💬
Logga in
Fuska.se

Droger

1 073 svar · startad

Åh, vad cool du är som kan facepalma. Men hursomhelst så kom det i alla fall klart och tydligt fram till mig som om du tyckte så. Du sa ju faktiskt att poliserna inte skulle behöva jaga dem om man tillät det.

Svårt att fatta om du ska ändra dig hela tiden.

↗ till inlägget

Men... vilka dominerar i samhället? Jo de vuxna, visa, smarta, utbildade.

Vad är vi? Små barn. Vi kan knappt gå och påstå att det skulle vara en fördel att tillåta cannabis, vi vet ju fan ingenting.

Det är precis sådär man inte ska tänka i en demokrati. För att upprätthålla folkets makt måste man tänka själv och ifrågasätta alla auktoriteter.

Någon gång ska man ju rösta (jag vid nästa val), så då kan det ju vara bra att veta var man står i olika frågor.

Men jag håller med dig i sak om att det är en dum idé att legalisera cannabis...

↗ till inlägget

Vad är vi? Små barn. Vi kan knappt gå och påstå att det skulle vara en fördel att tillåta cannabis, vi vet ju fan ingenting.

Du kanske, men många i tråden är över 18.

↗ till inlägget

jag försöker bara få er att ta och tänka efter lite.

Jag också.

↗ till inlägget
Ja, låt oss tillåta allt, åh så underbart att gå runt och röka på, våldta, misshandla och mörda, ja wohoo...
:(
↗ till inlägget

Jag vet att jag själv att jag har sagt saker, men jag håller med samhället för att jag tror det är bäst för oss. Självklart kan man tycka olika, men det här är ju ändå en debatt, jag försöker bara få er att ta och tänka efter lite.

Tänk så bra att det är olagligt, och istället för att tillåta det så kan man istället skaffa bättre kontroll, och kanske få ungdomar att bli poliser istället för att säga att de tycker att man ska tillåta cannabis.

Ja, låt oss tillåta allt, åh så underbart att gå runt och röka på, våldta, misshandla och mörda, ja wohoo...

Om du inte vet någonting om cannabis är det endast för att du själv har valt att inte söka upp någon fakta. Det finns otroligt många vuxna som inte heller är tillräckligt kunniga i frågan för att egentligen kunna uttala sig, ändå gör de det och sorgligt nog är det många som tar det de säger som sanning.

Och att tillåta allt låter synnerligen dumt.. även om nästan alla har moraliska spärrar som hindrar dem från att mörda och våldta. Om det endast är lagen som hindrar människor från att bete sig så är det någonting allvarligt fel med oss som ras.

↗ till inlägget

Du kanske, men många i tråden är över 18.

Fast att vara över 18 har ju aldrig hindrat någon från att vara helt efterbliven ändå.

↗ till inlägget

Så att t ex röka cannabis är som att mörda någon för dig?
↗ till inlägget

Fast att vara över 18 har ju aldrig hindrat någon från att vara helt efterbliven ändå.

Håller med. Men Layton verkade anse att vuxna vet bäst och att "vi barn" är outbildade och inte vet nånting.
↗ till inlägget

1: Åh, vad cool du är som kan facepalma.

2: Men hursomhelst så kom det i alla fall klart och tydligt fram till mig som om du tyckte så. Du sa ju faktiskt att poliserna inte skulle behöva jaga dem om man tillät det.

3: Svårt att fatta om du ska ändra dig hela tiden.

1: Tack

2: Ja, dom skulle ju inte behöva göra det.

3: Har samma åsikt fortfarande.

Tycker inte man ska tillåta något bara för polisen ska slippa jaga dom.

Men om man tillät t.ex cannabis skulle ju inte polisen behöva jaga dom som röker det.

↗ till inlägget

Men om man tillät t.ex cannabis skulle ju inte polisen behöva jaga dom som röker det.

...Nej, det skulle de ju inte behöva. Men vad fan spelar det för roll om du ändå inte tycker att man skall tillåta Cannabis så att polisen skall slippa jaga dom, och inte lägger fram det som argument?

↗ till inlägget
Tycker inte man ska tillåta något bara för polisen ska slippa jaga dom.

...

Men det måste ju vara dåligt om det är olagligt. På något sätt. Varför är det olagligt isåfall?

↗ till inlägget

...

Men det måste ju vara dåligt om det är olagligt. På något sätt. Varför är det olagligt isåfall?

Det undrar jag också.
↗ till inlägget

...

Jag har svarat på det säkert två-tre gånger redan, titta tillbaka i tråden.
↗ till inlägget

1. Ja, dock endast Cannabis.

2. Nej.

3. Endast Cannabis borde vara lagligt, alla andra droger bör vara olagliga.

4. Ja, lagarna känns ganska "outdated", i alla fall gällande vissa droger.

Detta.

Började dock läsa tråden, men insåg efter sida 5 att tråden var över 25 sidor, så sket i att läsa resten.

Hursomhelst så tror jag det största problemet med dagens politiker är att de inte förstår sig på starka och svaga droger. Vill inte påstå att detta gäller alla politiker, endast de som är så jävla konservativa av sig så dom inte ens vill läsa på hur de svaga drogerna påverkar folk och dess positiva effekt.

Hade staten fått för sig att ta itu med problemet, och kanske skapat ett monopol, liknande systemet, på just marijuana och hasch (cannabis) hade de även tjänat pengar. Samt att den svarta marknaden hade minskat drastiskt.

Frågar ni mig, ser jag inget negativt med detta. Det är bara att vissa politker får huvudet ur arslet och börjar samla fakta om vi vill få en förändring snarast, annars får vi vänta tills våran generation tar över och gubbarna och kärringarna får sätta sig och nöta bänken.

Hört att forskare blivit sparkade för dom sagt att cannabis är farligt.

(OBS! INGEN KÄLLA MAN DIREKT KAN LITA PÅ!)

Men så många finns det faktiskt inte som brukar Cannabis i Sverige. Om man skulle legalisera det skulle ju bara cannabisanvändningen öka. Även om det är en förhållandevis ofarlig drog är det inte bra om drogbruket ökar, varken när det gäller tobak, alkohol eller cannabis.

7 Aug 2011
↗ till inlägget

Men så många finns det faktiskt inte som brukar Cannabis i Sverige.

Haha. Om du bara visste.
↗ till inlägget

Men så många finns det faktiskt inte som brukar Cannabis i Sverige. Om man skulle legalisera det skulle ju bara cannabisanvändningen öka. Även om det är en förhållandevis ofarlig drog är det inte bra om drogbruket ökar, varken när det gäller tobak, alkohol eller cannabis.

Tvärtom så är det väldigt många, och fler och fler inser hur faran med cannabis som målats upp är falsk.

De enda som inte håller med är bara outbildade.

Som jag upplevt det finns det en hel del i storstäderna bland de yngre, men på landet och bland äldre väldigt få.

@Whore: Du jag kan lova dig att det finns massor med utbildade människor som inte tror cannabis är ofarligt. Det har dock blivit någon sorts del av akademikerkulturen att förespråka cannabis (liksom det är det att kalla andra för outbildade och känna sig överlägsna).

edit: Det här får jag säkert äta upp. ;)

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Tvärtom så är det väldigt många, och fler och fler inser hur faran med cannabis som målats upp är falsk.

De enda som inte håller med är bara outbildade.

Mm, alla som inte håller med dig är outbildade. Amirite?

:|

↗ till inlägget

Som jag upplevt det finns det en hel del i storstäderna bland de yngre, men på landet och bland äldre väldigt få.

@Whore: Du jag kan lova dig att det finns massor med utbildade människor som inte tror cannabis är ofarligt. Det har dock blivit någon sorts del av akademikerkulturen att förespråka cannabis (liksom det är det att kalla andra för outbildade och känna sig överlägsna).

edit: Det här får jag säkert äta upp. ;)

Outbildade = icke pålästa i det här fallet, kunde valt mina ord bättre.

↗ till inlägget
Mm, alla som inte håller med dig är outbildade. Amirite?

:|

Alla som tror att cannabis är den dödsdrog den blåsts upp till är outbildade.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in