cubone Skrivet 10 Februari 2011 Rapport Skrivet 10 Februari 2011 Hej, jag har köpt ett 8 gigs sd kort till min x10mini och undrar hur jag får alla appar/spel som jag hämtar i market att lägga sig på det för det gör det inte och nu kan jag inte hämta mer för blir telefonen full. Snälla hjälp! Mvh cubone Citera
Laserturk Skrivet 10 Februari 2011 Rapport Skrivet 10 Februari 2011 (redigerat) Du behöver android 2.2Inte nödvändigtvis, nej. App2sd kan läggas in om man har root-access och har GRUNDLÄGGANDE kunskaper om hur ADB (och Android SDK) fungerar. Släng ett getöga här: http://forum.xda-developers.com/wiki/index...X10_Mini_app2sd Redigerat 10 Februari 2011 av Laserturk Citera
swagzter Skrivet 11 Februari 2011 Rapport Skrivet 11 Februari 2011 Inte så svårt att göra ett eget ROM med apps2sd heller. Nu använder ju jag Wildfire, men någon som vet var shipped rom's till x10 mini finns? Citera
Laserturk Skrivet 11 Februari 2011 Rapport Skrivet 11 Februari 2011 Inte så svårt att göra ett eget ROM med apps2sd heller. Nu använder ju jag Wildfire, men någon som vet var shipped rom's till x10 mini finns?Vet inte vad shipped roms betyder, men rom av de flesta slag hittar du på XDA's forum. Citera
swagzter Skrivet 11 Februari 2011 Rapport Skrivet 11 Februari 2011 Vet inte vad shipped roms betyder, men rom av de flesta slag hittar du på XDA's forum.Shipped rom's är de rom'en som telefonerna kommer skeppade med, alltså deras originalrom. Citera
cubone Skrivet 11 Februari 2011 Författare Rapport Skrivet 11 Februari 2011 jag har den nyaste mjukvaran (2.2 tror jag) men vad ska jag göra då, vill inte roota telefonen. Citera
swagzter Skrivet 11 Februari 2011 Rapport Skrivet 11 Februari 2011 jag har den nyaste mjukvaran (2.2 tror jag) men vad ska jag göra då, vill inte roota telefonen.Har 2.2 kommit ut till x10 mini officiellt? Citera
Laserturk Skrivet 11 Februari 2011 Rapport Skrivet 11 Februari 2011 Har 2.2 kommit ut till x10 mini officiellt?Nej. Det kommer den inte göra heller. Enligt Sony Ericson kommer de inte göra det, men de kommer släppa små-uppdateringar och bug-fixar. Kanske även DT (DualTouch, typ som MT fast snäppet sämre) Citera
cubone Skrivet 11 Februari 2011 Författare Rapport Skrivet 11 Februari 2011 så ni menar att man inte kan fixa så att det man hämtar i market lägger sig på SD-kortet? Citera
swagzter Skrivet 11 Februari 2011 Rapport Skrivet 11 Februari 2011 (redigerat) så ni menar att man inte kan fixa så att det man hämtar i market lägger sig på SD-kortet?Nej nej, det går... Redigerat 12 Februari 2011 av a1exander Citera
Laserturk Skrivet 12 Februari 2011 Rapport Skrivet 12 Februari 2011 så ni menar att man inte kan fixa så att det man hämtar i market lägger sig på SD-kortet?Jo, självklart går det att fixa, skit i vad Alexander säger. Följ bara det jag länkade så skall du se att du har App2sd på nolltid. Rootning går också snabbt och enkelt med SuperOneClick, och chansen att ens mobil skulle brickas är väldigt liten. Använd programmet jag länkar upp så har du mobilen rootad på ett ögonblick, men du kanske måste ladda ner en annan busybox från market. Starta upp programmet och klicka på root när din mobil är kopplad till datorn, men du skall koppla den så att du väljer "ladda" och INTE montera minneskortet.SuperOneClick.zip Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.