Hoppa till innehåll

Droger


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

CoD må vara ett kul och beroendeframkallande tv-spel, men det är inget gift som tas in i kroppen, stannar där och förstör din kropp.

(jo, krigsmentalitet kallas det)

 

nä, jag är fullt medveten om det, jämförelsen med tv-spel funkar inte i de flesta fall men just nu gör den det, eftersom Mumutio pratade om att man tar droger istället för att göra "riktiga" saker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att ta LSD kan lätt vara det sista gör. Och om jag dör, har jag inte missbrukat det då?

Är du tillräckligt påläst, inte är nojig innan du tar det, är tillsammans med en vän i en trygg miljö är chansen att det händer något minimal.

 

Droger som cannabis och svamp är inte konstgjorda utan växer naturligt.

Redigerat av Whore
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Konstgjorda? :S

Förklara.

Kroppen har sina egna belöningsämnen, det som gör oss lyckliga, finns bland annat endorfiner som är "kroppens egna naturliga droger".

Belöningsämnerna kommer vid kärlek, motion, och annat, och det påverkar vår vilja att göra allt som vi måste göra.

Så de är beroendeframkallande, men inte farliga.

 

Droger dock ger oss för mycket konstgjorda belöningsämnen, och de gör oss glada. De gör oss också beroendeframkallande, så vi tar mer och mer av dessa belöningsämnen, som påverkar vårt kropp på ett fysiskt, psykiskt och... onaturligt sätt.

 

 

 

Är du tillräckligt påläst, inte är nojig innan du tar det, är tillsammans med en vän i en trygg miljö är chansen att det händer något minimal.

 

Droger som cannabis och svamp är inte konstgjorda utan växer naturligt.

Det var inte så jag menade, att de är kemiskt skapade.

De är konstgjorda belöningsämnen! Alla droger är det, sen så är det väl mer eller mindre farligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kroppen har sina egna belöningsämnen, det som gör oss lyckliga, finns bland annat endorfiner som är "kroppens egna naturliga droger".

Belöningsämnerna kommer vid kärlek, motion, och annat, och det påverkar vår vilja att göra allt som vi måste göra.

Så de är beroendeframkallande, men inte farliga.

 

Droger dock ger oss för mycket konstgjorda belöningsämnen, och de gör oss glada. De gör oss också beroendeframkallande, så vi tar mer och mer av dessa belöningsämnen, som påverkar vårt kropp på ett fysiskt, psykiskt och... onaturligt sätt.

LSD och svamp är inte beroendeframkallande och ger upplevelser som inte kan hittas någon annanstans.

 

Bara för att man använder droger en gång betyder det inte att man måste fortsätta eller inte kan bruka dem med ansvar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(jo, krigsmentalitet kallas det)

 

nä, jag är fullt medveten om det, jämförelsen med tv-spel funkar inte i de flesta fall men just nu gör den det, eftersom Mumutio pratade om att man tar droger istället för att göra "riktiga" saker.

Jag håller med dig. Barn nu för tiden borde vara ute och springa och ha kul, men nä, vi sitter inne och spelar mest.

Asså, inget ont om cod, men vissa gör ju inget annat är att spela cod, äta lite och sova lite...

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Droger dock ger oss för mycket konstgjorda belöningsämnen, och de gör oss glada. De gör oss också beroendeframkallande, så vi tar mer och mer av dessa belöningsämnen, som påverkar vårt kropp på ett fysiskt, psykiskt och... onaturligt sätt.

Att se på TV är också onaturlig belöning isåfall. Svamp sägs vara den minst beroendeframkallande drogen. Det är i princip omöjligt att bli beroende av den. Toleransen byggs också upp direkt så att samma dos dagen efter ger mycket mindre effekt. Man kan ta svamp varannan månad utöver kroppens belöningsämnen för att göra livet lite roligare. Om droger är ens främsta källa till lycka så missbrukar man. Det är som jag nämnt tidigare skillnad på bruk och missbruk.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej... tack!

Trodde att det var typ som att äta lite stolt fjällskivling var samma sak som att ta droger, lol.

Ja, men det är ingget jag vet så mycket om. Alltså såna där drog-svampar.

 

Har dock för mig att vikingarna drogade sig med flugsvamp, eller typ samer som försatte sig i trans genom att äta flugsvamp. Hehe...

 

Svamp är svampar, som kantarell eller vad som helst, med psykedeliska effekter och växer naturligt på planeten.
Hänger inte med nu.

Det är vissa sorts svampar som har dessa psykedeliska effekter? Men stolt fjällskivling är en vanlig matsvamp, utan dessa?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...