Hoppa till innehåll

Droger


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag är emot cigaretter är också, tycker det ska förbjudas. Men det blir svårt.

Och nej, jag är inte emot det bara för att det är olagligt, eftersom det är farligt och därmed olagligt. Fattar du?

Alkohol är jag dock inte emot, kan några tycka är konstigt.

Det är helt okej i normala mängder för vuxna, men varken cigaretter ellernarkotika är bra i små mängder.

 

Om du inte läst de tidigare inläggen så förklarar jag en gång till: Lagligheten följer farligheten. Om marijuana hade varit oskadligt med mera tror jag att det hade varit lagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men varken cigaretter ellernarkotika är bra i små mängder.

Vad har du för källa på att all narkotika är dålig oavsett mängd? Här är en artikel som inte håller med dig: http://motherjones.com/kevin-drum/2011/06/...e-still-illegal

 

Lagligheten följer farligheten.
Det där stämmer inte eftersom cannabis är mindre farligt än alkohol
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

MEN SLUTA VARA SÅ JÄVLA SVARTVITA BÅDA TVÅ!

 

Alkohol är säkert farligare än cannabis på vissa sätt, medan cannabis är farligare på andra. Det finns för och nackdelar med båda och det skulle vara intressantare att höra en riktig diskussion om dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alkohol är säkert farligare än cannabis på vissa sätt, medan cannabis är farligare på andra. Det finns för och nackdelar med båda och det skulle vara intressantare att höra en riktig diskussion om dem.

Generellt sätt pratar jag om. Kan leta fram källor om någon är intresserad. Att röka är till exempel mer skadligt för lungorna än alkohol om man intar cannabis på det sättet. Redigerat av MisterX
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Suuuuuuuuuuuuuck....

Jag ORKAR inte mer källor. VISST kan jag ha fel, men nu kan jag inte hitta fler argument. Jag tycker att det är bra som det är, och jag tycker fortfarande lagligheten spelar roll.

Jag tycker cigaretter ska förbjudas för det är farligt, dåligt för miljön, kostar mycket och man använder stackars barn i Afrika för att odla det.

Alkohol borde kanske förbjudas det med för många missbrukar det och det är inte hellre bra.

Narkotika är förbjudet och ska fortsätta vara det.

Tycker jag.

 

 

MEN SLUTA VARA SÅ JÄVLA SVARTVITA BÅDA TVÅ!

 

Alkohol är säkert farligare än cannabis på vissa sätt, medan cannabis är farligare på andra. Det finns för och nackdelar med båda och det skulle vara intressantare att höra en riktig diskussion om dem.

1. Ähum, förlåt, men vad menar du? Eller, jag vet, vår diskusiion är väldigt lång och ganska onödig eftersom vi bara upprepar våra åsikter. Och vi verkar inte hålla med varandra...

2. Japp, jag håller med där. Att det skulle vara bra med en riktig diskussion.

 

Du Misterx. Jag tror inte jag vill diskutera detta mer, så, men jag förstår hur du tänker. Och du förstår väl hur jag tänker? Sedär ja!

Jag vet inte riktigt vad målet med en debatt är nu, men det räcker nog för mig nu. Folk börjar tydligen bli ganska irriterade...

Redigerat av Layton
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ORKAR inte mer källor. VISST kan jag ha fel, men nu kan jag inte hitta fler argument.

Om du vill att andra ska ta del av dina åsikter behöver du kunna stödja dina argument, exempelvis med källor. Kom med källor som fått dig att tycka som du gör och låt andra bedöma källorna själv :)

 

Du Misterx. Jag tror inte jag vill diskutera detta mer, så, men jag förstår hur du tänker och viktigast av allt, jag förstår hur jag tänker.
Jag låter dig göra vad du vill (lämna tråden) om du låter mig göra vad jag vill med min kropp ;)

 

För mig är målet med en debatt att dela med sig av sina åsikter och ta del av andras så att båda kan lära sig nya saker och utvecklas. För att det ska ske måste man våga erkänna att man har fel. Jag lämnade kladdkaka-argumentet till exempel eftersom Guggo visade fakta. Om du visar fakta på att alla droger är dåliga oavsett mängd så ändrar jag min synpunkt.

Redigerat av MisterX
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Generellt sätt pratar jag om. Kan leta fram källor om någon är intresserad. Att röka är till exempel mer skadligt för lungorna än alkohol om man intar cannabis på det sättet.

Man KAN INTE säga att något av dem är farligare generellt sätt eftersom att de är farliga på helt olika sätt och helt enkelt inte GÅR att jämföra på det viset.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du vill att andra ska ta del av dina åsikter behöver du kunna stödja dina argument, exempelvis med källor. Kom med källor som fått dig att tycka som du gör och låt andra bedöma källorna själv :)

Jag låter dig göra vad du vill (lämna tråden) om du låter mig göra vad jag vill med min kropp ;)

1. Aa, iförsig... åsikter dyker ju upp få fakta, men jag tror att det här forumet är till för att man ska säga vad man tycker, och inte leta fram massa starka källor för att ändra den andra...

Så sa i alla fall Guggo i den där klistrade tråden "Detta är ett debattforum och inte ett tala-om-hur-det-faktiskt-ligger-till-forum.

 

2. Öh... så vi ska deala nu? Men vad menar du? SKA DU TA DROGER? Snälla, gör inte det, för dig själv.

Eller, så kan du göra det då, för du bestämmer än så länge, det är ju relativt lätt att få tag på det.

Så när du sitter där, sönderdrogad, korkad, galen och inspärrad i en fängelsecell.

DÅ kanske du inser att jag faktiskt hade lite rätt. Ändå. Hehe.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

2. Öh... så vi ska deala nu? Men vad menar du? SKA DU TA DROGER? Snälla, gör inte det, för dig själv.

Eller, så kan du göra det då, för du bestämmer än så länge, det är ju relativt lätt att få tag på det.

Så när du sitter där, sönderdrogad, korkad, galen och inspärrad i en fängelsecell.

DÅ kanske du inser att jag faktiskt hade lite rätt. Ändå. Hehe.

"Dealen" var ett försök till att få fram en poäng, ingen riktig deal. Jag gör vad jag vill och du gör vad du vill. Det går att använda droger på ett ansvarsfullt sätt utan att bli "sönderdrogad, korkad, galen och inspärrad i en fängelsecell" hoppas jag att du förstår.

 

Dessutom drar du alla droger över en kant, igen. "Ta inte droger, för ditt eget bästa". Läste du http://motherjones.com/kevin-drum/2011/06/...e-still-illegal som jag länkade?

 

Jag förstår om du är trött på denna tråden, du får självklart lämna när du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skämtar du?

Den där sidan är grovt partisk och har bara samlat på studier som visar på hur mycket farligare alkohol är än cannabis. Den tar ju inte upp över huvud taget de psykiska skadorna som ofta uppstår när man brukar cannabis? Man skulle enkelt kunna göra likadant med alkohol och rada upp studier på alla de negativa effekterna cannabis har men inte alkohol.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Dealen" var ett försök till att få fram en poäng, ingen riktig deal. Jag gör vad jag vill och du gör vad du vill. Det går att använda droger på ett ansvarsfullt sätt utan att bli "sönderdrogad, korkad, galen och inspärrad i en fängelsecell" hoppas jag att du förstår.

 

Dessutom drar du alla droger över en kant, igen. "Ta inte droger, för ditt eget bästa". Läste du http://motherjones.com/kevin-drum/2011/06/...e-still-illegal som jag länkade?

 

Jag förstår om du är trött på denna tråden, du får självklart lämna när du vill.

Jo... visst. Men asså, det är bättre att skita i droger. Man kan leva utan. Jag orka inte riktigt läsa din länk eftersom jag vill diskutera, inte lära mig saker (ja, jag vet att det är bra att lära mig saker men strunt samma).

I din länk, vad stod det? Kan du bara sammanfatta lite?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...