↗ till inläggetLaddtiderna är oftast korta, ja. Men det var bara ett exempel på ett spel som nästan tar 30GB utrymme. Finns säkert personer som har WoW på en SSD.Har inte kört wow på ett tag men för mig var laddtiderna enormt korta, varför vill man ha SSD till WoW? Bara undrar.
Dator...
Kom på en till sak...
Det står på moderkortet:
Hastighet: 1333/1066/800MHz, 1600/1800/2133 (OC)
Kan man ha 1600MHz eller måste man ha 1333MHz?
Och vad betyder det där sista? (1600/1800/2133 (OC))
Funderar även på om man ska ta 900w eller 650w om jag hade tänkt kö crossfire i framtiden. Eller behövs inte det?
Moderkortet är ju crossfire kompatibelt.
Det beror ju på om ditt moderkort BARA stödjer 1333mhz.
Och det dära med OC på slutet, det tror jag att det har något med överklockning att göra...
Crossfire är väll när man kör på två grafikkort? Då tror jag inte att det äns går att ha 650w. Om du ska köra i framtiden crossfire, kör då på högre :o
Han klarar sig bra med bör 650w, möjligt vis 700w, Den "rekommenderade" Nätagg styrkan lurar bara. ett kort som kräver 500w kör man lätt med ett 400w NätAgg.
Rätta mig om jag har fel.
Angående minnena så kör dom bara i 1333mhz, prestandaskillnaden märks inte alls egentligen.
Angående nätaggregatet så är 650W lite klent för att dra två kort i den klassen, men 750W borde gå bra.
Tackar för att du dels rättade mig där :)
Edit: Lånar tråden lite, http://www.inet.se/kundvagn/visa/199919/4-5k
Bedöm det paketet tack?
Nej, börjar bli ganska trött på alla dina paket du slänger upp i alla trådar möjliga nu.
↗ till inläggetDå kör jag på 1333MHz om det inte gör nån skillnad.Angående minnena så kör dom bara i 1333mhz, prestandaskillnaden märks inte alls egentligen.
Angående nätaggregatet så är 650W lite klent för att dra två kort i den klassen, men 750W borde gå bra.
Ska se om jag hittar nått nätagg på 700w eller nått sånt. ska man ha modulärt? Det är så dyrt...vet inte om man behöver det när man har ett rymligt chassi.
↗ till inläggetNej, börjar bli ganska trött på alla dina paket du slänger upp i alla trådar möjliga nu.
Okej, jag lugnar mig tills jag faktiskt kan skaffa dem, har blivit lite beroende av att skaffa så bra saker som möjligt för det minsta priset.
↗ till inläggetBlev osäker nu, kollade upp med en PSU calc och den visade att du borde klara dig med mycket lägre... Gick mest efter hur många grafikkort nätaggregaten hade kontakter till om du förstår vad jag menar. Får la vänta tills någon annan hittar hit, kan inte mycket om strömkrav i crossfire.Då kör jag på 1333MHz om det inte gör nån skillnad.
Ska se om jag hittar nått nätagg på 700w eller nått sånt. ska man ha modulärt? Det är så dyrt...vet inte om man behöver det när man har ett rymligt chassi.
Men kör med 600w, det lär gå.
Kollade på en review på det här nätagget på 750w från XFX o det värkade välldigt bra. Hög kvalité och allt...
XFX är bra.. Fast har du råd ska du ta corsair.
Som Collez säger, Corsair ska man ta om man har plånboken till det ;)
Corsair har så härligt bra omdöme i nöjdhetsindex.
Vet att cousair är bra men har inte pengarna... heh
Kan någon rekomendera ett full tower chassi? Blå hellst. Jag tänker nästan mer på utseendet.
Nu har jag valt NZXT (Phantom) Men det skulle va bra om den va lite billigare.
http://www.inet.se/artikel/6901303/cooler-master-elite-430
Den är "blå", lägg till 2 extra Blå fläktar om du känner för det, visserligen är det midtower men det bör räcka.
Tror inte det finns Fulltower MED antingen Sidopanel av plexiglas eller LED fläktar som syns på utsidan för en billigare peng.
Har kollat på den förr men den verkar lite liten. annars är den bra. Snygg.
Men vet inte riktigt. Det ska järna sticka ut lite som NZXT gör. Den e ju lite annorlunda.
Jag har ju pengar till NZXT men om det går att spara så är det ju bra.
Med tanke på vad du har i ditt dator paket så bör det passa :)
Med budgeten han har bör han inte gå på Cooler Master Elite 430.. Tycker du kör på Fractal Design R3, även ljuddämpad är den.
Jag vet... Det är inte så mycket i min dator.
Jag blev rekomenderad den här av en kompis: Chassi...
Men det står att grafikkortet inte får vara mer än 26 cm...
Vet inte hur långt mitt är. Ska kolla.
Och jag har läst att det är ett bra chassi men trångt...
Och eftersom jag inte gillar rött (Ta det inte personligt...) Så kan jag kanske byta fläktarna till blå när man tjänar 300 på chassit.