Hoppa till innehåll

Droger


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag bryr mig inte ni sitter hemma och tar sånt där, kör ni hårt om ni vill, så länge ni inte stör mig.

 

Men vill ni att droger som DMT eller LSD ska legaliseras?

Spelar mindre roll, så länge folk är tillräckligt kunniga om dem så att bruka dem inte innebär ett socialt stigma.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så du tycker det ska vara tolererat och anses okej att sitta hemma och få kemiskt triggade upplevelser istället för att gå ut och uppleva riktiga saker?

De ena utesluter väl inte det andra? Likväl sitter folk och upplever sina tv-spel "istället" för att uppleva "riktiga saker".

Om du knarkar en timme (påhittade tider här), spelar CoD fyra timmar och är ute med kompisar två timmar är väl då ingen skillnad mot CoD i fem timmar och kompisar i två?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så du tycker det ska vara tolererat och anses okej att sitta hemma och få kemiskt triggade upplevelser istället för att gå ut och uppleva riktiga saker?

En psykedelisk upplevelse är väl lika "riktig" som allt annat och kan ge en mycket, mer än att välja att sätta sig framför Idol en fredagskväll. Du tror väl inte jag menar att jag vill sitta hemma och knarka varje dag? Jag vill bara att folk ska vara tillräckligt upplysta för att inte brännmärka någon som missbrukare om han bestämmer sig för att använda LSD då och då.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De ena utesluter väl inte det andra? Likväl sitter folk och upplever sina tv-spel "istället" för att uppleva "riktiga saker".

Om du knarkar en timme (påhittade tider här), spelar CoD fyra timmar och är ute med kompisar två timmar är väl då ingen skillnad mot CoD i fem timmar och kompisar i två?

Man får ingen intensiv känslomässig upplevelse när man spelar CoD. De flesta som sitter spelar CoD en hel dag blir väldigt uttråkade och behöver få andra sinnesintryck också. Det känns helt enkelt lite tomt och det ger inte alls samma känslomässiga intryck.

 

Man kan lätt bli nöjd med att sitta inne och ta droger och helt och hållet försumma den riktiga världen. Alla andra upplevelser bleknar jämfört med de drogframkallande upplevelserna och man ser helt enkelt inte någon mening med att göra någonting alls.

 

 

En psykedelisk upplevelse är väl lika "riktig" som allt annat och kan ge en mycket, mer än att välja att sätta sig framför Idol en fredagskväll. Du tror väl inte jag menar att jag vill sitta hemma och knarka varje dag? Jag vill bara att folk ska vara tillräckligt upplysta för att inte brännmärka någon som missbrukare om han bestämmer sig för att använda LSD då och då.
Neeeeeej den är absoooluuuut inteeee lika riktig soooom aaaaallt annaaaat!!!

En "psykadelisk" upplevelse existerar bara inne i ditt huvud medan andra upplevelser involverar saker i omvärlden. Du kan t.ex. må jättebra genom att hjälpa och göra saker tillsammans med andra människor. Som jag skrev tidigare kan droger ge tillfredsställelse som ersätter behovet av att saker som välgörenhet och vi människor kan sluta interagera med varandra och bara sitta inne i våra egna världar. En sådan värld vill definintivt inte jag leva i.

 

Att sitta framför idol en fredagskväll ger lika mycket känslomässig tillfredsställelse som CoD, dvs i princip ingen alls.

 

Och NEJ man behöver inte sitta inne och knarka varje dag för att ens omvärldsuppfattning ska förändras. Så fort den kemiska balansen i hjärnan rubbas och vi blir tillfredsställda av droger bleknar aningen andra saker som skulle kunna givit oss tillfredsställelse. Det går stegvis.

 

Detta gäller för att droger som får oss att må bra, inklusive alkohol, men alkohol ger en svag effekt jämfört med många andra droger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis som med allting annat då. Vatten är giftigt i för stora mängder, vi måste förbjuda det!

Vatten är livsviktigt och vi är skapta för det. Droger är konstgjorda belöningsämnen som kan vara mer eller mindre farliga.

 

Är alkohol ok i små mängder? Det har jag svårt att tro eftersom nedbrytningsprocessen är den samma oavsett mängd, men jag antar att du har läst mer om kemi och fysiologi än jag eller att du har någon spetskompetens inom alkoholnedbrytning, care to share?

 

Jag tycker inte heller vi ska "byta" alkohol mot cannabis men det är ett mindre dåligt alternativ än att ha kvar det så som det är idag.

Jag vet inte något om nedbrytningsprocessen, det jag syftade på var att alkohol inte påverkar dig så mycket om du dricker lite ibland (som vuxen), om du dock röker cannabis ibland så skadar det lungorna bland annat, men det är ju olika...

Jag tvivlar på att jag vet mer om kemi och fysiologi än dig eftersom du är 5-6 år äldre. Men jag ska tänka på det där och ta reda på lite mer ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan lätt bli nöjd med att sitta inne och ta droger och helt och hållet försumma den riktiga världen. Alla andra upplevelser bleknar jämfört med de drogframkallande upplevelserna och man ser helt enkelt inte någon mening med att göra någonting alls.

Jag har läst om folk som uppskattar denna verkligheten mer efter att ha haft psykedeliska upplevelser. Jag tror inte att någon skulle klara av att DMT flera gånger per dag under en längre tid till ett sånt scenario du pratar om.

 

Det handlar återigen om att kunna ta droger ansvarsfullt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man får ingen intensiv känslomässig upplevelse när man spelar CoD. De flesta som sitter spelar CoD en hel dag blir väldigt uttråkade och behöver få andra sinnesintryck också. Det känns helt enkelt lite tomt och det ger inte alls samma känslomässiga intryck.

 

Man kan lätt bli nöjd med att sitta inne och ta droger och helt och hållet försumma den riktiga världen. Alla andra upplevelser bleknar jämfört med de drogframkallande upplevelserna och man ser helt enkelt inte någon mening med att göra någonting alls.

Neeeeeej den är absoooluuuut inteeee lika riktig soooom aaaaallt annaaaat!!!

En "psykadelisk" upplevelse existerar bara inne i ditt huvud medan andra upplevelser involverar saker i omvärlden. Du kan t.ex. må jättebra genom att hjälpa och göra saker tillsammans med andra människor. Som jag skrev tidigare kan droger ge tillfredsställelse som ersätter behovet av att saker som välgörenhet och vi människor kan sluta interagera med varandra och bara sitta inne i våra egna världar. En sådan värld vill definintivt inte jag leva i.

 

Att sitta framför idol en fredagskväll ger lika mycket känslomässig tillfredsställelse som CoD, dvs i princip ingen alls.

 

Och NEJ man behöver inte sitta inne och knarka varje dag för att ens omvärldsuppfattning ska förändras. Så fort den kemiska balansen i hjärnan rubbas och vi blir tillfredsställda av droger bleknar aningen andra saker som skulle kunna givit oss tillfredsställelse. Det går stegvis.

 

Detta gäller för att droger som får oss att må bra, inklusive alkohol, men alkohol ger en svag effekt jämfört med många andra droger.

Om känslan droger ger en plötsligt ersätter viljan att uppleva den riktiga världen är det ett tecken på depression eller något. En frisk människa tänker inte riktigt så.

 

En psykedelisk kan ge dig upplevelser och intryck du inte kan hämta någon annanstans, jag ser inte direkt varför man inte skulle få använda LSD eller DMT i jakt på nya erfarenheter. Visst, jag mår bra om jag umgås med folk jag tycker om, men varför skulle jag inte få bruka psykedeliska droger också? Hela ens sinnelag rubbas inte bara för att man använt droger en gång.

 

Jag vet inte hur det är med DMT, men med LSD bygger man upp en toleransnivå så fort att du måste vänta flera veckor mellan varje gång. Det går liksom inte att missbruka.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De ena utesluter väl inte det andra? Likväl sitter folk och upplever sina tv-spel "istället" för att uppleva "riktiga saker".

Om du knarkar en timme (påhittade tider här), spelar CoD fyra timmar och är ute med kompisar två timmar är väl då ingen skillnad mot CoD i fem timmar och kompisar i två?

CoD må vara ett kul och beroendeframkallande tv-spel, men det är inget gift som tas in i kroppen, stannar där och förstör din kropp.

En psykedelisk upplevelse är väl lika "riktig" som allt annat och kan ge en mycket, mer än att välja att sätta sig framför Idol en fredagskväll. Du tror väl inte jag menar att jag vill sitta hemma och knarka varje dag? Jag vill bara att folk ska vara tillräckligt upplysta för att inte brännmärka någon som missbrukare om han bestämmer sig för att använda LSD då och då.
Bestämmer sig för att använda LSD då och då? Njaaeee....

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vatten är livsviktigt och vi är skapta för det. Droger är konstgjorda belöningsämnen som kan vara mer eller mindre farliga.

Jag vet inte något om nedbrytningsprocessen, det jag syftade på var att alkohol inte påverkar dig så mycket om du dricker lite ibland (som vuxen), om du dock röker cannabis ibland så skadar det lungorna bland annat, men det är ju olika...

Jag tvivlar på att jag vet mer om kemi och fysiologi än dig eftersom du är 5-6 år äldre. Men jag ska tänka på det där och ta reda på lite mer ;)

Det gör väl ungefär lika mycket skada på dina lungor varje gång du röker som skada på din lever varje gång du dricker.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...