Hoppa till innehåll

Droger


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag hittade en artikel om hur heroin-beroende som inte kan på tag på sitt heroin istället kokar ihop en drog som kallas "krokodil". Namnet kommer ifrån att huden ruttnar och blir sträv, till slut ser man benen på personerna.

http://www.independent.co.uk/news/world/eu...es-2300787.html

"You're dreaming of heroin, of something that feels clean and not like poison. But you can't afford it, so you keep doing the krokodil. Until you die."

Att ge dem heroin skulle vara bättre på alla sätt.

Varning: mycket stötande bilder i denna länk.

 

Sånt ska man hålla sig borta ifrån :| Det går inte att dra likheter mellan det där och cannabis.

 

Nej man ska ge dom en ärlig chans att bli av med drogberoendet på behandlingshem.Fungerar inte det får dom knarka ihjäl sig bäst de vill.

 

Ett preparat som får huden att ruttna bort,hur jävla dum får man vara :_

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett preparat som får huden att ruttna bort,hur jävla dum får man vara :_

De är heroin beroende och tar detta för att de inte kan få tag på heroin. Jag har inte koll på vilka effekter man får ifall man är beroende av heroin och slutar. Men jag kan tänka mig att de upplever smärta som detta lindrar. De tänker inte på bieffekterna.

 

Att ge dem heroin är mindre skadligt för dem än att låta dem fortsätta med det där. Men det finns antagligen bättre lösningar som du säger.

Redigerat av MisterX
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe, om du drar dig in i en debatt så får du tåla motargumenten XD

Jag menade inte att ens liv är förstört om man röker en joint. Jag menar att det är bättre att tänka så, eftersom det är bättre att inte röka än att röka. Kan du väl hålla med om?

Jag tål motargument, men jag struntar såklart i att du ber mig om att sluta röka på. Typ som att be en vuxen sluta dricka alkohol.

 

Och nej, varför ska man köpa marijuana och sen precis innan man meckar ihop allt så tänker man "nu kommer mitt liv bli förstört". Eller precis innan man köper.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och nej, varför ska man köpa marijuana och sen precis innan man meckar ihop allt så tänker man "nu kommer mitt liv bli förstört". Eller precis innan man köper.

Jag tror han menar att man ska ha det tankesättet för att hålla sig undan. Jag vet att godis inte är farligt i små mängder, men jag tänker ändå att det är det vilket får mig att undvika godis :) Jag äter nog bara några chokladbitar varannan vecka eller så, åt mer innan jag började tänka på det sättet.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror han menar att man ska ha det tankesättet för att hålla sig undan. Jag vet att godis inte är farligt i små mängder, men jag tänker ändå att det är det vilket får mig att undvika godis :) Jag äter nog bara några chokladbitar varannan vecka eller så, åt mer innan jag började tänka på det sättet.

Eftersom att man ens får tanken att vilja testa och känner folk som kan fixa så tänker man nog inte så.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För ett tag sedan såg jag ett program där en man hade så svåra smärtor i leder och muskler att han fick utskrivet marijuana från en läkare, och det lindrade tydligen hans smärtor. Så jag antar att illegala droger kan vara, i extrema fall, till stor hjälp för vissa.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För ett tag sedan såg jag ett program där en man hade så svåra smärtor i leder och muskler att han fick utskrivet marijuana från en läkare, och det lindrade tydligen hans smärtor. Så jag antar att illegala droger kan vara, i extrema fall, till stor hjälp för vissa.

Afaik hjälper även Marijuana ögonen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Ok, jag bumpar lite här men sångaren, Amy Winehouse dog förra veckan. På grund av vad? Droger självklart. Hon tog en vanlig överdos av misstag och dog. Vet inte om ni följer nyheterna men hon är nu död, på grund av droger.

 

Det är därför, jag säger, testa aldrig nånsin droger. Du kan dö på första gången du tar.

 

Länk:

 

Hände i lördags.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hon har väl varit gravt alkoholiserad och drogberoende i flera år

Det är därför man ska aldrig testa droger över huvudtaget. Inte ens droger som är inte så farliga, dom kommer ändå döda dig förr eller senare. Redigerat av Skelzor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...