Men seriöst, raptio, jag tycker du är elak och orättvis nu, jag frågade varför man inte kunde dö av cannabis, och om du skriver
ÅÅÅÅÅÅÅH LAYTON DU ÄR SÅ JÄVLA OPÅLÄST
så bevisar det själv att du inte är påläst om du inte förklarar för mig.
Säg varför cannabis är så bra, och att man får röka det, och för att det ska tillåtas, och varför jag har fel, och varför det är farligare än alkohol. Då.
Jag kanske ska förklara hur jag tänker här:
Om folk dricker lite grann, ansvarsfullt och brukar det fint samtidigt som någon bredvid röker cigaretter.
Jag tycker då minst den som röker, på grund av att det luktar illa, stör de andra och förstör lungorna.
Men de får väl göra som de vill.
Men egentligen är det bästa att självklart aldrig dricka eller röka. Det leder ingen vart.
Jag själv skulle inte röka men kanske dricka i små mängder. Rökning innehåller ju nikotin och även om alkohol också är beroendeframkallande så skulle jag välja det.
Om alkohol och tobak hade varit olagligt hade jag inte rört det. Dels för att man inte får använda olagliga saker, och jag skulle inte vilja att det legaliserades då, tror jag. Även om man kan bruka det väldigt ansvarsfullt, varför liksom? det är olagligt av olika skäl och kan fortsätta vara det, för alkohol och tobak är inget viktigt, vi behöver det inte.
Sen tycker jag heller inte att tobak eller alkohol ska förbjudas, eftersom många brukar det. Det skulle inte gå igenom, och det skulle langas mycket.
Nu över till cannabisen. Cannabis är inte lika beroendeframkallande och man kan ju inte bli liksom "full" som med alkoho´l så det kanske inte stör de andra.
Cannabis är olagligt. Vi behöver inte det. Nej.
Det ska inte tillåtas. Det är en skillnad på olagligt och lagligt, och jag är varken dum, opåläst eller omogen som tycker det.
Det spelar en skillnad enligt mig.
Om vi nu säger att cannabis legaliserades och allt är frid och fröjd (dvs folk brukar det såkallat ansvarsfullt) så hjälper det inte ett dugg, och det är inte ett dugg bra för kroppen. Nej.
Men jag är som sagt mer emot droger som röks än det som dricks. Men självklart är alla droger farliga. På sina oliak sätt så det är väldigt svårt att jämföra dem.
Hörrni, även om cannabis är en lättare drog är det fortfarande en drog. Glöm inte det, för er egna skull.