Hoppa till innehåll

Droger


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

ENOUGH IS ENOUGH! I'VE HAD IT WITH THESE MOTHER****ING LSD ARGUMENTS ON THIS MOTHER****ING FORUM!

 

Seriöst, det börjar spåra ur här. Både LSD och alkohol är farliga, men av olika anledningar.

ONTOPIC:

1. Nej, och tänker inte göra det heller.

2. Har aldrig upplevt detta förutom tobak och alkohol. Och det kan vara störigt när rökare säger att de blir "diskriminerade". Annars bryr jag mig inte alls.

3. Sjukvård är helt okej, för då vet folk vad de håller på med, men andra borde förbjudas.

4. Absolut inte. Som sagt, om energidryck får åldersgräns, skulle droger inte godkännas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

...det är ju en tråd för diskussioner om droger. "Allt som har med droger att göra" står det i titeln.

 

Du måste inte läsa om det gör dig upprörd.

 

Jag skulle vilja påstå att alkohol gör mer skada på samhället än cannabis ifall båda skulle användas lika mycket av befolkningen. Om man använder en drog på rätt sätt borde man inte orsaka någon skada, precis som om man använder en kniv på rätt sätt. Knivar är inte olagliga för att de kan missbrukas. Tyvärr finns det personer som missbrukar droger eller knivar.

 

Fast detta har ju inget med vad jag sa att göra. Du får inte göra vad du vill med din kropp eftersom det är samhället som får betala för dig. Och eftersom det uppenbarligen finns massor med människor som inte använder drogen på "rätt" sätt, och som därmed kostar samhället massor av pengar.

 

 

Om staten vill tjäna pengar borde de börja med att ge cannabis samma status som alkohol. Sätt en skatt på det så lär de få en massa pengar.

Skulle antagligen inte funka. Det skulle kosta enorma summor för staten att legalisera cannabis, vilket leder till att skatten blir så hög att produkten blir för dyr och alla köper det olagligt i alla fall. Sen så kommer EU och ger oss massa böter för att vi upprättar ett monopol TILL, som vi egentligen inte får. De gnäller ju redan över Systemet.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du får inte göra vad du vill med din kropp eftersom det är samhället som får betala för dig. Och eftersom det uppenbarligen finns massor med människor som inte använder drogen på "rätt" sätt, och som därmed kostar samhället massor av pengar.

Det finns massor med människor som inte använder alkohol på rätt sätt heller. Alla droger kan missbrukas, vissa lättare än andra. Om man sätter gränsen vid alkohol borde till exempel cannabis vara lagligt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Feta människor kostar skattepengar.

 

Skillnaden ligger i att det är ingen som kommer in på akuten och har överdoserat på kaka. Drogmissbrukare kostar samhället under hela sin livstid. Feta kostar samhället när de (eventuellt) får en hjärtinfarkt vid 50+.

 

Sen har ju vissa diabetes osv, men jag skulle nog våga påstå att om en tung drogmissbrukare och en överviktig lever lika länge så har drogmissbrukaren kostat samhället mer.

 

Dessutom, någon som överdoserar på heroin vet vi är på sjukhuset pga heroinet. Någon som får hjärtattack KAN ha fått det på grund av sin vikt, men man kan få hjärtattacker utan att vara överviktig. Du kan inte få en överdos utan att knarka.

 

Personligen tycker jag nästan att alla som kommer in till sjukhuset med någon form av självförvållad akut överdos (vilken drog det än är) så kan man skicka räkningen till personen sen. Det enda kruxet är väl att de tyngsta missbrukarna inte har pengar att betala med ändå.

 

Drar man det riktigt långt så kan man lägga all form av sjukhusvård för drogmissbruk, övervikt osv. på patienten. Egentligen är det lika orättvist att jag skall betala för att någon skall kunna äta pizza varje dag som att jag skall betala för att någon skall kunna använda droger.

 

Ingen som säger åt dem att ändra matvanor för samhällets skull.

Fast, eh. Jo.

 

Om man bortser från tv, radio, tidningar osv. som ständigt bombaderar oss med budskapet att man skall vara smal (visserligen för sin egen skull mer än för skattebetalarnas), så ställer man extremt höga krav på överviktiga inom exempelvis sjukvården. Samhället säger i allra högsta grad åt övervikta att ändra sina matvanor.

 

Problemet ligger i att de, precis som droganvändarna antagligen tänker "jag får väl göra vad jag vill med min kropp, skit i alla andra", och sen inte bryr sig.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det lagligt att missbruka alkohol? Till exempel dricka tills man svimmar och måste in på sjukhus och kostar pengar. Det borde inte vara så ifall det är anledningen till att andra droger är olagliga.

 

Personligen tycker jag nästan att alla som kommer in till sjukhuset med någon form av självförvållad akut överdos (vilken drog det än är) så kan man skicka räkningen till personen sen. Det enda kruxet är väl att de tyngsta missbrukarna inte har pengar att betala med ändå.

 

Drar man det riktigt långt så kan man lägga all form av sjukhusvård för drogmissbruk, övervikt osv. på patienten. Egentligen är det lika orättvist att jag skall betala för att någon skall kunna äta pizza varje dag som att jag skall betala för att någon skall kunna använda droger.

Jag tycker det låter som en bra lösning. Jag vill ansvara själv vad jag själv utsätter för min kropp men inte för vad andra gör med sina. Redigerat av MisterX
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det lagligt att missbruka alkohol? Till exempel dricka tills man svimmar och måste in på sjukhus och kostar pengar. Det borde inte vara så ifall det är anledningen till att andra droger är olagliga.

Klart det är.

 

Alkoholism är lagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så... Att dricka tills man svimmar och åka in på sjukhus varje vecka är lagligt men att röka ett halvt gram cannabis är inte det? :( Jag ser ingen logik i det systemet.

Men fan om du inte ser nån logik i det, gå till polisen eller vem det nu är och berätta det för dom. Vi är inga domare här, fråga inte oss varför det är olagligt med cannabis.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så... Att dricka tills man svimmar och åka in på sjukhus varje vecka är lagligt men att röka ett halvt gram cannabis är inte det? :( Jag ser ingen logik i det systemet.

Men hallå?

 

Antingen är en sak laglig eller så är den inte det. Man kan inte hålla på och ha poliser som går runt och mäter hur mycket folk har druckit.

 

Och dessutom är det lagligt att skada sig själv så länge metoden man använder inte är olaglig. Du får supa ihjäl dig, du får hoppa från en bro, du får åka skateboard utan skydd. Du får däremot inte ställa dig på allmän plats och skjuta dig i foten eller använda olagliga droger. Inte för att det egentligen är bättre att supa ihjäl sig eller hoppa från en bro utan för att det helt enkelt är olagligt att använda illegala droger och skjutvapen på allmän plats.

 

Som sagt så kan man inte ha poliser som springer runt och kollar så att man använder alkohol och skjutvapen på "rätt" sätt. Antingen får man bestämma sig för att saker ska vara lagliga, eller olagliga, beroende på hur de påverkar samhället i stort, inte i enskilda situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som sagt så kan man inte ha poliser som springer runt och kollar så att man använder alkohol och skjutvapen på "rätt" sätt. Antingen får man bestämma sig för att saker ska vara lagliga, eller olagliga, beroende på hur de påverkar samhället i stort, inte i enskilda situationer.

Jag tror alkohol skulle skada samhället mer än cannabis ifall de hade samma lagliga status.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror alkohol skulle skada samhället mer än cannabis ifall de hade samma lagliga status.

Aså lägg ner nu, cannabis, är värst, samma med andra droger. Gillar du inte detta, får du gå och snacka med polisen, cannabis, hjärntvättar dig.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...