Hoppa till innehåll

Droger


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

Han fick en panikattack några dagar efter han rökt och sedan ännu en några månader senare. Han har aldrig haft något liknande nu senare eller innan han rökte. Kan ju såklart bero på något annat också men det enda som var annorlunda i hans livsstil då och när han inte fått panikattacker var att han testade cannabis.

Det kan vara normalt om man är ovan, och dessutom individuellt. Redigerat av Whore
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kan vara normalt om man är ovan, och dessutom individuellt.

Det är det som jag är rädd för när det gäller cannabis. Upplevelsen verkar vara väldigt individuell. Många kan tydligen röka cannabis hela livet utan större besvär medan andra får psykiska problem redan efter första gången.

 

Alkohol kännns som en betydligt mer förutsägbar drog, särskilt eftersom det försvinner ur kroppen direkt, till skillnad från THC som kan sitta kvar i fettvävnaden i flera veckor. Dessutom innehåller ju cannabis en mängd andra kemiska substanser som man helt enkelt inte riktigt vet hur de påverkar kroppen. Det är ju mycket möjligt att dessa har olika effekter på var person som brukar cannabis och att det därför inte går att hitta något samband mellan cannabis och varje åkomma i sig.

 

Alkohol är bara en enkel molekyl som man kan spåra under hela vägen genom kroppen. Man vet vad det bryts ner i och var det tar vägen. Det är skäl nog för mig att föredra det. :o

 

Jag kanske kommer testa cannabis när jag blir äldre, beroende på om min uppfattning förändras, men knappast de närmaste fem åren i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

korkat att du heter Layton.

 

(Jag är inte seriös. Men när hon kommer med det som argumentet när någon säger att hon sa något korkat.)

Det var inte riktigt ett argument, med det menade jag så att Whore kunde tänka att han inte är så smart själv som testar droger (och du är rätt ung också, eller? Jag frågar inte om ålder men jag gissar på att du är rätt ung).

Men visst. Du vill ha ett argument?

Okej. Jag vet att cannabis är farligt, kanske inte precis vad som händer med kroppen vid de olika sätten som finns att använda det på.

Så, jag vet att det är farligt och olagligt, så jag skiter i det. Och jag är smart som gör det.

Ni som tycker tvärtom som jag (MisterX och Whore, kanske?), alltså de som har testat droger, och inte ångrar det, har väl mer sätt på jämförelsen med de andra drogerna, och tror därmed att det är helt okej...

MEN DET ÄR DET INTE.

Tro mig, jag har väl det ändå bättre än er när jag aldrig kommer testa cannbis än ni som provat?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tro mig, jag har väl det ändå bättre än er när jag aldrig kommer testa cannbis än ni som provat?

Man kan leva ett jättebra liv med och utan droger. Det finns folk som testat som anser både att det förstört eller förbättrat deras liv. Droger är inte för alla och de som inte är intresserade av droger ska inte få hindra de som är det. Precis som med allt annat. Tänk hur dumt det skulle vara om jag ville förbjuda något bara för att jag inte själv var intresserad av det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så, jag vet att det är farligt och olagligt, så jag skiter i det. Och jag är smart som gör det.

Nej, du vet att det är olagligt och är hjärntvättad att tro att allting olagligt är dåligt.

Att använda Cannabis är som att gå när det är rött ljus, eller att kasta en servett på marken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var inte riktigt ett argument, med det menade jag så att Whore kunde tänka att han inte är så smart själv som testar droger (och du är rätt ung också, eller? Jag frågar inte om ålder men jag gissar på att du är rätt ung).

Men visst. Du vill ha ett argument?

Okej. Jag vet att cannabis är farligt, kanske inte precis vad som händer med kroppen vid de olika sätten som finns att använda det på.

Så, jag vet att det är farligt och olagligt, så jag skiter i det. Och jag är smart som gör det.

Ni som tycker tvärtom som jag (MisterX och Whore, kanske?), alltså de som har testat droger, och inte ångrar det, har väl mer sätt på jämförelsen med de andra drogerna, och tror därmed att det är helt okej...

MEN DET ÄR DET INTE.

Tro mig, jag har väl det ändå bättre än er när jag aldrig kommer testa cannbis än ni som provat?

Jag upprepar: du har varken kunskap eller perspektiv i frågan och därför saknar dina ord någon tyngd.

Och om det var min ålder du undrade över, eftersom den är ospecificerad, så ja jag är fortfarande väldigt ung.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...