Link1 Skrivet 12 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2011 Tjenare, farsan har tänkt köpa ny router pga den andra funkar lite som den vill det är en D-link vet ej vad det är för modell osv ganska gammal iaf. så vad rekommenderar ni för Router? Modemet är zyxel som han fick av telia vet inte heller vad det är för modell. Kanske den behöver bytas? Mvh: link1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 12 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2011 D-Link är bäst av det jag testat i alla fall. Väldigt mycket bra inställningar ifall du använder någon av datorerna som server eller liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Link1 Skrivet 12 Februari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2011 men det är så att det finns bara ett internetuttag på modemet och det går till routern och routern halverar hastigheten (med sladd) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 12 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2011 Så du vill ha ett modem med inbyggd router i så du får till fler Ethernet portar än 1? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pontaxxr Skrivet 12 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2011 alla som jag har snackat med säger att D-link inte fungerar så bra, dom brukar ofta lägga ner, överhättas och krångla mycket och ofta. själv så har jag det fast min är 2 år och har börjat lägga ner lite till och från... men det är ju inte så med alla :) rekommenderar ett lite bättre märke som zyxel :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Link1 Skrivet 12 Februari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2011 men vi har 12-24 och vi får ut totalt 13Mbit. och det får farsan ut om han kopplar in sig direkt i modemet alltså 13mbit. ( är 5 uttag varav 4 är till TV) om han sätter in routern i den sista utgången som är till dator och sen kopplar in sig i routern med sladd så får han bara ut runt runt 3-5mbit och då är bara han inkopplad på internet så det känns ju ganska oacceptabelt att bara routern drygar ner det så :S eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woody Skrivet 12 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2011 Har du det silvriga eller det svarta Zyxel? Om du har det svarta bör du byta, jag har det silvriga modemet och det fungerar hur bra som helst. D-Link är det inget fel på heller. Det behöver inte vara något fel på routern, bor du i en villa eller lägenhet? Om du bor i en villa står det säkert en silvrig låda/box utanför gatan (en kopplingstation). Om internet går långsamt kan det vara något fel i den lådan eller mellan förbindelsen mellan ditt hus och kopplingsstationen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pontaxxr Skrivet 12 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2011 kör ni tv på modemet med så tar det väldigt mycket vet att kompisar har förlorat flera mb på att ha tv på bredbandet Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 13 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2011 (redigerat) Rekommenderar absolut D-Link DIR-100. Fungerar perfekt! Har testat typ 4 routrar, antingen är det fel på dem, eller så är det någon knäpp bugg som ej blivit återgärdad, för få funktioner/inställningar eller konstigt användargränssnitt. D-Link DIR-100 är perfekt. Vi betalar för 10/1 Mbit/s ifrån Com Hem. Routerns WAN-port är ansluten till modemets WAN-port som är ansluten till en bredbandssignal i väggen där både TV- och internetkommunikation sker. Det finns 2 stycken LAN datorer anslutna till routern och på min dator som är en av dem får jag ut: Men routern är ej trådlös. Redigerat 13 Februari 2011 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Link1 Skrivet 13 Februari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2011 är denna router trådlös? glömnde nog att säga det men routern måste även ha trådlös anslutning samt wifi :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangstaLean Skrivet 13 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2011 Har en Thompson router just nu. (Står i alla fall Thompson på den) Vi har från 8-12Mbit/s och jag får ut 11Mbit/s. + Så har jag TV via Routern och min systers data är också ansluten till routern. Så jag rekommenderar den. (Hade D-link innan, var inte så bra för mig) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.