Hoppa till innehåll

Droger


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

Jaa. Vad är det för fel på det? Jag tycker det låter helt okej i alla fall, det är olagligt, so what...

Det är fel eftersom att det finns flera saker som är lagligt men ändå mer skadligt, och därför borde man få bruka cannabis som man vill.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hoppas ni vet att det är ingen idé att försöka föra en vettig diskussion med Layton då hon slår iväg allt man säger som motsäger vad hon "vet".

 

Listan kan göras lång varför cannabis borde bli laglig, tror till och med den har postats i denna tråd för inte så länge sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det här spårar ut eftersom att ni verkar ha helt olika synsätt på droger.

 

Layton tycker alla droger är dåliga och borde förbjudas (?), förutom då kanske alkohol eftersom att man kan förtära det utan att bruka det som en drog (bli berusad).

 

Ni andra verkar tycka att det är okej med drogbruk (?).

 

Redan där kraschar diskussionen.

 

Jag (och kanske Layton också?) tycker det skulle vara intressant att höra varför ni vill använda cannabis. Vad tycker ni att cannabis ger er? Mår ni bättre på lång sikt? Smakar det gott? Hjälper cannabis er i ert sociala liv? Eller är det enbart för det kortsiktiga ruset (eller vad ni nu vill kalla det för) som ni tycker cannabis är bra?

 

Ärliga svar nu, för alla har ju sitt eget sätt och egna anledningar att bruka t.ex. alkohol.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det här spårar ut eftersom att ni verkar ha helt olika synsätt på droger.

 

Layton tycker alla droger är dåliga och borde förbjudas (?), förutom då kanske alkohol eftersom att man kan förtära det utan att bruka det som en drog (bli berusad).

 

Ni andra verkar tycka att det är okej med drogbruk (?).

 

Redan där kraschar diskussionen.

Det håller jag inte med om. Om alla skulle haft samma åsikt skulle det inte bli mycket av en diskussion. En diskussion handlar om att dela med sig av åsikter och komma med argument. Om en person ändrar sin åsikt efter en diskussion har den personen gjort framsteg.

 

Jag (och kanske Layton också?) tycker det skulle vara intressant att höra varför ni vill använda cannabis. Vad tycker ni att cannabis ger er? Mår ni bättre på lång sikt? Smakar det gott? Hjälper cannabis er i ert sociala liv? Eller är det enbart för det kortsiktiga ruset (eller vad ni nu vill kalla det för) som ni tycker cannabis är bra?

 

Ärliga svar nu, för alla har ju sitt eget sätt och egna anledningar att bruka t.ex. alkohol.

Jag ser droger generellt sätt som en upplevelse utöver det vanliga. Om upplevelsen blir "vanlig" gör man det för ofta.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag (och kanske Layton också?) tycker det skulle vara intressant att höra varför ni vill använda cannabis. Vad tycker ni att cannabis ger er? Mår ni bättre på lång sikt? Smakar det gott? Hjälper cannabis er i ert sociala liv? Eller är det enbart för det kortsiktiga ruset (eller vad ni nu vill kalla det för) som ni tycker cannabis är bra?

 

Ärliga svar nu, för alla har ju sitt eget sätt och egna anledningar att bruka t.ex. alkohol.

För att det är ett skönt rus och kan vara speciellt trevligt i gott sällskap?

 

Varför ägnar vi oss åt nöjen överhuvudtaget?

Redigerat av Whore
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det Nederländerna håller på med verkar vettigt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Coffeeshop_%2...%C3%A4nderna%29

Kollade runt lite och trots att det är lagligt är det fler som brukar droger Tyskland och Storbritannien b.l.a.

Tant EDIT: Alltså, lägre (miss)bruk bland unga, vilket är olagligt för i alla 3 länderna.

Redigerat av Oroletfns
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det håller jag inte med om. Om alla skulle haft samma åsikt skulle det inte bli mycket av en diskussion. En diskussion handlar om att dela med sig av åsikter och komma med argument. Om en person ändrar sin åsikt efter en diskussion har den personen gjort framsteg.

Du förstod nog inte mitt budskap. Allt det där vet jag, grejen var att ni diskuterade "ska cannabis vara lagligt?", när ni egentligen borde diskuterat "Vad är meningen med droger?". Klart inte Layton tycker cannabis ska vara lagligt när hon kanske inte tycker om någon drog alls egentligen.

 

För att det är ett skönt rus och kan vara speciellt trevligt i gott sällskap?

 

Varför ägnar vi oss åt nöjen överhuvudtaget?

De flesta saker vi tycker är "roliga" är kul eftersom att vi behöver dem. Därför har vi genom evolutionen fått ett system där vi mår bra av att göra saker som är bra för oss och artens överlevnad. Vi mår bra när vi äter näringsrik mat, dricka vatten, ha sex och barn mår bra när de leker för att de lär sig många viktiga saker när de leker. Vi tycker om musik och konst för att det utvecklar vår hjärna och våra sinnen. Vi mår bra när vi hjälper och umgås med andra eftersom att socialt samspel också gynnar vår överlevnad.

 

Droger är bra för... Ja egentligen inget? Genom att använda droger kringgår vi vårt belöningssystem och om detta görs för mycket blir det obalans och vi tappar lusten att göra de andra sakerna som är bra för oss själva och människans överlevnad.

 

Jag skulle aldrig få för mig att dricka alkohol ensam med kompisar bara för rusets skull. Man vill ju göra andra saker samtidigt. Är det likadant med Cannabis? De cannabisrökare jag träffat har varit ganska sega och introverta och mest suttit i sitt eget lullull. Är det samma för er eller skulle ni hellre göra saker samtidigt som ni rökte?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man vill ju göra andra saker samtidigt. Är det likadant med Cannabis? De cannabisrökare jag träffat har varit ganska sega och introverta och mest suttit i sitt eget lullull. Är det samma för er eller skulle ni hellre göra saker samtidigt som ni rökte?

Det kan säkert vara både och. Man kan göra det för att allt annat ska bli lite roligare. Eller så kan man gör det som en egen grej bara för att det är kul. Det gäller nog många droger.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De flesta saker vi tycker är "roliga" är kul eftersom att vi behöver dem. Därför har vi genom evolutionen fått ett system där vi mår bra av att göra saker som är bra för oss och artens överlevnad. Vi mår bra när vi äter näringsrik mat, dricka vatten, ha sex och barn mår bra när de leker för att de lär sig många viktiga saker när de leker. Vi tycker om musik och konst för att det utvecklar vår hjärna och våra sinnen. Vi mår bra när vi hjälper och umgås med andra eftersom att socialt samspel också gynnar vår överlevnad.

 

Droger är bra för... Ja egentligen inget? Genom att använda droger kringgår vi vårt belöningssystem och om detta görs för mycket blir det obalans och vi tappar lusten att göra de andra sakerna som är bra för oss själva och människans överlevnad.

 

Jag skulle aldrig få för mig att dricka alkohol ensam med kompisar bara för rusets skull. Man vill ju göra andra saker samtidigt. Är det likadant med Cannabis? De cannabisrökare jag träffat har varit ganska sega och introverta och mest suttit i sitt eget lullull. Är det samma för er eller skulle ni hellre göra saker samtidigt som ni rökte?

Alltså, det är inte direkt så att när man röker på tillsammans sitter alla och stirrar apatiskt tills ruset är över, det är egentligen precis samma sak som att dricka alkohol, det kan vara kul, ger en skön känsla och kan funka som socialt smörjmedel. Och droger är ju knappast det enda nöjet som inte kultiverar våra sinnen eller är intellektuellt stimulerande; hjärndöd underhållning som exempelvis typ alla tv-program idag kommer få dina hjärnceller att tyna bort till slut eftersom att du är helt och hållet passiv (sen så är det ju egentligen ganska få människor som faktiskt uppskattar intellektuellt utmanande konst och musik). Droger kan ge helt unika upplevelser du inte kan få någon annanstans.

 

Cannabisrökarna du har träffat, har du känt dem sen innan de började röka?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...