Hoppa till innehåll

Antal Prov Per Vecka


Fjeddo
 Dela

Rekommendera inlägg

Men Raptomex och Nomatic har rätt. Om du varit med på lektionerna så ska proven gå galant utan att man ska behöva plugga röven av sig, eftersom att lärarna har gått igenom allt som är med på provet i fråga innan. Om de inte har gjort det så, får du klaga över det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 36
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

På min skola säger dem att man bara får ha två prov per vecka men vi hade tre denna vecka...

Vi båda är ju 13 år Rememberme så det borde absolut inte vara rätt med sex prov...

Man ska ju inte behöva ha för många eftersom man då måste förbereda innan och då kan det bli svårt att planera in att lära sig alla...

Så jag tror din skola gör fel isåfall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har man varit med på lektionen och deltagit aktivt så finns det ingen ursäkt med "nä jag måste plugga på hela min fritid". Jag köper det inte, ledsen.

Tycker det är så otroligt barnsligt och sandlåda nivå över att gnälla hur många prov ni har i veckan. Tänk er senare i arbetslivet att ni får x antal uppgifter av eran arbetsgivare så säger ni "Nä, för många uppgifter. Tar för mycket av min framtid". Den mentaliteten har ni just nu, skärp er.

 

Sen bara för att ni är 13 så ursäktas ni inte. Snarare motsatsen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@ Raptomex och Nomatic:

 

Nu är det så att hela klassen har egentligen bara 3 prov nästa vecka, men eftersom att jag har varit sjuk 1 vecka och bortrest 1 vecka så har jag missat 10 dagar med lektioner, läxor och prov.

 

Vill också tillägga att jag inte är någon sån som sitter av tiden/skolkar från lektioner, vilket gör att jag annars inte brukar ha problem på proven. Har aldrig misslyckats på ett prov förut, men nu känns det osäkert eftersom att jag tycker att det är jävligt svårt att läsa mig till alla proven, i 6 olika ämnen dessutom.

 

Ska fråga på måndag om jag får flytta typ 2 prov till efter lovet...

Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@ Raptomex och Nomatic:

 

Nu är det så att hela klassen har egentligen bara 3 prov nästa vecka, men eftersom att jag har varit sjuk 1 vecka och bortrest 1 vecka så har jag missat 10 dagar med lektioner, läxor och prov.

 

Vill också tillägga att jag inte är någon sån som sitter av tiden/skolkar från lektioner, vilket gör att jag annars inte brukar ha problem på proven. Har aldrig misslyckats på ett prov förut, men nu känns det osäkert eftersom att jag tycker att det är jävligt svårt att läsa mig till alla proven, i 6 olika ämnen dessutom.

 

Ska fråga på måndag om jag får flytta typ 2 prov till efter lovet...

Jag förstår inte vad folk tänker med när dem reser bort under en skolvecka. Sådant gör man väl på loven.

Sedan om man är sjuk så kan man alltid få tag på uppgifterna. Kamrater, ringa till läraren osv.. Men antar att det är bekvämligheten som är problemet.

 

Nåväl, du går i grundskolan, men du kan lika gärna starta redan nu med att få reda på vad som har gjorts i skolan under tiden man var sjuk. På gymnasiet- och högre, accepteras inte ursäkter som "jag var sjuk/bortrest".

Redigerat av Raptomex
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men eftersom att jag har varit sjuk 1 vecka och bortrest 1 vecka så har jag missat 10 dagar med lektioner, läxor och prov.

 

:_

 

Men då är det ju för satan inte skolans fel! Det är ditt, och enbart ditt fel! Att du var sjuk och iväg, innebär inte att lärarna skall dalta med dig för det. Ditt fel att du inte tog med dig böcker hem och på semestern för att plugga lite. Att plugga då och då under semestern skadar inte. Nu sitter du i skiten.

 

 

Jag förstår inte vad folk tänker med när dem reser bort under en skolvecka. Sådant gör man väl på loven.

Sedan om man är sjuk så kan man alltid få tag på uppgifterna. Kamrater, ringa till läraren osv.. Men antar att det är bekvämligheten som är problemet.

 

Nåväl, du går i grundskolan, men du kan lika gärna starta redan nu med att få reda på vad som har gjorts i skolan under tiden man var sjuk. På gymnasiet- och högre, accepteras inte ursäkter som "jag var sjuk/bortrest".

Word. Att resa bort mitt under en skolvecka är det dummaste man kan göra. Skoltiden kommer aldrig igen, det blir Komvux senare i livet. Fan, man skall ta vara på den skoltid man har. Jag skulle aldrig få för mig att resa bort mitt under skolveckor. Att sedan inte ta med sig material hem, är dumt som fan. Ursäkta svärorden men denna lathet hos ungdomar gör mig förbannad. Kom till gymnasiet/högskolan med denna attityd och du åker ut på arslet fortare än kvickt.

 

I det program jag går på har jag noterat att de flesta är sjuka för mycket eller skolkar för mycket, ändå när vår utbildning är så dyr som den är. Ungar idag borde lära sig ta ansvar. Hur kommer det bli när ni kommer ut i arbetslivet? INGEN kommer vilja anställa er.

 

Nuff said

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visst, på semestern hade jag kunnat ta med mig läxor, men det var inget jag ville. Rätta mig om jag har fel, men plugga är knappast det första man skulle tänka på om man sitter på Gran Canaria? Iaf inte jag. Ingen ursäkt, jag vet. Då missade jag ett prov, men hamnade inte efter eftersom att jag typ alltid annars ligger före i ämnena.

 

När jag var sjuk hade jag seriöst inte kunnat jobba mer än jag gjorde (dvs träna på de läxor vi hade) eftersom att jag inte orkade. Låg med över 40 graders feber och hade magsjuka. Under tiden missade jag 2 prov. =/

 

Gillar btw om hur ni börjar snacka om komvux, har aldrig slarvat med skolan (om man nu inte räknar med detta) och tänker inte göra det heller.

Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...