↗ till inläggetDroger :rolleyes: Alla typer.Vad klassar du som "drog" då?
Droger
Kan man dö av exempelvis kaffe?
↗ till inläggetKan man dö av exempelvis kaffe?
Jepp. Enligt http://www.energyfiend.com/death-by-caffeine-uk-and-europe så krävs det 104.98 koppar bryggkaffe för att döda dig, om du väger 75 kg.
Man kan dö av i princip allt.
Okej.
Skelzor, är du emot kaffe?
↗ till inläggetOkej.
Det där argumentet har vi ju redan gått igenom när någon försökte med att kladdkaka också var farligt.
Vi kom fram till att det inte funkar.
Kanske inte som argument för droger.
Men kanske som argument mot Skelzors argument som jag inte förstår mig på alls. :S
↗ till inläggetKaffe är inte en drog, och man dricker ju inte 100 koppar på 1 dag.Okej.
Kaffe är inte en drog, koffein är en drog.
En cigarett är inte en drog, nikotin är drog.
Nä, man överdoserar ju inte heroin heller med mening om man inte vill dö.
↗ till inläggetKaffe är inte en drog, koffein är en drog.
Nä, man överdoserar ju inte heroin heller med mening om man inte vill dö.
Skillnaden är att man kan överdosera på heroin av misstag.
Du dricker inte 100 koppar kaffe av misstag.
Sant.
↗ till inläggetKoffein är inte skadlig för kroppen om man inte dricker 100 koppar per dag. Däremot nikotin är det. MEN, man kan sluta röka, det är lättare att sluta röka än att sluta med svåra droger, eller lättare droger. För att det finns nikotin tuggummi som hjälper folk som försöker sluta röka. Om man tillexempel tar heroin, så kommer man inte kunna sluta, det lovar jag, fast vissa personer har lyckats göra det men det är bara ett få stycken.Kaffe är inte en drog, koffein är en drog.
↗ till inläggetDu sade nästan något vettigt där ett tag. Sedan kom det understrukna.Koffein är inte skadlig för kroppen om man inte dricker 100 koppar per dag. Däremot nikotin är det. MEN, man kan sluta röka, det är lättare att sluta röka än att sluta med svåra droger, eller lättare droger. För att det finns nikotin tuggummi som hjälper folk som försöker sluta röka. Om man tillexempel tar heroin, så kommer man inte kunna sluta, det lovar jag, fast vissa personer har lyckats göra det men det är bara ett få stycken.
"det går inte, men det går, fast bara lite"
f.ö. är väl nikotin en "lättare drog"?
↗ till inläggetNikotin är lättare än dom vanliga droger, eller jag vet inte, nikotin är ändå inte olagligt. Men jag skulle ändå inte rekommendera för folk att röka.Du sade nästan något vettigt där ett tag. Sedan kom det understrukna.
"det går inte, men det går, fast bara lite"
f.ö. är väl nikotin en "lättare drog"?
Men koffein är något som borde inte nämnas här. Det är 100% ofarligt om man självklart inte dricker 100 koppar på 1 dag.
Koffein är redan ute ur diskussion. Still;
"Om man tillexempel tar heroin, så kommer man inte kunna sluta, det lovar jag, fast vissa personer har lyckats göra det men det är bara ett få stycken."
förklara är du snäll.
↗ till inläggetFörklara vad? Om hur folk har lyckats sluta eller att man inte kommer kunna sluta?Koffein är redan ute ur diskussion. Still;
"Om man tillexempel tar heroin, så kommer man inte kunna sluta, det lovar jag, fast vissa personer har lyckats göra det men det är bara ett få stycken."
förklara är du snäll.
Först säger du att det är omöjligt att sluta. Sedan säger du att vissa har gjort de i alla fall. Förklara hur du tänker.
↗ till inläggetJag tänker inte. Jag har hört detta, att folk lyckas sluta med heroin på nåt sätt.Först säger du att det är omöjligt att sluta. Sedan säger du att vissa har gjort de i alla fall. Förklara hur du tänker.
↗ till inläggetSom alla andra droger då.Men koffein är något som borde inte nämnas här. Det är 100% ofarligt om man självklart inte dricker 100 koppar på 1 dag.
↗ till inläggetHur menar du nu? Om man tar 5 stycken drog tabletter, vilka det nu kan va. Så dör man 100%. Oavsett vilken drog.Som alla andra droger då.
↗ till inläggetMen... varför är det olagligt då?
Det finns huvudsakligen 2 andledningar den första är att lagar hänger sällan med i det moderna samhället. Den andra är att många äldre lagar har stiftats pga. politiska skäl istället för tekniska/medicinska skäl.
↗ till inläggetHur menar du nu? Om man tar 5 stycken drog tabletter, vilka det nu kan va. Så dör man 100%. Oavsett vilken drog.
Ok nu får det räcka var god läs på om droger innan du uttalar dig om de är du snäll.
Överdosera på "tyngre droger" är inte ett ovanligt slut på en missbrukares liv. Däremot finns det många förbjudna preparat som du inte kan överdosera på, alla preparat som är narkotika klassade aka droger är alltså inte "livsfarliga".
Soad_token