Hoppa till innehåll

Vilken Router Rekommenderar Ni?

Link1

Rekommendera inlägg

Tjenare, farsan har tänkt köpa ny router pga den andra funkar lite som den vill det är en D-link vet ej vad det är för modell osv ganska gammal iaf. så vad rekommenderar ni för Router? Modemet är zyxel som han fick av telia vet inte heller vad det är för modell. Kanske den behöver bytas?

Mvh: link1

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

alla som jag har snackat med säger att D-link inte fungerar så bra, dom brukar ofta lägga ner, överhättas och krångla mycket och ofta.

själv så har jag det fast min är 2 år och har börjat lägga ner lite till och från... men det är ju inte så med alla :)

rekommenderar ett lite bättre märke som zyxel :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men vi har 12-24 och vi får ut totalt 13Mbit. och det får farsan ut om han kopplar in sig direkt i modemet alltså 13mbit. ( är 5 uttag varav 4 är till TV) om han sätter in routern i den sista utgången som är till dator och sen kopplar in sig i routern med sladd så får han bara ut runt runt 3-5mbit och då är bara han inkopplad på internet så det känns ju ganska oacceptabelt att bara routern drygar ner det så :S eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du det silvriga eller det svarta Zyxel? Om du har det svarta bör du byta, jag har det silvriga modemet och det fungerar hur bra som helst. D-Link är det inget fel på heller. Det behöver inte vara något fel på routern, bor du i en villa eller lägenhet? Om du bor i en villa står det säkert en silvrig låda/box utanför gatan (en kopplingstation). Om internet går långsamt kan det vara något fel i den lådan eller mellan förbindelsen mellan ditt hus och kopplingsstationen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rekommenderar absolut D-Link DIR-100. Fungerar perfekt! Har testat typ 4 routrar, antingen är det fel på dem, eller så är det någon knäpp bugg som ej blivit återgärdad, för få funktioner/inställningar eller konstigt användargränssnitt. D-Link DIR-100 är perfekt.

Vi betalar för 10/1 Mbit/s ifrån Com Hem. Routerns WAN-port är ansluten till modemets WAN-port som är ansluten till en bredbandssignal i väggen där både TV- och internetkommunikation sker. Det finns 2 stycken LAN datorer anslutna till routern och på min dator som är en av dem får jag ut:

Men routern är ej trådlös.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...