Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Tänkte bara påminna att om om du kommer låta inet bygga din dator, så kommer det gå 800kr på det också, eftersom du måste köpa http://www.inet.se/artikel/9990250/monteri...ria-komponenter med.

Och till Ryssfemma: Kommer AM3+ korten komma nu i sommar? De lär väl kosta en del antar jag då de är helt nya, och då får man ju dra ner priset på andra komponenter om man t.ex. bara har en budget på 5k (tänker nämligen köpa en dator i sommar så).

Jo men killen har en budget på 9000:-, det är en väldig stark budget för nya releaser idag.

Utvecklingen av datorspel på PC har börjat sakta ner sig väldigt mycket då företagen vill anpassa

spel på multiplattform till konsol hela tiden, så priser på hårdvara sjunker för varje år trots att dem

blir bättre.

Redigerat av Ryssfemma
  • Svar 28
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Skrivet

Om du skaffar operativssystem och sätter ihop datorn själv har du sparat runt 1800kr. Väldigt värt att göra det själv och spara dom pengarna enligt mig.

Men jag har ju aldrig gjort det så vet inte hur man gör.

Grävde i kartongerna hemma nyss och hittade Windows 7 64-bit.

Men jag ska fråga nån jag känner om dom vet hur man bygger.

Eller kan någon ta fram en bra guide som ni använde er av?

Skrivet

Jo men killen har en budget på 9000:-, det är en väldig stark budget för nya releaser idag.

Utvecklingen av datorspel på PC har börjat sakta ner sig väldigt mycket då företagen vill anpassa

spel på multiplattform till konsol hela tiden, så priser på hårdvara sjunker för varje år trots att dem

blir bättre.

Helt off, någon mening att vänta om man har en budget på 6k?

OnT: http://www.nordichardware.se/component/con...an.html?start=1 Bra guide.

Skrivet

Ovanstående guide är väldigt heltäckande, annars kan du söka på youtube, finns massor där också.

T.ex:

^ Ganska gammal (2år), Men den ger sjukt mycket information. ^

^ Också en väldigt bra Guide ^

^ Också en lätt förstårlig Guide. ^

Skrivet

Helt off, någon mening att vänta om man har en budget på 6k?

OnT: http://www.nordichardware.se/component/con...an.html?start=1 Bra guide.

Kommer säkert gå med bulldozer, lite osäkert då vi inte fått veta om en prissättning, men eftersom övriga prisers komponenter går ner så är det möjligt =) Planerar man t.ex ett bygge för Battlefield 3 och vill se ny ögongodis så bör man vänta.
Skrivet

Jo har några frågor

Tänkte köpa detta paketet: http://www.inet.se/kundvagn/visa/191561/2011-02-10

Jag kommer att vänta med att inhandla allt till sommaren, då jag behöver lite mer pengar.

Kommer jag kunna få något bättre till samma pris i sommar?

Under hur lång tid kommer denna datorn att kunna spela dem nya spelen som kommer?

Kommer jag kunna spela spel som: MW, MW2, BO, BC2, BC3, MW3, Crysis, Just Cause 2, Gta 4 och GTA SA?

Behöver jag några fler fläktar?

Behöver jag en processorkylare eller kommer det med?

Har också bestämt mig för att bygga datorn själv, behöver jag något mer till det? Handledsband, skruvkit etc etc.

Är Graffkortet bra, hur länge kommer det klara dom nya spelen?

Hur mycket Ram behöver jag?

Vet att jag är lite jobbig med alla frågor men behöver hjälp.

Skrivet

Kommer jag kunna få något bättre till samma pris i sommar?

Under hur lång tid kommer denna datorn att kunna spela dem nya spelen som kommer?

Kommer jag kunna spela spel som: MW, MW2, BO, BC2, BC3, MW3, Crysis, Just Cause 2, Gta 4 och GTA SA?

Behöver jag några fler fläktar?

Behöver jag en processorkylare eller kommer det med?

Har också bestämt mig för att bygga datorn själv, behöver jag något mer till det? Handledsband, skruvkit etc etc.

Är Graffkortet bra, hur länge kommer det klara dom nya spelen?

Hur mycket Ram behöver jag?

Vet att jag är lite jobbig med alla frågor men behöver hjälp.

Jag skulle tagit sandy bridge som snart kommer tillbaks ut i affärerna. Spelen du nämde klarar kortet väldigt bra ja, hur länge det kommer hålla går inte riktigt att svara på.

Ja, det följer med en processorkylare.

Handledsband kan vara bra att ha, men det funkar också att jorda sig genom att ta i chassit då och då, skruvkit behövs ej.

4GB Ram räcker till i stort sett allt idag.

Skrivet

Jag skulle tagit sandy bridge som snart kommer tillbaks ut i affärerna. Spelen du nämde klarar kortet väldigt bra ja, hur länge det kommer hålla går inte riktigt att svara på.

Ja, det följer med en processorkylare.

Handledsband kan vara bra att ha, men det funkar också att jorda sig genom att ta i chassit då och då, skruvkit behövs ej.

4GB Ram räcker till i stort sett allt idag.

Sandy Bridge, ok vet inte vad det är men jaja ska nog köra på detta paketet.

Vad är Sandy Bridge?

Skrivet (redigerat)

http://www.inet.se/kundvagn/visa/191561/2011-02-10

Jag råder dig starkt att vänta in på våren och i början av sommar, det kommer kasta sig ut nya kretsar till moderkort med stöd för nya generationer av processorer från AMD t.ex som kommer leverera dubbla kraft av dagsläget.

Även så släpps GTX 590 och HD 6990, du nämnde att du vill ha ett så kraftigt grafikkort som möjligt.

Fast GTX 590 eller HD6990 kommer knappast vara relevant för honom. Bara kortet slår nästan hans budget. Men det är ändå värt att vänta lite då det händer mycket på processormarknaden de närmaste månaderna.

I nuläget skulle mitt förslag till dig se ut såhär: http://www.inet.se/kundvagn/visa/197448/2011-02-13

Lås upp grafikkortet så har du samma spelprestanda som paketet Ryssfemma linkade fast för 1000kr mindre samt att du i det här fallet har kraft nog från nätaggregatet att köra två stycken grafikkort till nästan dubbla spelprestandan. AMD har verkligen lyckats med Crossfireskalningen med 6xxx serien så det är inget man vill gå miste om.

Fast om du nu ska köpa allt i sommar så är du på tok för sent ute att fråga vad du behöver, vänta helt enkelt tills dess.

Redigerat av KalphiteQ

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...