Hoppa till innehåll

Droger


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

Lägger mig i litegran här, hur kan man vara säker att man tar LSD på rätt sätt?

Vilket är det farliga med oberäkneliga droger som LSD. Du kan helt enkelt inte veta vad som kommer att hända. Ja ja, allt är jättesäkert med någon som vaktar och inget kan gå fel, men du VET inte. Du vet inte att vakten inte kommer råka titta bort när du får ett ryck och springer mot fönstret, eller ut i köket för att hämta den fetaste kniven du kan hitta.

 

...vilket återigen gör det rätt onödigt att testa.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lägger mig i litegran här, hur kan man vara säker att man tar LSD på rätt sätt? Jag vet inte om man kan kontrolera sig själv medans man är påverkad, men drogen är hur som helst farlig, alla sorts droger är det. BTW det är ju så att man dansar non stop när man har tagit LSD, kroppen behöver vatten, även om man inte känner det. Om du kommer inte dricka vatten, så kan jag säga, ha ett underbart slut.

LSD påverkar dig så du ser klara färger och mönster, upplever att du befinner dig utanför din kropp, ändrar ditt sätt att tänka etc. Det är ingen partydrog som kokain eller ecstacy, tvärtom så tar man den för en mer spirituell upplevelse. Du kan inte ta en dödlig dos LSD eller ens bli beroende av den; det farliga är att du kan åka på en snedtripp och få för dig att du kan flyga eller något.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, det verkar som om ni suttit och diskuterat detta hela natten :S Jag gick och la mig vid elva, men jag är tillbaka nu! Woo.

 

onT: Ähum, jaa. Det verkar som om vi faktiskt har sagt våra åsikter nu... jag menar, vi båda vet vad vi alla vill? MisterX går på hur farlig den är.

Jag (Och Guggo också tror jag) går på lagligheten eftersom det bidrar mycket till farligheten.

 

Aja, som sagt så att testa LSD är synnerligen dumt, spelar ingen roll om man har en livvakt.

Och jag förstår (fortfarande) inte din poäng, MisterX. Asså, vill ta ta LSD eller, bara för att det är som du säger fler som dör av socker och alkohol?

Hmm, det var väldigt svårt att få dig att tänka om då, men lagligheten spelar roll.

Du sa att du ville gå på hur farlig den är, och då bör du också gå på lagen också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lägger mig i litegran här, hur kan man vara säker att man tar LSD på rätt sätt?

Mentalt frisk, frisk kropp, bra set, setting och en sitter. Det är så med alla droger, framförallt psykedeliska.

 

Det Whore säger stämmer också.

 

Aja, som sagt så att testa LSD är synnerligen dumt, spelar ingen roll om man har en livvakt.

Och jag förstår (fortfarande) inte din poäng, MisterX. Asså, vill ta ta LSD eller, bara för att det är som du säger fler som dör av socker och alkohol?

Hmm, det var väldigt svårt att få dig att tänka om då, men lagligheten spelar roll.

Du sa att du ville gå på hur farlig den är, och då bör du också gå på lagen också.

Livvakt är väldigt viktigt som jag pekat ut tidigare.

Min poäng i hela tråden är egentligen att man ska se skillnad på bruk och missbruk. Det går att ta droger på ett säkert sätt. Ja, det finns saker som kan hända men det är väldigt liten chans.

Socker-argumentet har jag slutat med.

Lagen är också en parameter, men för mig är hur farlig drogen är viktigare.

Redigerat av MisterX
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man får göra vad man vill med sin kropp tycker jag. Varför ska någon annan få bestämma det?

Okej, bra, men jag frågade Whore, fast det var bra att du också kunde svara.

Men jag håller med Nomatic, det kostar ju staten väldigt mycket onödiga pengar. Och jag tycker det är bra att de droger som är olafliga är olagliga.

Om man nu vill göra vad som helst med sin kropp, jaa, det finns massa andra roliga saker att döda sig på :P

Seriöst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

LSD påverkar dig så du ser klara färger och mönster, upplever att du befinner dig utanför din kropp, ändrar ditt sätt att tänka etc. Det är ingen partydrog som kokain eller ecstacy, tvärtom så tar man den för en mer spirituell upplevelse. Du kan inte ta en dödlig dos LSD eller ens bli beroende av den; det farliga är att du kan åka på en snedtripp och få för dig att du kan flyga eller något.

 

Tyckte också det här var lite konstigt att LSD skulle användas som partydrog. Det är ju mer amfetamin, ecstasy eller något. I vilket fall så googlade jag och hittade;

 

 

"The use of club drugs has increased significantly over the past 2 decades. The danger of mixing alcohol and club drugs also has the potential to cause serious intoxication and fatalities are not unheard of.

 

 

MDMA, GHB, Rohypnol, Ketamine, Methamphetamine, and LSD are the most common club drugs used at these parties. One reason for their increased use is the easy availability, low cost and their intoxicating effects produced. Because the majority of the club drugs are colorless, tasteless and odorless, they can easily be added inconspicuously to beverages by persons who want to intoxicate or sedate others individuals."

 

Uppenbarligen används LSD i viss utsträckning även som partydrog. Och eftersom LSD ändrar ens uppfattning om färger, ljus, mönster osv. så kan jag tänka mig att det skulle ge ett jävla utslag på en nattklubb fylld med blinkande lampor, färger, rök, hög musik osv.

 

Man får göra vad man vill med sin kropp tycker jag. Varför ska någon annan få bestämma det?

Någon annan ska bestämma det eftersom det är någon annan (dvs, resten av befolkningen) som får betala. Den dagen du står helt själv för dina egna sjukhusräkningar, då får du bestämma helt själv över din egen kropp. Tills dess kan du ge själva fan i att knarka upp mina pengar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tyckte också det här var lite konstigt att LSD skulle användas som partydrog. Det är ju mer amfetamin, ecstasy eller något. I vilket fall så googlade jag och hittade;

"The use of club drugs has increased significantly over the past 2 decades. The danger of mixing alcohol and club drugs also has the potential to cause serious intoxication and fatalities are not unheard of.

MDMA, GHB, Rohypnol, Ketamine, Methamphetamine, and LSD are the most common club drugs used at these parties. One reason for their increased use is the easy availability, low cost and their intoxicating effects produced. Because the majority of the club drugs are colorless, tasteless and odorless, they can easily be added inconspicuously to beverages by persons who want to intoxicate or sedate others individuals."

 

Uppenbarligen används LSD i viss utsträckning även som partydrog. Och eftersom LSD ändrar ens uppfattning om färger, ljus, mönster osv. så kan jag tänka mig att det skulle ge ett jävla utslag på en nattklubb fylld med blinkande lampor, färger, rök, hög musik osv.

När jag tänker partydrog tänker jag den sorten som har effekten "WOOOOOOOOOOOOOOOOHHH NU JÄVLAR KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR VIIIIIIIIIII!!!", vilket inte är LSD precis. :P Men jag kan tänka mig att det tas i kombination med något uppåttjack för maximerad effekt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någon annan ska bestämma det eftersom det är någon annan (dvs, resten av befolkningen) som får betala. Den dagen du står helt själv för dina egna sjukhusräkningar, då får du bestämma helt själv över din egen kropp. Tills dess kan du ge själva fan i att knarka upp mina pengar.

Jag skulle vilja påstå att alkohol gör mer skada på samhället än cannabis ifall båda skulle användas lika mycket av befolkningen. Om man använder en drog på rätt sätt borde man inte orsaka någon skada, precis som om man använder en kniv på rätt sätt. Knivar är inte olagliga för att de kan missbrukas. Tyvärr finns det personer som missbrukar droger eller knivar.

 

Om staten vill tjäna pengar borde de börja med att ge cannabis samma status som alkohol. Sätt en skatt på det så lär de få en massa pengar.

Redigerat av MisterX
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...