Hoppa till innehåll

2 Terabyte För 245 Kr!?

5FJSKFJSKGJES

Rekommendera inlägg

• Svar 30
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Tycker det är riktigt dåligt faktiskt.

Jag har faktiskt inget olagligt på "min" externa hårddisk, men ändå får man betala mer om man nu vill ha en till.

Det behöver inte ens handla om något olagligt, du skulle kunna ha köpt en CD som du vill ta en backup på för privatbruk. Det är sånt som CopySwe sysslar med, ersätter olika företag för deras "förlust" när du kopierade din CD. Herregud, att de inte förstår, man skulle aldrig köpa en helt ny skiva istället för att göra backup, det är därför heller inte förlorad inkomst för någon. Blir så förbannat arg för deras jävla sätt att suga pengar ur folk!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha, så typiskt att det skulle vara den första april...

xD.

En hårddisk som jag köper och bygger in i min dator omfattas inte heller av den här ersättningen?

– Nej, det är inte det vi avser i nuläget med de externa hårddiskarna, säger Mattias Åkerlind.

I dag torsdag träffas företrädare för hemelektronikbranschen för att diskutera hur de ska driva frågan vidare.

– Det är möjligt att vi frivilligt går med på någon slags rimlig avgift för att slippa en rättsprocess. Alternativet är att stämma Copyswede, säger Anders Appelqvist.

Redigerat av QuinnoX
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...