Hoppa till innehåll

Droger


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

Och sluta sura Whore. Droger är självklart farligt, det vet du själv. Kan du sluta använda svordommar? Blir less på hur du hyllar droger. Hon dog ju av droger, vad annars? Och enligt MIN åsikt, ska man hålla sig borta från droger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och sluta sura Whore. Droger är självklart farligt, det vet du själv. Kan du sluta använda svordommar? Blir less på hur du hyllar droger. Hon dog ju av droger, vad annars? Och enligt MIN åsikt, ska man hålla sig borta från droger.

Jag surar och svär hur mycket jag vill.

 

Jag har aldrig hyllat droger eller förespråkat drogbruk, endast PERSONLIGT ANSVARSTAGANDE och RÄTTEN ATT BESTÄMMA ÖVER SITT EGET LIV OCH SIN EGEN KROPP, ingenting annat. Jag har heller aldrig påstått att Amy Winehouse dog av någonting annat än en överdos efter en lång tids missbruk.

Redigerat av Whore
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag surar och svär hur mycket jag vill.

Jahapp, då pratar jag inte mer med dig.

 

Du säger det är upp till en själv. Guggo är ett perfekt exempel, och vad händer? Du argumenterar över vad han tycker och vad han väljer. Precis som du sa man bestämmer själv över sin kropp, vilket han gjorde nog.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jahapp, då pratar jag inte mer med dig.

 

Du säger det är upp till en själv. Guggo är ett perfekt exempel, och vad händer? Du argumenterar över vad han tycker och vad han väljer. Precis som du sa man bestämmer själv över sin kropp, vilket han gjorde nog.

Guggo är ett perfekt exempel på vadå? Du är väldigt otydlig. Du verkar inte förstå att när jag säger att man har rätt till sin egen kropp har man också rätt att förstöra den med droger, vilket du verkar tolka som att jag skulle hylla droganvändning.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så du är mer villig att betala för en rökare som får lungcancer, eller någon som trycker i sig skräpmat tills varenda ven i kroppen är täppt av blodproppar?

 

Ja. Men bara nästan.

 

Rökning ökar risken för lungcancer, men det är ingen garanti för lungcancer. Om Olle kommer till sjukhuset med cancer, och har rökt i hela sitt liv så behöver det nödvändigtvis inte vara rökningen. Han kunde fått cancer i alla fall. Precis som man kan få diabetes, hjärtinfarkt och blodpropp utan att vara fet. Du kan inte överdosera utan att använda droger.

 

 

Om någon kommer in på sjukhuset och har överdoserat så...nej. Då är jag inte så jävla sugen på att betala. Det går aldrig och säga att det säkert är cigaretterna eller maten som är orsaken. Rökning är en bidragande faktor till lungcancer. Det är allt. Om du får lungcancer av att ha rökt cannabis hela livet så fine. Du kunde fått cancer ändå.

 

Men du kan inte överdosera på heroin utan att använda heroin. Det är inte vad som är skadligt på lång sikt som är problemet, alla de sakerna kan man få ändå.

 

Självklart skall man inte sluta behandla överdoseringar, men så länge någon annan betalar åt dig så har du inte full rätt att bestämma över din egen kropp. Du kan inte göra vad du vill och hela tiden förvänta dig att någon annan skall rädda dig.

 

Varför exakt skall jag betala för att någon pundare skall kunna fortsätta skjuta heroin mellan tårna? Om man har fullständig rätt att bestämma över sin egen kropp så borde man väl ha rätt att bestämma över sina egna tillgångar?

 

Guggo är ett perfekt exempel på vadå?

Han menar att jag är perfekt B)

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som Whore sa så tyckar jag att ditt eget ansvarstagande är den största biten i det hela, finns massor av lagliga saker som också kan missbrukas så som mat, rökning och alkohol. Finns säkerligen i stort sett lika många högutbildade människor med bra hälsa, familj och ett bra liv som har testat någon drog i sin ungdom?

 

Ni som argumenterar stenhårt emot droger och säger att ni aldrig skulle testa, har ni några erfarenheter själva eller slänger ni bara ut förutfattade meningar?

Redigerat av Collez
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ska aldrig ta droger, och jag menar det. Varför ska jag behöva använda något som kan döda mig, oväntat? Det är ochså olagligt, jag vill inte hamna i fängelset om polisen ser mig.

 

Det är därför jag är emot droger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför är droger olagligt?

För att det är farligt.

Varför ska man inte använda saker som är olagliga?

För att det är farligt och man hamnar i fängelse och annat, inte så himla kul.

Varför ska man inte använda saker som är farliga?

För att farliga grejer är inte bra för någon, inte ens för dig själv.

 

Men ni som jämför droger med mat. Mat är inte olagligt, eftersom det är viktigt för kroppen, vi behöver det.

Droger är inte ens bra för kroppen i små mängder, finns dock undantag inom sjukvården men inge mer.

Håller nog mest med Skelzor och Guggo om ni inte fattar så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför är droger olagligt?

För att det är farligt.

Varför ska man inte använda saker som är olagliga?

För att det är farligt och man hamnar i fängelse och annat, inte så himla kul.

Varför ska man inte använda saker som är farliga?

För att farliga grejer är inte bra för någon, inte ens för dig själv.

 

Men ni som jämför droger med mat. Mat är inte olagligt, eftersom det är viktigt för kroppen, vi behöver det.

Droger är inte ens bra för kroppen i små mängder, finns dock undantag inom sjukvården men inge mer.

Håller nog mest med Skelzor och Guggo om ni inte fattar så mycket.

Eftersom Cola, godis, tuggummin och glass inte är bra för kroppen kan vi ju förbjuda det också.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eftersom Cola, godis, tuggummin och glass inte är bra för kroppen kan vi ju förbjuda det också.

Men hallå, det är ju ändå mat, fast onyttig mat. Vad är droger då? Bara pulver som kommer nånstans ifrån man inte vet..
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eftersom Cola, godis, tuggummin och glass inte är bra för kroppen kan vi ju förbjuda det också.

Det går inte att jämföra droger med godia etc, för de är för olika, de påverkar kroppen på olika sätt.

Det kan vara det sista du gör när du tar lite ecstacy, men dte är inte dessamma som att dricka lite för mycket cola. Sluta nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...