💬
Logga in
Fuska.se

Droger

1 073 svar · startad

↗ till inlägget

Så på vilket sätt är pengarna relevant i det här? Jag påpekade att sjukhus inte är statliga varpå du påstod att pengarna till sjukhus kommer från staten. Vart vill du komma egentligen?

Jag påpekade att pengarna kom från staten, därav pengarnas relevans. Sen att du inte förstår att skattebetalarnas pengar går först via Skattemyndigheten innan det når respektive landsting är ditt egna problem.
↗ till inlägget

Jag påpekade att pengarna kom från staten, därav pengarnas relevans. Sen att du inte förstår att skattebetalarnas pengar går först via Skattemyndigheten innan det når respektive landsting är ditt egna problem.

Fast på vilket sätt är det relevant att pengarna skulle komma från staten endast för att de går igenom en myndighet när det enda jag skrev var att sjukhus inte är statligt ägda? Jag nämnde aldrig pengar i första början.
9 Oct 2011
↗ till inlägget

Eller det här med att det inte finns några direkta fall av dödlighet relaterat med cannabis, menar ni då att ingen dött direkt? Såklart man inte gör. man dör inte av en cigg heller, inte ens jag skulle göra det, eller ta större skada.

Äter du tre cigaretter så dör du.

En kompis kompis åt två en gång.

Han gick hem från skolan för han inte mådde bra.

↗ till inlägget

Äta cigaretter..?
↗ till inlägget

Äta cigaretter..?

Om man skulle få för sig att göra det.

Det går att äta dom, det är inte bra, men det går

10 Oct 2011
↗ till inlägget

Guggo: Det du verkar prata om kallas olyckor. Allt man gör och inte gör ökar chansen till att en olycka kan ske. Med den logiken ska allt vara olagligt, eller så får man sätta en ribba. Och där ribban verkar ligga idag går cannabis bra.

Varje lag är ett hot. "Om du gör detta så får du detta straffet". Det är inte moral. Men den diskussionen hör inte hemma här, tar gärna den i nån annan tråd. Tänk dig själv att du står inför en lag som du anser är fel. "Good people break bad laws".

Gör vad du vill Layton, det är endast du som bestämmer det i slutändan. Säg gärna vad du tycker men låt andra bestämma över sig själva också.

Tänk på att skilja på politik, moral, fakta och logik när du debatterar.

Denna diskussionen börjar gå segt.

Varför får man straff då? Jo för att man ska bli straffad eftersom man gjort något fel, enligt dem.

↗ till inlägget

Att bruket bland tonåringar växer är det ingen fråga om, cannabisbruket bland tonåringar är större än aldrig förr och många utav dem är engångsanvändare.

Tycker det är synd att polisen lägger sådana stora resurser på att ta fast dessa ofarliga personer.

Många utav mina vänner har fått åka på pissprov hos polisen för att, och jag citerar polisen nu "dina ögon ser konstiga ut".

Självklart har det varit negativt och en kväll på krogen är förstörd.

Och även om det skulle vara positivt så är det knappast något bra som händer när man blir fasttagen, man får betala en fyrasiffrig böter och kanske få en villkorlig dom om man har otur.

Vill man fortsätta röka är det inget som stoppar en precis.

Just nu känns det verkligen som att förbudet gör mer skada än själva drogen.

Staten tycker att det är fel att röka cannabis, så de tar fast dessa för att de vill försäkra dem att de gjort något fel.

Jag kan iförsig delvis hålla med dig, det blir ju mycket jobb, men jag själv tycker inte att det är en anledninga att legalisera det. Eftersom jag tycker det är fel. Men jag förstår hur du tänker.

↗ till inlägget

Asså.... jag fattar inte?
↗ till inlägget

Varför får man straff då? Jo för att man ska bli straffad eftersom man gjort något fel, enligt dem.

Pratar du om staten nu?
11 Oct 2011
↗ till inlägget

Asså.... jag fattar inte?

Du kan dö av ciggaretter, sånna med nikotin i.

12 Oct 2011
↗ till inlägget

Du kan dö av ciggaretter, sånna med nikotin i.

Ja... men inte av en. Som man röker. Jag förstår inte riktigt vad det är du syftar på nu, menar du att man dör om man äter en cigarett, men inte att man dör om man äter cannabis?

↗ till inlägget
Pratar du om staten nu?
Ja, typ.
↗ till inlägget

Ja... men inte av en. Som man röker. Jag förstår inte riktigt vad det är du syftar på nu, menar du att man dör om man äter en cigarett, men inte att man dör om man äter cannabis?

Ja, typ.

notera ciggaretter

jag menar att man dör inte av att äta en nikotin-ciggarett, utan att äta tre.

men man dör inte av att äta cannabis-cigaretter

edit: tar du en blyech-penna och stoppar i nikotin, och trycker in i armen dör du

Senast ändrad:

Okej...

eh jag förstår fortfarande inte.

Det du vill komma fram till är: Cigaretter är farligare än cannabis?

...

Vad är din åsikt? Ähum, jag kanske är efterbliven nu men. Ja.

↗ till inlägget

Okej...

eh jag förstår fortfarande inte.

Det du vill komma fram till är: Cigaretter är farligare än cannabis?

...

Vad är din åsikt? Ähum, jag kanske är efterbliven nu men. Ja.

Sånna ciggaretter som du köper med packet där det står "Rökning skadar allvarligt dig själv och andra i din närhet" är farligare än cannabis-ciggaretter

Det förstår jag, men jag förstod inte vad man kunde dra för slutsats av det.

Cannabis stannar längre i kroppen, och cannabis skadar hjärnan mer. Det kan i värsta fal leda till en störd verklighetsuppfattning och lungcancer som man sen dör av.

↗ till inlägget

Det förstår jag, men jag förstod inte vad man kunde dra för slutsats av det.

Cannabis stannar längre i kroppen, och cannabis skadar hjärnan mer. Det kan i värsta fal leda till en störd verklighetsuppfattning och lungcancer som man sen dör av.

Det säger jag inget emot, men nikotin kan du dö direkt av, så nikotin är ju farligare än cannabis, men endå är nikotin delvis lagligt

↗ till inlägget

men nikotin kan du dö direkt av, så nikotin är ju farligare än cannabis

Inte nödvändigtvis. Jag kan inte komma på något exempel nu, men bara för att något är dödligt betyder inte det att det är farligare än allt annat som inte är dödligt.
13 Oct 2011
↗ till inlägget

Ja, typ.

Kan inte staten ha fel menar du?

Kan de väl.

Men inte i detta sammanhang, tycker jag.

Cannabis borde fortsätta vara olagligt, och de har rätt att ge en ett straffa en för det brott man gjort.

↗ till inlägget

Det säger jag inget emot, men nikotin kan du dö direkt av, så nikotin är ju farligare än cannabis, men endå är nikotin delvis lagligt

Jaa.

Men jag förstår fortfarande inte vad du menar med att nikotin är farligare. Vad ska jag svara? Jaha...?

Huruvida staten har "rätt" eller inte får vi ta nån annan stans. Man kan gå djupt in på det vilket kommer leda till off-topic här.

Vi låtsas att vi befinner oss i Amsterdam där cannabis är lagligt. Hur ser du på användande av det då? Om jag inte minns fel så var ditt främsta argument just att det just var olagligt. Jag har "rätt" att använda det i Amsterdam, men om jag vill göra det hemma på min altan är det inte okej?

↗ till inlägget

Cannabis stannar längre i kroppen.

Har svårt att tänka mig det. Eftersom cannabis är en starkare drog så förbränner kroppen den snabbare och därmed borde den stanna kortare i kroppen än nikotin.
↗ till inlägget

Har svårt att tänka mig det. Eftersom cannabis är en starkare drog så förbränner kroppen den snabbare och därmed borde den stanna kortare i kroppen än nikotin.

Lite googlande säger att det beror helt på hur ofta man röker, och hur starkt det är. Både nikotin och cannabis kan stanna i kroppen allt från några dagar till flera månader.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in