Zendre Skrivet 14 Februari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2011 har inte tid att montera själv ska på lan party snart..... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 14 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2011 Vaddå "inte tid"? För en som aldrig byggt förut tar det högst 2 tim att bygga ihop (HÖGST). Om du måste kolla tutorials så möjligtvis 3 tim, Och om du måste installera OS (Duh), så går det på runt en halv timme, Tid har du gott om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 14 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2011 (redigerat) Går snabbare att montera själv, ska du ha den monterad så tar det flera dagar extra innan den skickas. EDIT: Vem fan skulle ens spendera 800kr för att hinna med ett lanparty. Redigerat 14 Februari 2011 av Collez Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 14 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2011 Går snabbare att montera själv, ska du ha den monterad så tar det flera dagar extra innan den skickas. EDIT: Vem fan skulle ens spendera 800kr för att hinna med ett lanparty.Qft... som jag sa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 14 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2011 Vill du ha tyst så kör inte antec three hundred. Fläktarna som följer med låter sjukt mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 14 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2011 Låter dom mycket på low också? Följer ju med en liten grej där du kan ställa dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 14 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2011 Låter dom mycket på low också? Följer ju med en liten grej där du kan ställa dom.Low är typ den enda man kan köra med. Dom låter mer än vanliga fläktar på low också. Inget fel på kylförmåga dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 14 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2011 Låter inte så värst mycket, du får fläktkontroller du kan ställa in.. Och på lanpartyn brukar inte ljudet spela någon roll? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zendre Skrivet 15 Februari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2011 länk har lagt till en dämpmatta men om den fungerar vet jag inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 15 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2011 Ganska osäker, men dämpmattor kostar mycket. Man kan lika gärna använda dem pengarna att köpa Fractal Design R2 eller R3 som har dämpmattor förinstallerade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 15 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2011 Ljudnivån är sällan prio 1 i datorbyggen i den prisklassen. Jag har äntligen fått tyst på min dator men då har jag tre stycken 230mm fläktar, 1 140mm fläkt samt en Scythe Slipstream och en Scythe Gentle Typhoon som arbetar i push n pull på min Mugen II processorkylare. Alla fläktarna kopplas sedan till min fläktkontroller. Jag har även gjort en egen "fläktkurva" i MSI Afterburner för att få tyst på grafikkortet, speciellt i idle. Först då efter att ha spenderat 2000kr på chassit, processorkylare, fläktar och fläktkontroller så har jag fått en tyst dator. Därför tycker jag att du bör försöka få tyst på datorn när du har råd istället. Råder dig även till att bygga datorn själv, Inet.se gör det visserligen väldigt bra men det går utan större problem att göra samma sak själv och spara 800kr samt flera dagars leveranstid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zendre Skrivet 15 Februari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2011 Ljudnivån är sällan prio 1 i datorbyggen i den prisklassen. Jag har äntligen fått tyst på min dator men då har jag tre stycken 230mm fläktar, 1 140mm fläkt samt en Scythe Slipstream och en Scythe Gentle Typhoon som arbetar i push n pull på min Mugen II processorkylare. Alla fläktarna kopplas sedan till min fläktkontroller. Jag har även gjort en egen "fläktkurva" i MSI Afterburner för att få tyst på grafikkortet, speciellt i idle. Först då efter att ha spenderat 2000kr på chassit, processorkylare, fläktar och fläktkontroller så har jag fått en tyst dator. Därför tycker jag att du bör försöka få tyst på datorn när du har råd istället. Råder dig även till att bygga datorn själv, Inet.se gör det visserligen väldigt bra men det går utan större problem att göra samma sak själv och spara 800kr samt flera dagars leveranstid.mm ska nog bygga ihop den själv.Men är fläktkontrollen bra på fractal desingn r3 och var sitter den. heh Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.