Hoppa till innehåll

Droger


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

Man kan leva ett jättebra liv med och utan droger. Det finns folk som testat som anser både att det förstört eller förbättrat deras liv. Droger är inte för alla och de som inte är intresserade av droger ska inte få hindra de som är det. Precis som med allt annat. Tänk hur dumt det skulle vara om jag ville förbjuda något bara för att jag inte själv var intresserad av det.

Självklart så finns det folk som blivit bättre av droger, men det är så otroligt lätt att missbruka och använda fel, därför tycker jag att det är bra att det är olagligt. Om alkohol och tobak också hade varit olagligt så tycker jag att det borde fortsättas att vara det.

Så alltså, jag tycker det vore bra om tobak och alkohol också förbjöds, men det är inte lika viktigt som att bevara det olagliga.

Och nej, jag tycker inte att allt är dåligt bara för att det är olagligt.

Exempel: I Sverige så är jag för surrogatmammor så mcyket som jag vet, i vissa sammanhang. Det är olagligt.

Och tobak är tillåtet. Borde förbjudas...

Finns massa andra saker, men jag orkar inte ta allt nu.

 

Jag upprepar: du har varken kunskap eller perspektiv i frågan och därför saknar dina ord någon tyngd.

Och om det var min ålder du undrade över, eftersom den är ospecificerad, så ja jag är fortfarande väldigt ung.

Jag vet att jag inte vet mycket om cannabis, men jag har fortfarande rätt till att säga min egen åsikt. Det har du med, du har rätt för att kämpa för att cannabis ska bli tillåtet, men ingen rätt att prova det.

Eller visst, du kan ju göra det, är väl inte så svårt, men om du blir tagen av polisen... så har du blivit tagen för att du gjort något fel.

Och du är ung. Synd.

 

Och jag sa att jag ska ta reda på mera om droger, ska nog kolla i någon bok kanske när jag kommer tillbaka till skolan. Det är rätt tråkigt att läsa på internet tycker jag.

Men vill bara säga att jag behöver egentligen inte veta allt det där (möjligtvis om vi ska diskutera vidare) men allt jag sagt står jag för.

För detta är ändå ett debattforum.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Självklart så finns det folk som blivit bättre av droger, men det är så otroligt lätt att missbruka och använda fel, därför tycker jag att det är bra att det är olagligt. Om alkohol och tobak också hade varit olagligt så tycker jag att det borde fortsättas att vara det.

Så alltså, jag tycker det vore bra om tobak och alkohol också förbjöds, men det är inte lika viktigt som att bevara det olagliga.

Och nej, jag tycker inte att allt är dåligt bara för att det är olagligt.

Exempel: I Sverige så är jag för surrogatmammor så mcyket som jag vet, i vissa sammanhang. Det är olagligt.

Och tobak är tillåtet. Borde förbjudas...

Finns massa andra saker, men jag orkar inte ta allt nu.

Alkohol är en av de farligaste drogerna då den är kraftigt vålds- och depressionsframkallande. Varför man inte kan tänka sig att ersätta alkohol med en åtminstone mindre farlig drog som Cannabis förstår jag inte.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmmm... ja bra fråga, men jag tror att det är så att många dricker mycket alkohol nu och det skulle uppstå kaos då, och det skulle langas mycket om det förbjöds.

Cannabis däremot skulle många fler börja använda och det skulle kanske uppstå mycket problem och så, plus att samhället kanske föredrar alkohol mer?

Men det är som sagt en bra fråga, jag ska tänka mer på den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet att jag inte vet mycket om cannabis, men jag har fortfarande rätt till att säga min egen åsikt. Det har du med, du har rätt för att kämpa för att cannabis ska bli tillåtet, men ingen rätt att prova det.

Eller visst, du kan ju göra det, är väl inte så svårt, men om du blir tagen av polisen... så har du blivit tagen för att du gjort något fel.

Och du är ung. Synd.

 

Och jag sa att jag ska ta reda på mera om droger, ska nog kolla i någon bok kanske när jag kommer tillbaka till skolan. Det är rätt tråkigt att läsa på internet tycker jag.

Men vill bara säga att jag behöver egentligen inte veta allt det där (möjligtvis om vi ska diskutera vidare) men allt jag sagt står jag för.

För detta är ändå ett debattforum.

Vad jag menar är att det är dumt att ens forma en åsikt utan tillräcklig kunskap.

 

På internet har du tillgång till alla forskningsrapporter, dokumentärer och historian bakom cannabisförbudet, i en skolbok lär det inte stå varken utförligt eller korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad jag menar är att det är dumt att ens forma en åsikt utan tillräcklig kunskap.

 

På internet har du tillgång till alla forskningsrapporter, dokumentärer och historian bakom cannabisförbudet, i en skolbok lär det inte stå varken utförligt eller korrekt.

Skolböckerna kan omöjligen ljuga...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Cannabis däremot skulle många fler börja använda och det skulle kanske uppstå mycket problem och så, plus att samhället kanske föredrar alkohol mer?

Varför skulle fler börja använda Cannabis? Cannabis skulle kanske uppnå samma användningsutbredning som tobak, då rökning är skadligt oavsett vad man röker eftersom du röker upp en "cigarett" som består av papper eller liknande. Så det är föga troligt att i stort sätt alla skulle använda cannabis så som alkohol brukas idag. Om kanske 200-300 år då värderingar har svängt skulle det kunna vara mycket mer utbrett.

 

De negativa alkoholkostnaderna är för Sverige 20,3 miljarder kronor årligen. Att cannabis skulle komma upp i en större siffra är inte troligt då det inte är alls lika våldsframkallande.

 

Notis: Jag är varken förespråkare av lagar eller droger, jag bara pekar ut bristerna i ditt resonemang.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...