, jag och min bror har en. Bådas laggar :s

Har hört att motorolas mjukvara är bajs och att man i princip måste använda launcher pro och gärna roota telefonen för att den ska fungera bra :o
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har hört att motorolas mjukvara är bajs och att man i princip måste använda launcher pro och gärna roota telefonen för att den ska fungera bra :o

Det är en 800mhz processor, inte alls bra för Android som behöver betydligt mer. Sen så visar Google väldigt svagt stöd till tillverkarna med att hjälpa till att optimera hårdvara och mjukvara.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är en 800mhz processor, inte alls bra för Android som behöver betydligt mer. Sen så visar Google väldigt svagt stöd till tillverkarna med att hjälpa till att optimera hårdvara och mjukvara.

Vad babblar du om? Det behöver ju inte lagga i menyerna bara för att processorn är 800 mhz?

 

Inte om man skaffar bättre optimerad mjukvara som sagt. Säkert sant att Google är dåliga på stöd men det finns ju ändå bättre och sämre optimerade alternativ.

Redigerat av Mumutio
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad babblar du om? Det behöver ju inte lagga i menyerna bara för att processorn är 800 mhz?

 

Inte om man skaffar bättre optimerad mjukvara som sagt. Säkert sant att Google är dåliga på stöd men det finns ju ändå bättre och sämre optimerade alternativ.

Mjukvaran kommer från Google, inte Motorola, Motorola slipar bara till gränssnittet med deras stil.

Android kommer aldrig bli optimerad just för att appar ska optimeras till över 100 android enheter.

 

Vi säger så här till exempel, LG Optimus 2x & Samsung Galaxy S2, grymt bra telefoner men dåligt optimerad operativsystem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är en 800mhz processor, inte alls bra för Android som behöver betydligt mer. Sen så visar Google väldigt svagt stöd till tillverkarna med att hjälpa till att optimera hårdvara och mjukvara.

Jag kör min processor i 710mhz och det funkar finfint, i princip inget lagg alls. Med ICS som släpps till jul så kommer ett mycket bättre stöd för flera kärnor och då kommer även GPU-acceleration vilket kommer förbättre det så otroligt eftertraktade "flytet".
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Beror på vad du har att jämföra med, har själv fått prova flera demotelefoner från alla möjliga operativsystem, Blackberry, Windows Phone 7 och iOS.

 

Kan säga att Android tappar i flyt just för att tillverkarna får så lite stöd för att optimera mjukvaran med hårdvaran.

Och att Android får hårdvaruacceleration så sent tyder på lathet från Google's sida pga försäljningssiffrorna. I övrigt har Android en bra community för apputvecklare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...