Distinction Skrivet 22 Februari 2011 Rapport Skrivet 22 Februari 2011 Okej, nu snackar vi om ett gammalt grafikkort, som använder AGP (alltså inte PCI, PCI-Xpress.). Jag tog det från en av mina gamla datorer och satte det i den andra gamla datorn, Grafikkortet verkar inte vilja fungera i denna datorn, och förstår ej varför. Någonting man kan göra i bios? Annars fungerar kortet i andra datorer. Men inte i just denna. Citera
lolkfezt Skrivet 22 Februari 2011 Rapport Skrivet 22 Februari 2011 Om ditt moderkort har inbyggt grafik så måste du stänga av det i bios. Citera
CeZ Skrivet 22 Februari 2011 Rapport Skrivet 22 Februari 2011 (redigerat) Får du ingen bild eller? Kolla bland inställningarna i BIOS, ibland måste man välja vilken port datorn ska använda grafik ifrån (PCI, AGP osv). AGP-sloten kan också vara deaktiverad, se vad du hittar. Redigerat 22 Februari 2011 av Collez Citera
Distinction Skrivet 22 Februari 2011 Författare Rapport Skrivet 22 Februari 2011 (redigerat) Har testat tidigare, men försöker igen, samtidigt skriver jag ner vad som går att ändra på. EDIT: Svar på Collez: Nej, ingen bild alls. BILDER! BIOS ADVANCED CHIPSET FEATURES NORTHBRIDGE SOUTHBRIDGE SYSTEM OVERVIEW ADVANCED PCI/PnP SETTINGS Sorry att jag inte förminskade dem. Redigerat 22 Februari 2011 av QuinnoX Citera
CeZ Skrivet 22 Februari 2011 Rapport Skrivet 22 Februari 2011 Där har du ju det, Init. Graphic Adapter Priority får du ändra till AGP eller vad som nu finns och Internal Graphic Mode selector stänger du av. Citera
Distinction Skrivet 22 Februari 2011 Författare Rapport Skrivet 22 Februari 2011 (redigerat) I Graphic Adapter Priority står det bara: - Internal VGA - PCI/ INT-VGA Edit2: medan vi ändå håller på med bios, hur uppdaterar jag bios om jag inte ens vet vad jag har för moderkort? Redigerat 22 Februari 2011 av QuinnoX Citera
CeZ Skrivet 22 Februari 2011 Rapport Skrivet 22 Februari 2011 I Graphic Adapter Priority står det bara: - Internal VGA - PCI/ INT-VGA Edit2: medan vi ändå håller på med bios, hur uppdaterar jag bios om jag inte ens vet vad jag har för moderkort?Testa "PCI/ INT-VGA" då men kan vara möjligt att den inte tar AGP kort. Du tar reda på vad du har för moderkort, med typ everest eller cpu-z. Citera
Vitdom Skrivet 22 Februari 2011 Rapport Skrivet 22 Februari 2011 I Graphic Adapter Priority står det bara: - Internal VGA - PCI/ INT-VGA Edit2: medan vi ändå håller på med bios, hur uppdaterar jag bios om jag inte ens vet vad jag har för moderkort?Du ska inte uppdatera BIOS om du inte har ett specifikt skäl för det. Du måste veta tillverkare, modell och revisionsnummer. Sätt Graphic Adapter Priority till PCI/ INT-VGA och Internal Graphics Mode Selec till Disabled. Citera
Distinction Skrivet 23 Februari 2011 Författare Rapport Skrivet 23 Februari 2011 (redigerat) Kollat i CPU-Z efter Moderkortet, Inget om tillverkare eller liknande, det ända det står är dennes ChipSet, Men det är konstig att den inte skulle ta AGP om den nu har AGP på moderkortet. EDIT: Bilder är på väg, så kolla gärna in snart BILD! Redigerat 23 Februari 2011 av QuinnoX Citera
Distinction Skrivet 25 Februari 2011 Författare Rapport Skrivet 25 Februari 2011 (redigerat) Nu har man testat det, det ville inte. + var tvungen återställa Bios <_<... Konstigt att det inte vill fungera trots AGP port. Edit: + bild: Redigerat 25 Februari 2011 av QuinnoX Citera
CeZ Skrivet 25 Februari 2011 Rapport Skrivet 25 Februari 2011 Eftersom det ända du kan välja är PCI eller INT-VGA så kan du nog inte köra AGP grafikkort är min gissning. Citera
Distinction Skrivet 25 Februari 2011 Författare Rapport Skrivet 25 Februari 2011 själv tycker jag bara att det är jävligt konstig att man har en AGP port också kan man inte använda den '_'... Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.